listiglistje schreef:De meeste ruiters willen toch alleen maar positieve dingen horen en dat snap ik nu juist niet.
Om beter te worden als ruiter moet je zeer kritisch naar jezelf kijken, ik denk dan ook altijd
in ruiterfouten bij mezelf (en zie die dus ook bij anderen, ook als zaken technisch niet voor elkaar zijn)
Van mijn instructie verwacht ik ook geen goed zo, ik wil graag op mijn plek gezet worden.
De keiharde waarheid en niks anders, aan goed zo heb ik niks....daar betaal ik geen dik geld voor!
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Ik wil zeker ook heel graag feedback, probleem is alleen dat het voor mijn gevoel uit balans is (iedereen heeft overal kritiek op, dat gaat te ver) en dat het allemaal verschillend is en dat ik dan daardoor dus niet meer weet wat ik moet doen. Daarnaast is feedback of tips natuurlijk altijd fijn, maar het probleem zit 'm ook in de oordelen die sommige mensen, expliciet of impliciet, naar je hebben. De manier waarop sommige mensen hun feedback brengen, of de manier waarop sommige mensen je aanstaren.....
Rossfechten schreef:Ieder paard knapt op met duidelijkheid, en 1 % regel, iedere keer dat je er opzit kan je maar 1 % max verbeteren, en daarmee kan een goede instructeur helpen jou op die 1 % te wijzen waar je aan moet werken en wat je beter allemaal kan laten liggen.
Goeie, dit ga ik onthouden!
geerke schreef:Supervixen schreef:Ik sta als fanatiek recreatieruiter op een pensionstal waar meerdere mensen starten in het m1, m2, en Z. Zowel qua springen als dressuur.
Mijn ambitie ligt totaal niet bij wedstrijden rijden, maar ik wil wel dat mijn paard en ik blijven verbeteren in de dressuur. Ik heb mijn paard als gekocht als een vierjarige met weinig bespiering en ontzettend staakgedrag. Nu is ze tien, is prachtig bespierd en we hebben allerlei oefeningen onder de knie. Daarbij loopt ze ook nog eens ontspannen en meestal met een fijne aanleuning. Dat hebben we samen toch maar bereikt! Dus als er iemand staat te kijken als ik een mindere dag heb, heb ik gewoon sch*t aan wat ze ervan denken. Adviezen en commentaar mag iedereen hebben, ik luister ernaar en pik eruit waar ik denk dat ik wat aan heb. Daar doe ik dan wat mee.
dat bedoel ik dus...recratie ruiter die gewoon geniet maar die wel moeite doet haart paard correct te rijden!Fijn te lezen!

Geerke, ik denk dat iedereen, en sowieso IK, de moeite doet zijn paard correct te rijden. Misschien vat ik het helemaal verkeerd op, maar ik krijg de indruk dat je impliceert dat ik genoegen neem met een paard dat niet lekker loopt. Dat vind ik erg vervelend. Dit topic gaat niet over de manier waarop ik rij; daar leer ik nog dagelijks in bij maar ben ik al best tevreden over. Je maakt mijn onzekerheid op deze manier alleen maar erger. Ik bedoel dit niet gemeen, en nogmaals, sorry als ik je verkeerd begrijp.