Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Wees blij dat ze je helpen...jeetje..wat ondankbaar zeg die laatste woorden.
Mensen in het zkh hebben heus wel verstand..
Praat niet zo raar, wees blij dat je daar geholpen word!
Veel beterschap!
lieveli schreef:Jolliegirl schreef:Wees blij dat ze je helpen...jeetje..wat ondankbaar zeg die laatste woorden.
Mensen in het zkh hebben heus wel verstand..
Praat niet zo raar, wees blij dat je daar geholpen word!
Veel beterschap!
Vast nog nooit zelf in het ziekenhuis gelegen?![]()
Zelfs in het VU heb je incompetente verpleegkundigen. Denk na voordat je zo uithaalt naar iemand, altijd dat negatieve gedoe.
Thamar, hoe was je tinderdate vanuit je ziekenhuisbed?Beterschap!
suikermeisje schreef:Ze zeggen steeds: je mag meer maar als ik erom vraag gaan ze eerst tien minuten moeilijk doen of ik echt pijn heb. Nu al 5x moeten vragen boor medicatie tegen misselijkheid. Sinds gistermiddag al niet fatsoenlijk kunnen eten, ook fijn met suiker.
Ben de laatste die hard zal janken om dingen en ben kei hard voor mezelf.
Voor de rest ben ik gewoon vriendelijk tegen het personeel behalve als ze eigenwijs zijn over mijn suiker en het beter weten. Dan bellen ze de internist voor de zekerheid en heb ik opeens wel gelijk.
Van veel anderen gehoord dat ze met zoiets aan morfinepomp lagen. Mij hebben ze aan een ampul paracetemol gelegd toen het net gebeurd was.
Sky_Britt schreef:suikermeisje schreef:Ze zeggen steeds: je mag meer maar als ik erom vraag gaan ze eerst tien minuten moeilijk doen of ik echt pijn heb. Nu al 5x moeten vragen boor medicatie tegen misselijkheid. Sinds gistermiddag al niet fatsoenlijk kunnen eten, ook fijn met suiker.
Ben de laatste die hard zal janken om dingen en ben kei hard voor mezelf.
Voor de rest ben ik gewoon vriendelijk tegen het personeel behalve als ze eigenwijs zijn over mijn suiker en het beter weten. Dan bellen ze de internist voor de zekerheid en heb ik opeens wel gelijk.
Van veel anderen gehoord dat ze met zoiets aan morfinepomp lagen. Mij hebben ze aan een ampul paracetemol gelegd toen het net gebeurd was.
Als je juist wakker word van de misselijkheid en in het zweet hebben de verplegers groot gelijk dat ze je geen morfine geven dat zijn juist de bijwerkingen van opiaten.
Toen ik een gebroken knie had hebben ze ook in eerste instantie een paracetamol gegeven, dat is gewoon het veiligste voordat ze heel je achtergrond weten. Vele zwaardere medicijnen kunnen interactie hebben met andere medicaties, wat tot veel ergere dingen kan leiden, en als je binnenkomt weten ze zo niet wat je al slikt. Het kan goed zijn dat je vanwege je diabetes bepaalde medicatie/hoeveelheden gewoon niet mag hebben.
suikermeisje schreef:Billy schreef:naar ongelukje, maar als je het allemaal beter weet dan het ziekenhuis, zou ik de breuk de volgende keer zelf behandelen, dan hoef je ook niet lelijk te doen over de mensen die je nu helpen.
Ik schrok trouwens toen ik in je profiel keek, ik dacht dat een puberende 16/17 jarige dit geschreven had.......
Nee toevallig iemand die onder de morfine pillen ligt maar hele nachten wakker ligt van de pijn en niet genoeg medicatie op die momenten krijgt.
Deze woorden doen me echt heel pijn zeg...
Ze hebben me voor en na de operatie niet gecontroleerd op mijn suiker, je weet waarschijnlijk niet wat de ziekte inhoud maar dat kan maar zo iemands einde zijn.
Ben geregistreerd als donor maar wilde nog niet gebruikt worden hoor
Ayasha schreef:Onali schreef:
Dan weet je blijkbaar meer dan mij? Ik krijg geen hekel aan mn baan door mensen zoals ts.
Diabetes zorgt ook voor zenuwbeschadigingen en daardoor kan ts wel degelijk meer pijn hebben/ voelen dan anderen. Sowieso is pijn voor ieder mens persoonlijk.
Er bestaan verschillende soorten pijnstilling en helaas moet je bij alles een spiegel opbouwen zodat je pijnvrij blijft.
Ts heel veel beterschap
Wacht, dat moet ik even nuanceren; "waarom sommige verpleging een hekel krijgt aan hun job".
En ja, ik ken wel degelijk verpleging die hierdoor er mee stoppen of met tegenzin naar het werk gaan. Mensen waarvoor je niks goed kon doen hoe zeer je ook je best deed. En in mijn drie maanden ziekenhuis, heb ik veel verpleging gesproken en hun voornaamste frustratie was mensen waar je niks goed voor kon doen, waarbij ze niet meer pijnstilling móchten geven en die dan de verpleging de schuld gaf.
Het zijn ook maar mensen die hun uiterste best doen. Ze staan daar niet om hun patiënten het leven moeilijk te maken of om eigenzinnig te doen...
Broer had geen morfinepomp, die kreeg alleen dafalgan. Ook na de operatie. Die had scheen en kuitbeen over en ze hebben het in elkaar moeten puzzelen omdat het deels verbrijzeld was. Dus morfine is heus niet zo gangbaar voor dergelijke breuken.Kan me ook voorstellen dat ze daar weigerachtig tegenover staan. tis immers geen paracetamolletje.
Dat je misselijk bent kan juist komen door die morfine die je gekregen hebt.
palousa_boy schreef:Als je iets meer gelezen had, had je gezien dat ze voor behandeling ALTIJD naar dit ziekenhuis gaat en dat ze dus wel degelijk weten welke medicijnen ze krijgt, kwestie van de goede map pakken.
Maargoed, tram, sterkte ermee. Dit zul je niet oplossen met een paar weken aan de hand stappen helaas.