Hey Lielle,
thanks for asking

.
Balen dat het nog niet goed gaat :/ hoe komt het dat je toch vooruit gaat? Therapie? Behandelingen?
Hier nog met ups en downs, dat komt mede omdat ik volledig door mijn therapie-tegoed ben :/.
We zijn gelukkig wel wat verder gekomen (en wie weet helpt dat anderen met dit probleem ook). Bij toeval kwam ik bij een andere therapeut terecht omdat mijn therapeut op vakantie was en ik toch snel hulp nodig had.
Deze therapeut doet aan dry needling, ze brengen in feite een acu-punctuur naald aan diep in een spier op de plek waar een knoop zit. Deze naald wordt dan bewogen wat een schokkerige reactie van de spier geeft en de knoop trekt niet langer samen.
Het probleem bij mij is dat knopen in mijn schouders niet meer loslaten omdat ik zoveel spanning heb in mijn schouders (vooral rechts).
Deze spanning zorgt ervoor dat, op den duur, mijn wervel scheef getrokken wordt, deze wervel oefent druk uit op de rugspier die naar het bekken loopt en vast zit aan een andere spier die van de rechter kant van de rug naar de linker bekken (en dus de periformis) gaat.
Sinds mijn schouder behandeld wordt heb ik nagenoeg geen last meer van mijn heup (wat een verlossing is dat zeg). Maar het probleem heeft al zo lang in mijn schouder gezeten dat we nu eigenlijk te maken hebben met een kettingreactie. Als de ene spier is los gemaakt schiet de volgende een week later in de kramp en dan weer een volgende. Als daar niks aan gedaan wordt trekt het naar die ene spier die ook de wervel scheef trekt en zo begint het riedeltje opnieuw.
Momenteel loop ik met een knoop vrij hoog in mijn schouder (dat is nieuw) maar omdat ik geen tegoed heb ben ik er mee door blijven lopen dus tsja, uiteindelijk weer last van mijn heup maar ook van mijn rechter arm en wijsvinger (komt overeen met de hoogste knoop in mijn schouder).
Ik ga over 2,5 week weer bij de therapeut langs want dan heb ik vakantie. Ik heb na de behandeling namelijk altijd erge spierpijn maar ga gelijk aan het werk (horeca) en ik heb het vermoeden dat dat niet echt bevorderlijk is omdat ik bij pijn mijn schouders op trek en vast zet (en het cirkeltje is weer rond). Ik kan dan mijn lichaam even rust geven en eens kijken of ik thuis joga kan gaan doen ofzo om me beter te leren ontspannen.
Naja, ik hoop dat mensen er wat aan hebben. Je kan het dus gerust in je heup voelen maar de oorzaak kan zo maar in je schouder zitten. En alle therapeuten kunnen wel roepen dat je rugprobleem in een wervel zit die instabiel is, blijkt het uiteindelijk in een spierknoop te zitten die de boel steeds scheef trekt.
De grote les: Werkt iets niet? Blijf vooral door zoeken! Probeer verschillende therapeuten en ga ook echt op je gevoel af en denk voor jezelf. Lees je in en sta open voor alternatieven.