Last van heup (periformis)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:23

dorientjuh schreef:
Ah crap, het is nog vroeg. :') Sorry voor de vertyping.

Als jij dit ervaart als goed genoeg, dan zeker zo laten. Maar normaal gesproken is het niet normaal om wekelijks langs de sportmasseur te moeten om het dragelijk te houden. Succes met je operatie!

ik ben het met je eens dat het niet zo zou moeten zijn. Maar ik heb ook al met verschillende manueel therapeuten/fysio's/aanverwanten te maken gehad, en bij allemaal had kraken of andere behandeling mss een paar dagen effect, ondanks de oefeningen die ik braaf deed. Er is dus echt meer aan de hand, maar niemand die daar een vinger achter wist te krijgen. Het enige wat redelijk effect had waren die statische contractie oefeningen (met opvolging, was een programma van tien weken) die ik in een boek over pilates voor ruiters had gevonden. Maar die gaan nu ook niet omdat de hernia veel te heftig is.

MissBambi

Re: Last van heup (periformis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:08

Ik reageer straks uitgebreider zit nu op mijn telefoon, lielle waar woon je ergens?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:13

omg eindhoven

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:26

fysiotherapie4all.nl

deze zit wel een klein beetje uit de richting, maar ik ervaar hem als zeer goed! mijn masseuse uit Oss idem.

eventueel een optie mochten je opties minder worden :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:29

Xyris schreef:
Hey Lielle,

thanks for asking :).
Balen dat het nog niet goed gaat :/ hoe komt het dat je toch vooruit gaat? Therapie? Behandelingen?

Hier nog met ups en downs, dat komt mede omdat ik volledig door mijn therapie-tegoed ben :/.
We zijn gelukkig wel wat verder gekomen (en wie weet helpt dat anderen met dit probleem ook). Bij toeval kwam ik bij een andere therapeut terecht omdat mijn therapeut op vakantie was en ik toch snel hulp nodig had.
Deze therapeut doet aan dry needling, ze brengen in feite een acu-punctuur naald aan diep in een spier op de plek waar een knoop zit. Deze naald wordt dan bewogen wat een schokkerige reactie van de spier geeft en de knoop trekt niet langer samen.
Het probleem bij mij is dat knopen in mijn schouders niet meer loslaten omdat ik zoveel spanning heb in mijn schouders (vooral rechts).
Deze spanning zorgt ervoor dat, op den duur, mijn wervel scheef getrokken wordt, deze wervel oefent druk uit op de rugspier die naar het bekken loopt en vast zit aan een andere spier die van de rechter kant van de rug naar de linker bekken (en dus de periformis) gaat.
Sinds mijn schouder behandeld wordt heb ik nagenoeg geen last meer van mijn heup (wat een verlossing is dat zeg). Maar het probleem heeft al zo lang in mijn schouder gezeten dat we nu eigenlijk te maken hebben met een kettingreactie. Als de ene spier is los gemaakt schiet de volgende een week later in de kramp en dan weer een volgende. Als daar niks aan gedaan wordt trekt het naar die ene spier die ook de wervel scheef trekt en zo begint het riedeltje opnieuw.

Momenteel loop ik met een knoop vrij hoog in mijn schouder (dat is nieuw) maar omdat ik geen tegoed heb ben ik er mee door blijven lopen dus tsja, uiteindelijk weer last van mijn heup maar ook van mijn rechter arm en wijsvinger (komt overeen met de hoogste knoop in mijn schouder).

Ik ga over 2,5 week weer bij de therapeut langs want dan heb ik vakantie. Ik heb na de behandeling namelijk altijd erge spierpijn maar ga gelijk aan het werk (horeca) en ik heb het vermoeden dat dat niet echt bevorderlijk is omdat ik bij pijn mijn schouders op trek en vast zet (en het cirkeltje is weer rond). Ik kan dan mijn lichaam even rust geven en eens kijken of ik thuis joga kan gaan doen ofzo om me beter te leren ontspannen.

Naja, ik hoop dat mensen er wat aan hebben. Je kan het dus gerust in je heup voelen maar de oorzaak kan zo maar in je schouder zitten. En alle therapeuten kunnen wel roepen dat je rugprobleem in een wervel zit die instabiel is, blijkt het uiteindelijk in een spierknoop te zitten die de boel steeds scheef trekt.

De grote les: Werkt iets niet? Blijf vooral door zoeken! Probeer verschillende therapeuten en ga ook echt op je gevoel af en denk voor jezelf. Lees je in en sta open voor alternatieven.

ik kan je laatste advies enkel beamen, er zit zoveel verschil in therapeuten ondanks dezelfde behandeling!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:30

dorientjuh schreef:
Hier spreekt een sportmasseur.

Hoewel ik niet precies bekend ben met jullie precieze klachten, raad ik jullie allemaal aan om je regelmatig te laten masseren door een sportmasseur. Het oprekken van spieren die vastzitten en dus chronisch te kort zijn, waardoor ze niet op lengte kunnen komen, lijkt me niet bevorderlijk.

Zelf heb ik jarenlang met erge rugklachten gelopen. Toen ik begon met de opleiding tot sportmasseur werd me door mijn docent met klem aangeraden om een sportmasseur te bezoeken; overal waar hij me aanraakte deed het pijn. Wat een verademing! Ja, ik ging en ga nog steeds dood op de tafel, maar daarna ben ik weer een hele tijd pijnvrij. Het wonderlijkste vond ik nog dat we de eerste praktijkles van de sportmassage hadden waarbij alleen de voorkant van de bovenbenen werden gemasseerd; daarna was mijn rugpijn al weg! Daar heeft de fysio waarbij ik liep nooit iets aan kunnen doen.

Nou ben ik vrij abnormaal hoor, qua spiertonus. De sportmasseur waar ik liep had het nog nooit zo erg meegemaakt. Ik ga in principe 1x per maand en word dan een uur behandeld. Meestal is het rug, nek, schouders. Een sportmasseur kost ongeveer €40 per uur.

Ik heb momenteel een HBO afgestudeerde massagetherapeut (of zoiets ;')) ben bij haar 30 euro kwijt voor onder- en bovenbenen en rug en schouders. ze is dan minstens anderhalf uur bezig en voel me werkelijk waar herboren als ik daar ben geweest.

Heb gisteren een proefmassage gehad bij iemand die dezelfde opleiding heeft gedaan en die heeft mijn rug/schouders enkel zwaar gekneusd. Heb nu zelfs mijn schouders vastzitten terwijl dat gisteren niet zo was -O- ongelooflijk hoe die tekeer ging met mijn spieren.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:09

Ja er zit inderdaad helaas een hoop verschil tussen verschillende personen.