Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Het beste is om te poetsen ongeveer een half uur na het eten. Als je het voor het eten/drinken doet poets je als t ware ook een beschermend laagje van je tanden, als je gelijk daarna iets met zuren of suikers eet beschadigt het sneller je tanden. Als je gelijk na het eten poetst poets je het zuur en suiker en weer in.
Nayomie schreef:Ik snap het nut niet zo goed van ervoor poetsen. Dan eet je daarna een broodje met bijvoorbeeld hagelslag en zit je halve ontbijt nog tussen je tanden. Dat lijkt mij dan weer niet zo fris.
RedPassion schreef:Poiuytrewq schreef:Hebben jullie niet liever een gezond gebit dan?
Als je je tanden poetst nog voor het douchen en klaarmaken smaakt die sinaasappel al minder vies.
Ik douche 's ochtends ook niet. Dat voelt net zo nutteloos als tanden poetsen voor het ontbijt.Ik douche altijd 's avonds, lekker fris naar bed. In de loop van de dag word je toch vies/bezweet, dan vind ik 's ochtends douchen zo zinloos. Tanden poetsen doe ik dus ook na het ontbijt. Anders wordt het weer 'vies' van het ontbijt en ik neem ook meestal fruit bij het ontbijt en dat is zo vies na tandenpoetsen.

Zo ook na de lunch. Thats_Me schreef:Op avies van de mondhygiëniste poets ik voor het ontbijt. Is beter voor je tanden.

Als ik naar bed ga nog wat flosdraad. Gydja schreef:Ik poets mijn tanden 's ochtends nooit. Voor dat ik naar bed ga poets ik wel mijn tanden. Ik heb ook nog nooit gaatjes gehad. Vind het 's ochtends gewoon niet lekker om mijn tanden te poetsen zeker niet voor mijn ontbijt. dat heeft toch helemaal geen nut? De avond daar voor heb je je tanden al gepoetst en dan ga je het 's ochtends voor je ontbijt weer doen. Kan je het er beter na doen want dan zitten er allemaal restjes in je mond. Maar dat vind ik vies smaken. Ben niet zo'n fan van tandpasta smaak. Als ik veel gaatjes zou hebben zou ik misschien wel overwegen om ook 's ochtends te gaan poetsen. Maar vind het nu niet nodig.
Benfan schreef:Ik mis de optie 'tijdens'
Zwerte schreef:Ik poets voor mn ontbijt. Ik vind die ochtendsmaak zoooo ranzig, die wil ik het liefst meteen wegwerken. Mijn ontbijt smaakt dan dus juist voor geen meter. Die tandpastasmaak ben ik na een slokje drinken (ok, geen sinaasappelsap idd, maar wel koffie!) of een hapje eten al wel kwijt, dus dat stoort me niet.
En ik weet niet wat voor eetgewoontes jullie hebben, maar ik heb geen half ontbijt op/tussen mn tanden zitten na het eten hoor. Vrijwel alles kan ik weghalen met mn tong en even een ragertje of stoker gebruiken verwijdert overige stukjes. Dus een schoon gebitje zonder nog een keer te hoeven poetsen.