Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:52

Nee je hoeft niet persé koorts te hebben,er zijn genoeg mensen die ondanks dat ze een ontsteking ergens hebben zitten,geen koorts hebben en sommige zelfs niet eens ziek zijn .Ben zelf een v.b.
Ook hoef je niet altijd iets te zien in de urine of in het bloed.Normaal gesproken hoor je dat wel te zien,maar elk mens is anders en kan afwijken van de normale symptonen.

Een v.b. ik had Stafylokokken [bacterie] in mijn bloedbaan.Normaal krijg je hele hoge koorts en ben je erg ziek,je kan er zelfs van dood gaan.Ik had van beide totaal geen tekenen van.Het werd bij toeval ontdekt,toen mijn bloed werd onderzocht op een ontsteking.
Zo zie je dat niet iedereen dezelfde symptonen krijgt.

bowena_84

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 14:00

Hmmm, dan hoop ik dat ze toch snel iets ontdekken. Bedankt voor je verhaal!
Ik zal het zeker in gedachten houden, mocht er niets uit de echo's komen dan zal ik dat direct aankaarten bij de ha!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:09

Hoe gaat het nu bowena_84?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:28

Ja ben ik ook wel benieuwd naar.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 12:59

Ik durf voorzichtig te zeggen dat de pijn wat stabiel lijkt en de pijnstilling aanslaat. Zitten is nog steeds een no go en ook naar toilet gaan blijft geen pretje maar de scherpe randjes zijn er een beetje af.
Heb een aantal vreselijke nachten achter de rug dus ben ook wat moe, maar behalve wat scharrelen in huis hoef ik dit weekend gelukkig niets.
Kortom het is wel een beetje te doen zo :)

Wat ontzettend lief dat jullie vragen! :o

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:05

Misschien heb ik er overheen gelezen maar hebben ze alleen vaginaal onderzoek gedaan?

Heb je geen aambeien? (ik zeg maar wat) omdat je het ook over niet kunnen zitten hebt...)
Hoe is je ontlasting?
Komt dit dagelijks en is het heel hard?

Of heb je echt pijn bij je onder buik.

Heb je al een datum voor een echo?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:27

Nee, ze hebben ook anaal onderzoek gedaan Linnie050. Geen aambeien. Ontlasting is redelijk regelmatig voor iemand met PDS en ook gewoon goede textuur zeg maar. Heb een tijdje met een zalf rectaal gesmeerd die de boel moet ontspannen, maar dat maakte geen verschil. Maar heb idd ook echt pijn in mn ondebuik, niet in mijn buik.

Helaas nog geen datum voor de echo. Wilde gisteren bellen maar waren (logischerwijs) dicht ivm feestdagen. Maandag ochtend gelijk bellen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:01

Hopen dat de pijnstilling nu goed aan gaat slaan en dat je een beetje een redelijk weekend mag hebben. Hopelijk kan je maandag op korte termijn wel een afspraak regelen aangezien de week erna al weer een dag vervalt ivm 2e pinksterdag.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 15:48

Tot nu toe gaat het best redelijk, zolang ik me rustig houd. Veel beweging lijkt de boel te prikkelen.
Ik hoop ook op korte termijn terecht te kunnen, het is wat met die vrije dagen haha. Hoewel ik ze iedereen gun hoor ;)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 10:20

Sow, waar het gisteren zo goed ging is het nu wee 3x zo bagger ;( Het eerste toiletbezoek vanochtend heeft behoolijk wat tranen gewekt.
Ik zit momenteel erg met mijn werk in mijn maag. Ik ben best een bikkel maar het is zittend werk :') Ik ben pas begonnen dus wil me nu eigenlijk niet ziek gaan melden. Maar zie op het moment ook niet voor me hoe ik 5 uur netjes voor mijn bureau moet gaan zitten. :n
Zou zo'n donut kussen misschien een optie zijn? :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:45

Misschien een zwemband op je stoel leggen? ziet er raar uit,maar helpt wel.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 10:47

Ja precies, zoiets!
Maar waar op zondag een zwemband vandaan halen :/

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:51

Heb je bij het toiletbezoek last van nummer 1 of nummer 2? Ik zou als ik jou was morgen niet gaan werken, maar direct de HA weer bellen. Laat die je maar met spoed doorsturen voor een echo (ik kon toen ook prima dezelfde dag nog terecht), want dit is echt niet normaal. Als het wel iets met je nieren is ben je verder van huis als je hier te lang mee doorloopt. Echt op je strepen gaan staan hoor!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:51

Is er geen apotheek met zondagmiddag openstelling in de buurt. Veel apotheken hebben voor spoed een paar uur de deuren open. Zo'n ringkussen kan een goede oplossing zijn zodat je wel kunt zitten. Balen weer, gisteren gaf zoveel hoop en dan de dag weer zo beginnen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:52

Ja dat word moeilijk.Misschien zijn er benzine pompen die ze verkopen? tegenwoordig is daar van alles te koop.Heeft familie of vrienden niet een zwemband?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 11:01

Vooral nummer 1 Liselot. Als ik plas steekt het van binnen (baarmoeder) en achteren.
Begin hem nu langzaam ook een beetje te knijpen :=

Ik kan de noodapotheek eens bellen, voor zo'n donut. Zover ik weet heeft niemand in de family een gewonde zwemband.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:15

Heb je geen hema, blokker of xenos in de buurt, waar iemand een zwemband voor je kan kopen? Deze winkels zijn op zondag open.

Wat naar zeg, dat het zo lang duurt voordat je word doorgestuurd.

Ik zou ook geneigd zijn naar nierbekken, maar dat zou ontstekingswaarden in het bloed moeten aangeven, wat bij jou niet zo is.

Ik zou je werkgever bellen en het verhaal uitleggen, er is vast begrip voor de situatie. Je moet nu gewoon eerst de oorzaak weten en beter worden, neem je rust! Ik hoop dat je snel terecht kan en ze ontdekken wat het is, beterschap en sterkte

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 11:25

Ik heb al een aantal keer mijn jobcoach proberen te bereiken (is een wajong traject) maar zij is ook al vanaf woensdag vrij :n
Ik zal mijn directe collega op het werk vanmiddag even bellen. Ze zullen het vast begrijpen maar het voelt voor mij niet fijn. Dit is al de zoveelste keer dat mijn gezondheid mij belemmerd bij mijn werk, en ik wil zo graag ;(
Ik hoop dat ik morgen direct terecht kan voor een echo :=

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:41

bowena_84 schreef:
Ik heb al een aantal keer mijn jobcoach proberen te bereiken (is een wajong traject) maar zij is ook al vanaf woensdag vrij :n
Ik zal mijn directe collega op het werk vanmiddag even bellen. Ze zullen het vast begrijpen maar het voelt voor mij niet fijn. Dit is al de zoveelste keer dat mijn gezondheid mij belemmerd bij mijn werk, en ik wil zo graag ;(
Ik hoop dat ik morgen direct terecht kan voor een echo :=

Kun je niet op je werk aangeven dat je wel wil komen om het te proberen? Gaat het niet kan je altijd nog naar huis terug, maar dan zien ze wel dat je heel erg je best ervoor doet. Zo doe ik dat altijd.

Als je op kantoor werkt, kun je dan niet vragen of je ook een deel thuis kan maken? (Ik weet niet of dat kan hoor, want ik weet helemaal niet wat je doet verder) maar als het wel kan is dat misschien ook een oplossing.

Wel heel rot voor je zeg! Hoop echt dat ze snel iets vinden.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 15:16

Hoi dames,

Even een update. Tegen de middag werd de pijn zo hevig dat ik toch de HAP weer heb gebeld of er niet een spoed echo gemaakt kon worden.
Ik kon om half 1 bij de HAP terecht. Weer urine ingeleverd, een lichte afwijking maar niet genoeg voor een blaas ontsteking. Toen heeft ze weer inwendig onderzoek gedaan. Vervolgens heeft ze toch de gynaecoloog gebeld en godzijdank kon ik langs komen.
Huilen stond me nader dan het lachen ondertussen.
Bij de gynaecoloog aangekomen weer een plasje doen (zucht :') ) en toen kwam de goede man. Gelukkig een bekend gezicht. Eerst weer de hele situatie uitgelegd, alles doorgesproken en toen in de beruchte stoel.
Eerst weer gekeken, toen een echo gemaakt. Alles zag er goed uit behalve een verdacht klein blaasje. Toen weer inwendig onderzoek. Ik moest echt op mijn tanden bijten anders had ik de goede man ondergepiest :oo

Tja en toen. Hij kijkt me ernstig aan, zucht een keer en zegt ik zit ook een beetje met mijn handen in mijn haren. Anatomisch is er geen directe rede of oorzaak van de pijn. Het zou een beginnende endometriose zijn maar hij kon nu nog geen littekenweefsel voelen. Wel zat de pijn precies daar waar endometriose ontstaat. Het blaasje hoorde er niet maar kon niet deze pijnklachten geven. Hij vond het nu nog te vroeg om door te verwijzen of op te nemen.
Hij heeft mijn diclofenac opgehoogd naar 2x 100 mg per dag met maagbeschermers. Hij heeft me geadviseerd de komende dagen nog rust te houden om het lichaam rust te geven om het goed op te nemen en het daarna per dag te gaan bekijken. Morgen moet ik het ziekenhuis bellen om een afspraak voor over 2 weken te maken, dan zal er verder onderzoek gedaan worden. Is de pijn hetzelfde of erger zal ook verder gegaan worden (echo, ct, kijk operatie)
Ook heeft hij me aangeraden om eens even een tijdje met de pil te stoppen.

Kortom, ik ben niet veel wijze geworden. Ben blij dat er in ieder geval gekeken is en er natuurlijk niets ernstigs is. Maar ik kan het niet helpen dat ik toch enige teleurstelling voel want de pijn is er nog. Ik heb er net 2 pijnstillers ingemikt en ben nu zo duf als een konijn dus ga een dutje doen en hoop dat het aan gaat slaan!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:36

Heel veel sterkte !!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:27

Dankjewel :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:34

Misschien een second opinion aanvragen bij een academisch ziekenhuis.
Zoveel pijn is wel gek.
Pijnstillers lossen het probleem niet op.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:51

Ik weet eerlijk gezegd even niet meer hoe dat aan te pakken, voel me een beetje uitgeblust. Ben nu in totaal 7x bij de dokter geweest waarvan een uitgebreid onderzoek bij de gynaecoloog.
Pijnstillers lossen niets op, dat klopt, maar ik zou dolgraag even wat minder pijn hebben :(
Ik ga het even dag voor dag aanzien, word het erger ga ik weer aan de bel trekken! Word er gewoon een beetje moedeloos van :(

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:06

Ik heb zelf sterk het vermoeden dat je niet bij de gyneacoloog maar bij de uroloog moet zijn :/
Hebben ze nou al eens naar je nieren gekeken?