Tips gevraagd 'gezondheidsproblemen & dagelijksleven indelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:01

Heb je trouwens al eens laten testen op de ziekte van Lyme?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:05

Yontheke schreef:
Heb je trouwens al eens laten testen op de ziekte van Lyme?

Dat wilde ik, maar mijn huisarts vond dat toen niet nodig..

Yontheke

Re: Tips gevraagd 'gezondheidsproblemen & dagelijksleven indelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:07

Ik zou daar toch ook eens op aandringen.

Lyme en schildklier zijn ook de 2 dingen die ze bij mij onderzocht hebben. Alles kwam negatief terug en toen kwam het feit dat ik mijn leven echt eens kritisch onder de loep moest nemen. Je kan nu eenmaal niet alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:34

Yontheke schreef:
Ik zou daar toch ook eens op aandringen.

Lyme en schildklier zijn ook de 2 dingen die ze bij mij onderzocht hebben. Alles kwam negatief terug en toen kwam het feit dat ik mijn leven echt eens kritisch onder de loep moest nemen. Je kan nu eenmaal niet alles.

Lyme ga ik ook even nog aankaarten. Alleen heb ooit een teek gehad, maar daarvoor had ik deze klachten ook..

Heeft iemand ook ervaring met kramp en vastzittende gewrichten in de handen? Echt dat je vinger bijvoorbeeld uit het niks ineens vast gaat zitten en langzaam weer uit zijn spanning gaat?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:40

zulke krampen heb ik zelf ook, meestal in m'n voeten. Kan even niet meer bedenken wat daar de aanleiding voor is, sorry.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:54

Dit klinkt zo beetje als mijn leven... Enige wat erbij uit gekomen is, is dat als ik nuchter ben, me suiker veels te laag is... Waardoor ik vooral in de ochtend problemen had omdat ik naar het station moest fietsen of naar me stage/werk.

https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... kerwaarden
Bij mij was die in de ochtend (nuchter) ergens rond de 3,4 ofzo... normaal is tussen de 4 en 8...

Ook vraag ik mij af wat jou bouw/postuur is?

Zelf ben ik erg slank gebouw en weeg net aan 55 kg (ondanks dat ik 1.78 lang ben).

Voor verdere info kan/mag je me altijd een PB sturen. Wat ik zelf namelijk nog van plan ben is om te gaan stoppen met de pil. Juist omdat ik weinig weeg, heb ik het gevoel dat de pil te zwaar voor mij is. Maar dat kan ik niet voor jou oordelen, maar misschien is het iets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:54

Ik stuur je even een pb

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:39

Het is misschien iets raars wat ik zeg, maar heb je je rug al eens laten onderzoeken ? foto's ervan laten nemen?
Zo neen, kun je dat altijd doen.

Ik heb al je symptomen en heb enorme rugproblemen(word over 2 weken geopereerd), mijn rug is helemaal kapot en al mijn zenuwen/spieren begeven het daardoor..door al de druk, net zoals mijn longinhoud (rug drukt erop).. dus altijd even je rug laten nakijken mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:01

@ laulau, dat zou heel goed kunnen ook. Moest aantal jaren (5/7 jaar ?) Door de MRI, maar dat durfde ik niet.. claustrofobisch.. nu minder last van dus ga het weer even navragen bij de dokter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:07

Klein schopje.

Met de vermoeidheid gaat het nog steeds erg slecht (met bijkomende andere symptomen..) ondertussen wel aantal onderzoeken lopen en wacht op uitslagen. Ben alleen 'bang' dat er niks uit komt en deze vermoeidheid ga ik niet langer trekken.

Ben al erg goed op mijn eten aan het letten, huishouden doe ik stukken minder (overgelaten aan iemand anders die af en toe helpt) beweeg nu veel, waar ik sterker wordt en energie van krijg, paard doe ik minder intensief maar rustig aan.. Maar toch blijf ik zo extreem moe wat niet normaal meer is. Daarnaast heb ik het idee dat het eventueel toch allergieën zijn? Iemand ervaring daarmee, dat het zo onwijze vermoeidheid met zich meebrengt?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:37

Ik loop nu al een poosje bij de acupuncturist en dat zint me wel. Heb een vracht energie ineens, en vooral nuttige energie die ik om kan zetten in productiviteit. Misschien dat je daar iets aan hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:06

Daar heb ik inderdaad al naar zitten kijken :) . Alleen het is ook echt medisch, dus denk niet het alles zal oplossen. Zal voor een deel vast helpen.

Is er iemand die echt zo 'ziek' wordt van de allergieën? 'Kan' dat?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:08

Ik heb meer acute problemen als ik allergische reacties krijg. Weet wel dat een kennis van mij al jaren loopt met vermoeidheid en dat het blijkt dat hij allergisch is voor zo goed als alles.

Waarom denk je dat acupunctuur niet vrijwel alles kan oplossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:55

Woogy schreef:
Ik heb meer acute problemen als ik allergische reacties krijg. Weet wel dat een kennis van mij al jaren loopt met vermoeidheid en dat het blijkt dat hij allergisch is voor zo goed als alles.

Ik vind het onrealistisch dat acupunctuur vrijwel alles kan oplossen. Sorry maar ik geloof niet dat acupunctuur DE oplossing is. Zal vast een deel helpen, maar denk niet alles. Als dat zo is. Nadat ik het heb geprobeerd, kan ik mijn woorden eventueel nog terug nemen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:02

Wbt de gezondheidsproblemen heb ik geen tips voor je helaas, maar als je het echt zo druk hebt.. Is het dan niet een mogelijkheid om je paard deze zomer ergens op een land te zetten? Gewoon even vakantie voor jezelf en voor je paard... Denk dat dat al een heel stuk rust in je kop scheelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:09

Emmaa_ schreef:
Wbt de gezondheidsproblemen heb ik geen tips voor je helaas, maar als je het echt zo druk hebt.. Is het dan niet een mogelijkheid om je paard deze zomer ergens op een land te zetten? Gewoon even vakantie voor jezelf en voor je paard... Denk dat dat al een heel stuk rust in je kop scheelt

Paard staat op een laag pitje. Die verzorg ik nu gewoon rustig aan en staat 24/7 buiten. Gelukkig is stage bijna afgelopen! Dat heeft inderdaad wat gescheeld , maar toch blijft het 'ziek zwak, moe en misselijk' nog in beeld. Ook wanneer ik geen stage heb. Is al te lang zo aan de gang , vandaar alle onderzoeken momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:10

Anoniem schreef:
Emmaa_ schreef:

Paard staat op een laag pitje. Die verzorg ik nu gewoon rustig aan en staat 24/7 buiten. Gelukkig is stage bijna afgelopen! Dat heeft inderdaad wat gescheeld , maar toch blijft het 'ziek zwak, moe en misselijk' nog in beeld. Ook wanneer ik geen stage heb. Is al te lang zo aan de gang , vandaar alle onderzoeken momenteel.

Snap ik hoor :j Ik dacht er gewoon ineens aan omdat het weer een stuk beter wordt en er genoeg stukken land zijn waar je ze tijdelijk in een kudde kan plaatsen als het ware :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:12

Waarom vermoed je allergieën?
Ik heb helaas ervaring met verschillende allergieën. Via pb kan ik evt wel meer info geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:16

@emmaa_ klopt :) vandaar sinds afgelopen 2 weken los gelaten dat ik momenteel niet veel met paard kan doen. Lekker op de wei en af en toe als het lukt keertje weer rijden.

Darah3; ik vermoed het niet, het is zo. Ben voor aardig wat dingen allergisch maar heb nooit kunnen geloven dat dat extreme vermoeidheid ook kan veroorzaken.. misschien naïviteit. Maar waarom nu ineens zo veel extremer dan op mijn 18/19 e bijvoorbeeld. Volgens mij is mijn weerstand ook plat, aangezien ik momenteel wederom ziek ben en dat is al de zoveelste keer dit jaar }:0 :7
Als je tips of behandelingen weet, pb is goed :-)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:18

Ah oke, dat heb ik niet gelezen :)
Allergieën kunnen erger worden en je kunt ook kruisallergieën ontwikkelen.
Misschien eens laten testen of het erger geworden is?

Ik stuur je zo een pb met mijn verhaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:26

Darah3 schreef:
Ah oke, dat heb ik niet gelezen :)
Allergieën kunnen erger worden en je kunt ook kruisallergieën ontwikkelen.
Misschien eens laten testen of het erger geworden is?

Ik stuur je zo een pb met mijn verhaal :j

Kruisallergieen snap ik al helemaal niks van :+ weet dat het bestaat etc maar verder.
Heb meerdere malen (over jaren verdeeld) testen gehad. Laatste keer huidtest was vorig jaar en momenteel wacht ik op bloedtest. Alleen deze is niet speciaal op allergie.
Ik wacht je pb even af :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:40

Je klachten kunnen gedeeltelijk ook komen door kalium tekort en toch B12 nog eens na laten kijken. Je waarden kunnen wel binnen de grenzen liggen maar misschien heb je meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:45

bigone schreef:
Je klachten kunnen gedeeltelijk ook komen door kalium tekort en toch B12 nog eens na laten kijken. Je waarden kunnen wel binnen de grenzen liggen maar misschien heb je meer nodig.

Volgens mij werd dit ook meegenomen in het bloedonderzoek weer. Zal er nu beter op letten wat de waardes zijn en de grenzen. Hoor wel vaker dat mensen boven de grens zitten, maar dat het toch teweinig is. Bedankt :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:26

Anoniem schreef:
Woogy schreef:

Ik vind het onrealistisch dat acupunctuur vrijwel alles kan oplossen. Sorry maar ik geloof niet dat acupunctuur DE oplossing is. Zal vast een deel helpen, maar denk niet alles. Als dat zo is. Nadat ik het heb geprobeerd, kan ik mijn woorden eventueel nog terug nemen :+

Als je vindt dat acupunctuur niet alles op kan lossen, is klassieke homeopathie of natuurgeneeskunde wel iets? Ik heb gediagnosticeerd CVS en dankzij mijn klassiek homeopaat ben ik bijna in staat inmiddels, het ziekenhuis te berichten dat ze de diagnose mogen verwijderen uit mijn dossiers..

Daarnaast doe ik zelf de studie. Dus mocht je meer informatie willen of mijn persoonlijke ervaring, mag je me pb'en. :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:14

Misschien heb ik er overheen gelezen maar misschien kun je eens met een diëtist praten? En dan niet 1 van "de oude stempel" die volgens de schijf van 5 werkt.

Ik heb namelijk dezelfde klachten gehad, jarenlang, en at ook onregelmatig en niet altijd even gezond ( al dacht ik zelf van wel). Heb vaak bij de huisarts gezeten en onderzoeken laten doen waar niks uit kwam. Uiteindelijk naar een psycholoog gestuurd terwijl ik me geestelijk prima voelde.
Toen ben ik zelf naar voeding gaan kijken en heb dat vorig jaar volledig omgegooid! Sindsdien heb ik geen duizeligheden meer, ben ik niet meer moe en slapjes, en sport ik bijna dagelijks om mijn energie kwijt te kunnen. Wat voeding al niet met je doet zeg..

Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou een oorzaak kan zijn, maar ik zou voeding zeker als mogelijke oorzaak zien!