"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:32

Blacky94 schreef:
Met de pil ong 1,5-2 maanden had ik het idee :)

Kwam je ook direct in je cyclus terecht? Of duurde het even voor het stabiel was?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:33

Suzanne F. schreef:
Zeer herkenbaar. Maar ik ervaar het niet als negatief. Er zitten voor mij ook veel positieve dingen aan de pil zoals een mooiere gavere huid en mooi haar. Zonder pil zit ik onder de puistjes met een vette huid en vet slap haar. Libido inderdaad onherkenbaar hoog zonder pil. Maar ik blijf de pil toch slikken, ik vind het makkelijk en het heeft voor mij veel voordelen. Ik voel me er prettig bij. :)

En ik heb zonder pil juist weer een veel gavere huid en mooier haar :+
Afgelopen maandag net weer ongesteld worden en niet in de gaten gehad. Gevalletje van naar de wc gaan op je werk, je ding doen, je afvegen en dan bloed zien op het wc-papier := Euh... oke, gelukkig heb ik dus altijd wel 2-3 maandverbandjes bij mij. Ik heb dinsdagochtend en -middag op mijn werk ieder 1 ibuprofen genomen i.v.m. wat trekkende rugspieren. De rest van de week nergens last van gehad. Het is nu net weer zoals vroeger voordat ik aan de pil begon: zo goed als nergens last van hebben.

Ik weet dat ook mijn zus last heeft van de pil. Niet zo zeer van een verlaagd libido maar wel van de extra hevige buikpijn, etc. Zij heeft een hormoonspiraal geprobeerd maar die na een jaar weer laten verwijderen omdat het er niet veel beter van werd (hoezo, minder menstruaties, zij was zo ongeveer constant ongesteld). Ik meen dat zij tegenwoordig zo'n apparaatje gebruikt met urine-staafjes die dan meet wanneer je vruchtbare periode is.
Bij mij werkt dat helaas niet omdat mijn cyclus te lang duurt (gemiddeld 31-33 dagen).

En onze moeder heeft vroeger als puber dus juist weer geheel andersom gehad. Zonder pil vreselijke buikklachten dat ze zelfs niet naar school kon en zodra ze de pil ging slikken heeft ze nergens meer last van gehad.
Dus ook binnen een familie kan het erg verschillen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:38

Pfff wat ontzettend herkenbaar en dat terwijl ik 'alleen maar' microgynon gebruik.. Mijn emoties zijn vlak te noemen, mijn reacties met regelmaat ijzig.
Mijn libido tsja... Die ligt zo ongeveer 10Km beneden NAP en het brengt echt schade aan mijn relatie.

Ik zal eens met vriendlief in overleg gaan, toch maar langs de HA voor misschien een andere oplossing al moet ik erbij vermelden dat als het een spiraaltje wordt, hij hem niet mag zetten van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:39

amoj schreef:
secricible schreef:
Groen wit is idd microgynon, die zou volgens het artikel de minste klachten geven. Dat is de pil die ik ook slik idd. Ben heel benieuwd wat je nu slikt.
Ik lees overal als hormoonloos alternatief de koperspiraal. Kan iemand daar meer over vertellen?

Nope, was ethinylestradiol / levonorgestrel, kom er net achter na even googelen.
De andere weet ik nog niet, ik ga zo het doosje opzoeken.

Dat is de werkzame stof idd :) ben benieuwd naar die andere.[/quote]

Blond :o?

Ik heb nu ethinylestradiol / desogestrel. Doosje heb ik niet meer maar dit stond op de strip

Blacky94

Dieselpaard schreef:
Blacky94 schreef:
Met de pil ong 1,5-2 maanden had ik het idee :)

Kwam je ook direct in je cyclus terecht? Of duurde het even voor het stabiel was?

Niet :')
De eerste keer ben ik na 3 maanden weer begonnen en ben ik die hele 3 maanden niet ongesteld geweest.
Tussen pil en spiraal 1,5 maand niks gebruikt maar ook niks en nu ong een maand van de spiraal af en wederom nog niks.. Verwacht het eigenlijk voorlopig ook nog niet gezien de eerste keer maar mocht er na 3 maanden nog steeds niks gebeurd zijn denk ik wel dat ik maar eens de dokter ga bellen...

Emori

Ik was een monster met de pil. Wat een troep. Ook depressieve klachten. Nu heel blij met mijn mirena!

Marjo89

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:46

Interssant. Ik begon ooit met dezelfde als velen hier beschreven. In tussen tijd veel soorten gehad. En heel veel klachten.
Dat destijds aangegeven.
Ik slik nu al vrij lang steridil (als ik dit goed schrijf) ik heb bij uitstek al een mazzltje ben meestal 2,5 dag ongesteld.
Mijn libido is belachelijk hoog. Iets TE soms. En ik wordt praktisch nooit chagrijnig.
Of ik moet heel moe zijn. Maar niet van de pil.
Ik neem hem al sinds ik 14 ben(nu 25). Ik overweeg een hormoon spiraal. Maar ik ben als de dood voor het zetten. Mijn huisarts vind ik vreselijk ! (Druk ik netjes uit) het idee vind ik serieus helemaal niks.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:49

Ik wil ook al tijden stoppen met de pil, maar weet ook niet zo goed wat er anders bij me past. Ik ben hem gaan slikken op mijn 14e omdat ik 3 weken ipv 1 week per maand ongesteld was. Ben ook echt heel bang om dat weer terug te krijgen.

@ mensen met een koperspiraaltje: is die niet minder veilig dan een hormoonspiraaltje?

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:49

AmyII schreef:
Pfff wat ontzettend herkenbaar en dat terwijl ik 'alleen maar' microgynon gebruik.. Mijn emoties zijn vlak te noemen, mijn reacties met regelmaat ijzig.
Mijn libido tsja... Die ligt zo ongeveer 10Km beneden NAP en het brengt echt schade aan mijn relatie.

Ik zal eens met vriendlief in overleg gaan, toch maar langs de HA voor misschien een andere oplossing al moet ik erbij vermelden dat als het een spiraaltje wordt, hij hem niet mag zetten van me.

Ik heb vriendlief het artikel ook laten lezen omdat het bij ons idd ook zijn tol in de relatie begint te eisen.. Hij herkende mij meteen in het verhaal! Laat je vriend het anders ook even lezen, kijken wat hij zegt.

Wij nemen vooralsnog geen drastische maatregelen, gewoon stoppen met de pil en dan maar een condoom gebruiken.. Mocht het een succes zijn kan ik me alsnog verdiepen in andere anticonceptie middelen :=

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:50

Ik ben niet heel verrast... Dacht dat dit al veel langer bekend was.
Ik voelde me na het stoppen met de pil eindelijk weer gewoon mezelf, achteraf gezien was ik best wel depri mèt pil. Ben er zo van opgeknapt. Ik doe het echt veel beter met de normale ups&downs/schommelingen in de hormoonspiegel :)
Ik gebruikte ook Stediril en kreeg een keer een goedkopere variant met dezelfde werkzame stoffen. Kreeg meteen meer buik- en hoofdpijnklachten en voelde me ook mentaal helemaal niet okee. Maar ik wil sowieso de pil nooooit meer terug.
Na m'n zwangerschappen een Mirena laten plaatsen bij de gyn, al 4jr lang is mijn cyclus vrijwel nonexistent :) Ik merk wel wat aan mijn lijf hier en daar gedurende de maand, maar heb nul bloedverlies. Zaaaalig :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 21:01

Boras schreef:
Magrathea, als nadelen van het spiraaltje wordt de pijn bij het inbrengen, heviger en langer maandelijks bloedverlies, tussentijds bloedverlies en toename van pijnklachten.
Hoe ervaar jij dat?

Inbrengen - ja, dat is geen pretje, maar dat is binnen een kwartier voorbij.
Heviger en langer maandelijks bloedverlies - in het begin had ik inderdaad meer pijn, maar elke maand werd het minder. Inmiddels ben ik terug op enkele dagen waarop ik af en toe kramp voel en pak 'm beet 2 dagen gemiddeld tot vrij hevig ongesteld zijn.
Tussentijds bloedverlies - Euh, ja, af en toe wel eens. Maar dat is zo weinig... Zou het niet echt een naam willen geven.
Toename van pijnklachten - Ja, dat heb ik gehad. Vrij onregelmatig ook. Maar het ging van vrij hevig naar gemiddeld ongemak naar een pijnlijke grimas nu en dan als de tijd van de maand eraan zit te komen. Het is nooit iets geweest wat niet te bestrijden was met een paar paracetamol.

Het weegt voor mij 100% tegen de verandering van mijn persoon op, om maar te zwijgen over hoe vaak ik in de stress heb gezeten omdat ik die pil bijna elke dag vergat, nog steeds, na zo lang. := Ik weet dat je een spiraaltje ook kunt verliezen maar dat gaat ook niet van de ene op de andere dag, en ik denk dat mijn vriend het wel zou merken als ie laag begint te hangen oid. Ik vertrouw er volledig op. :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:09

Interessant topic. Ik volg dit even...

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:19

Ik geloof dat ik ook maar eens een afspraak ga maken bij de huisarts. Ik heb eigenlijk ook nooit zin en als ik zin heb pffffd dan ben ik altijd met duizende andere dingen bezig dan de seks bijv wat we morgen avond moeten gaan eten en zo'n dingen. Ik dacht eigenlijk dat ik de enige was die dat had :x

ik blijf dit zeker volgen hoor

WhatsUpJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:21

Ik heb nooit de pil geslikt, maar wel de nuvaring gebruikt en een mirena spiraal gehad. Met Nuvaring 0,0 klachten, met de mirena exact dezelfde klachten als in de openingspost worden beschreven; libido ver onder het nulpunt, persoonlijkheidsverandering, ontzettende acne, enz. Daarnaast ook veel last van buikpijn (geen menstruatiepijn). Ik had juist voor het spiraal gekozen vanwege de lage dosis hormonen, maar helaas blijkt dat het dus voor mij ook niet te zijn. Heb hem er een paar maanden geleden (na 4,5 jaar gebruik) uit laten halen en het gaat al een stuk beter. Heb nu alleen geen idee wat ik nu als alternatief moet gaan gebruiken..

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:21

Ik herken mijzelf hier ook wel in en ook eist het zn tol in mijn relatie.
Maarja net zoals velen al vanaf mn 14e aan de microgynon en je twijfelt dan wel of het echt aan de pil ligt of dat er toch andere oorzaken zijn

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:22

Ben vast de enige maar ik zou echt niet zomaar stoppen. Weegt niet op tegen seks met condoom.
Mijn god dat vind ik zo NOT DONE. Gepruts, goodbye zin in....

Zijn er mensen met ervaring zetten van Een hormoon spiraal. En alle gevolgen en ellende daarna ??

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:25

Ik zit nu al weer 6 jaar zonder pil of een spiraal oid Ik heb mij nog nooit zo veel beter gevoeld als toen ik hem nog steeds slikte. :j

Edit: ik heb zelf 5% kans op een zwangerschap (natuurlijke wijze) dus voor mij maakt het niet uit dat ik met mijn verloofde geen anticonceptie gebruik
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 24-04-15 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:25

Wat toevallig dat ik nu dit topic tegen kom!
Toevallig laatst bij de dokter geweest om te overleggen of ik wel of niet zou stoppen met de pil. Spiraal overwogen en de implanon. Maar besloten toch aan de pil te blijven. Maar na t lezen van dit artikel twijfel ik toch weer!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:29

Marjo89 schreef:
Ben vast de enige maar ik zou echt niet zomaar stoppen. Weegt niet op tegen seks met condoom.

Zijn er mensen met ervaring zetten van Een hormoon spiraal. En alle gevolgen en ellende daarna ??

Voelde hier als even wat heftige menstruatiekrampen.
Verder bijna constant ongesteld en minstens 4/5 dagen per week buikpijn die niet eens per se in verhouding stond met hoeveel ik wel of niet vloeide. Heftigere acne (die zich nog wel eens wilde ontwikkelen in onderhuidse ontstekingen die niet/zeer langszaam weg wilde). Oh en voor mij het gevoel alsof mijn libido nog lager lag dan bij de pil.

Maar een vriendin van mij is er helemaal blij mee. Een keer in de zoveel tijd vloeit ze wat maar daar houdt het ook bij op.

Kans is geloof ik groter dat je er na een maand of 6 bijna geen last meer van hebt maar bij mij werd het alleen maar vervelender... :')

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:41

Ik heb ook jaren de pil geslikt, altijd moe, lusteloos, weinig libido. Nu ben ik er al weer een aantal jaar mee gestopt en merkte gelijk verschil! Voor mij nooit geen pil meer.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:50

Klijntje schreef:
Ik ben niet heel verrast... Dacht dat dit al veel langer bekend was. - knip deel quote -
Na m'n zwangerschappen een Mirena laten plaatsen bij de gyn, al 4jr lang is mijn cyclus vrijwel nonexistent :) Ik merk wel wat aan mijn lijf hier en daar gedurende de maand, maar heb nul bloedverlies. Zaaaalig :)

Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Alleen hier dan de Sayana ipv de Mirena. En geen zwangerschappen. Bevalt uitermate goed. Niks geen klachten, gewoon mezelf zijn. Ik vind het een verademing!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:55

Hier al een aantal jaren zonder pil, na de kinderen gewoon nooit meer aan begonnen.
Voel me ook veel beter en niets mis met mijn libido :D
Ik ben heel regelmatig en voel mijn eisprong ook heel duidelijk, geen anticonceptie nodig dus, ik vertrouw op mijn eigen lichaam ( en als het wat tricky is eventueel een condoom gebruiken).
Heb ook zo'n app (p tracker lite) op m'n telefoon en werkt echt ideaal, klopt echt op de dag af exact! Voor mij geen hormoonrotzooi meer hoor!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:05

Ik heb vanaf mijn 16de een pil gehad waar ik zo tevreden mee was. Ik had nooit klachten en voelde mij super! Totdat de apotheek, zoals vele hier al aangaven, over gingen op een andere fabrikant. Ik weet niet wat er met mezelf gebeurde maar was een heel ander mens. Stemmingswisselingen, buikpijn, moe, opgeblazen gevoel. Geen idee natuurlijk dat het door die nieuwe pil kwam. Totdat ik de pil ging googelen en schrok mij dood! Ik ben meteen naar de huisarts gegaan en heb een andere pil gekregen waarvoor ik meer moest betalen. Mocht het eerst 3 maanden proberen en als het beviel kreeg ik een herhaal recept! Ik ben weer helemaal mezelf! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:08

Marjo89 schreef:

Ik heb een hormoonspiraal. Inbrengen was niet prettig maar wel te overzien. Daarna een week lichte bloedingen gehad en sindadien NOOIT meer ongesteld geweest. Libido veel beter, voel me happy, geen stemmingswisselingen meer.. Energieker, 8kg afgevallen... Ben heel blij met m'n keuze met de pil te stoppen.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:09

Ik heb ook lang de pil gebruikt ( ben zelf doktersassistente en weet wat er op dit gebied "te koop" is zeg maar ). Na twee zwangerschappen en een man die om medische redenen niet gesteriliseerd mag /kan worden ben ik gesteriliseerd dmv van de Essure methode. Ook heeft de gynaecoloog meteen de Novasure methode erbij gedaan. Mijn libido is top, hihi, mijn man kan me niet bijhouden zeg maar. Ik gebruik dus niks meer qua anticonceptie. Ben er erg blij ondanks dat je veel verschillende verhalen hoort over deze ingrepen. Ik ben bijna niet meer ongesteld. Stelt niks voor in elk geval en verder werkt alles gewoon naar behoren, eisprong en zo ..... echt een aanrader dus. En om je libido hoef je je geen zorgen te maken. Dat neemt alleen maar toe ..... haha ....