Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:12

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:06

Ja die heb ik ook ! Zit een soort dikke foamlaag omheen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:41

Meliaforever schreef:
Ik ga er toch denk 1 bestellen. Die bodyhoop heeft wat dikker foam dan andere merken.

Ga er denk toch 1 bestellen. Ben zo nieuwsgierig. :=

Heb het ook geprobeerd met een zwaardere, maar vond het zelf erg onhandig en heb hem dus teruggestuurd. Met een kleine hoela gaat het (voor mij althans) makkelijker, vooral omdat het ook een kleinere ring heeft. De zwaardere hoela is namelijk ook wat ruimer in omvang (die ik besteld had tenminste) en dat vond ik erg lastig hoepen. Sterker nog: ik kreeg dat ding gewoon niet aan de gang en was er na een tijdje klaar mee. Wat een andere bokker net al noemde: met een kleine/lichte hoop heb je net zoveel effect: het gaat tenslotte om de beweging die je moet maken.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:08

Ik heb met die ik heb helemaal geen problemen om hoog te houden gelukkig . :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:10

Ik lees stiekem al 3 pagina's mee om te kijken naar de reacties maar die zijn over het algemeen goed :D Misschien ook eens voor zo'n ding kijken.

@Shenavallie: het wel om te beweging die je maakt, maar hoe zwaarder de hoepel hoe meer weerstand. Dan moeten je spieren meer werken voor correctie waardoor je automatisch meer spier opbouw zal genereren, toch? Tenminste dat lijkt me een logisch gevolg. In de sportschool zullen ze ook steeds zwaardere gewichten pakken om te blijven ontwikkelen.
(niet als aanval bedoeld maar meer een interesse logisch ding voor mij)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:14

corientjuhh schreef:
https://sportbay.nl/nl/pr/Extra-dikke-f ... 1.8-kg/704
Ik heb deze net besteld :) Vind deze er toch iets vriendelijker uitzien dan die met die ribbels haha
Is wel iets duurder, maar voor die 3 euro kan t wel :)

Die heb ik ook besteld. Heb hem nu 2 dagen. Linksom gaat perfect, maar rechtsom is nog een hele klus om hem omhoog te houden. Wel grappig om te merken hoeveel verschil daarin zit.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:06

Denk dat t bij mij tzelfde zal zijn haha. Ik verwacht dat die morgen binnen is :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:10

Ik heb de Bodyhoop ook. Ik vind het ontzettend leuk maar kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk :o Komt ook doordat ik niet gemeten heb o.i.d. dus het is best lastig om verschil te zien. Daarnaast moet ik mijn eetpatroon ook aanpassen, haha.

Inmiddels heb ik er een lichtere hoepel (van http://www.hoopityourself.nl) bij gekocht en die bevalt me beter. Doet minder pijn en van de zware hoepel werd ik misselijk na 20 minuten doordat er zo'n gewicht tegen je buik aan drukt. Daarnaast wil ik gewoon - bij wijze van - een uur kunnen hoepelen als ik daar zin in heb. Met de Bodyhoop of een andere verzwaarde hoop is 20 minuten eigenlijk de max en dan vraag ik me toch af of dat wel zo goed is voor je lichaam.. :o

Een lichtere is overigens ook makkelijker om oefeningen te doen zodat je je workout kunt verzwaren. Zou overigens niet voor een speelgoed hoepel gaan! (dus de hele goedkope). Wat blauwe plekken betreft: opbouwen met 2-3 minuten in de eerste week/2 weken en daarna kun je het naar gevoel wel opbouwen. Zelf ging ik al vrij snel naar 10 minuten en vervolgens 20 minuten. Ondertussen kijk ik een serie :+ Zelf heb ik geen blauwe plekken gehad overigens.

Mocht iemand interesse hebben in de Bodyhoop: die van mij mag eventueel weg nu. Is nog heel netjes en alles zit er gewoon bij. Kan in originele doos opgestuurd worden. Bij interesse, doe maar een PB'tje.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:24

_Jessie schreef:
Ik lees stiekem al 3 pagina's mee om te kijken naar de reacties maar die zijn over het algemeen goed :D Misschien ook eens voor zo'n ding kijken.

@Shenavallie: het wel om te beweging die je maakt, maar hoe zwaarder de hoepel hoe meer weerstand. Dan moeten je spieren meer werken voor correctie waardoor je automatisch meer spier opbouw zal genereren, toch? Tenminste dat lijkt me een logisch gevolg. In de sportschool zullen ze ook steeds zwaardere gewichten pakken om te blijven ontwikkelen.
(niet als aanval bedoeld maar meer een interesse logisch ding voor mij)

Dat is waar! Ik was in de veronderstelling dat het met hoelahoepen alleen niet zo heel veel uit zou maken, maar zoals je het omschrijft klinkt het wel logisch inderdaad. Misschien ben ik gewoon niet zo handig met zo'n groot en relatief zwaar exemplaar... :o

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:37

Ik heb het nog nooit geprobeerd en ik denk niet dat het me lukt de eerste paar werken :') maar ben benieuwd.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:38

Ik heb er ook een besteld bij Hoop it Yourself. :j Die van Bodyhoop vond ik toch wat zwaar..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:38

Wij hebben deze ook op de sportschool. Man wat doet dat ding zeer :')
Heb elke keer blauwe plekken na het gebruik _O-

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:54

Sem_ schreef:
Ik heb er ook een besteld bij Hoop it Yourself. :j Die van Bodyhoop vond ik toch wat zwaar..

Leuk! :D Welke heb je besteld?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:56

Nicam schreef:
Ik doe het al een paar jaar en ik vind het zeker geen geldklopperij....ben er serieus 12 kg van afgevallen en geen giga zwembanden meer. 10 minuten per dag en o ja....leuke bijkomstigheid....ik heb ook weinig tot geen last meer van mijn rug *\o/*

Wow! Maar neem aan dat je er nog meer sporten bij doet dan? :)

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:09

Ik heb toch ook maar een hoelahoop gekocht. Sinds zaterdag in huis. Gelijk geprobeerd maar je voelt al heel snel de pijn opkomen haha. Tot nu toe elke dag geprobeerd en zit aan de 2 minuten per keer. Blauwe plek heb ik ook erbij gekregen.
Maar wel super leuk om te doen! Ik heb er een van 1.8 kilo.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:39

Vandaag binnengekregen en direct uitgeprobeerd
Maar t doet wel zeer haha
Heb er een buikband bij gekregen. Die maar ff komende tijd omdoen hahaha
Omhoog houden lukt aardig :)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:19

Ik heb vandaag mijn hoepel binnen gekregen. Eentje van 1,5 kg. Net geprobeerd, maar het lukt me gewoon echt niet om dat ding in de lucht te houden. Echt zwaar frustrerend. Oefening baart kunst hoop ik? Anders ben ik er snel klaar mee -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:23

Rianne_ schreef:
Sem_ schreef:

Leuk! :D Welke heb je besteld?

De Black Spincess! Vandaag binnen gekregen en gelijk geprobeerd! :D Ik ben er al achter dat
het het makkelijkste gaat op een blote buik, ik kan hem al aardig omhoog houden (in ieder geval
één richting op) en deze doet geen pijn.

Het is leuk om te doen zeker met een muziekje erbij! Ik ben wel benieuwd of en welke
spiergroepen je er nou echt mee traint.

Ik heb zelf ook een hoepel van Bodyhoop gehad maar die zijn echt wel een stukje zwaarder
en persoonlijk vind ik deze hoepel tot nu toe prettiger hoelahoepen. Maar ik ben ook vrij smal.

Iemand toevallig een soort schema? :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:54

Ik heb er zelf net ook eentje aangeschaft, wordt morgen bezorgd. Ik ben al beter gaan eten, maar dat heeft nog niet geholpen.

Ik wil het graag op de proef stellen dus meten en foto's en dan ben ik zeer benieuwd!!

Ik heb deze besteld. De 1.2kg besteld, omdat zwaardere hoepels makkelijker uit zichzelf blijven draaien, dat las ik in ieder geval.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:58

Nou dat valt tegen hoor haha
Moest er toch behoorlijk voor werken

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:22

Ik heb er net ook 1 besteld als het goed is komt die morgen.
Heb me wel zo'n band besteld voor om de buik.
Ik hoef maar te kijken dan heb ik al blauwe plekken :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:29

Ben ook helemaal enthousiast door jullie verhalen, maar twijfel nog een beetje...
Kon het als kind al niet :)) zou het met deze wel lukken dan?

Heb jij niet zo'n gladde besteld dan, barrymuis?
Daarbij zou de kans op blauwe plekken toch minimaal zijn volgens de kieswijzer?

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:39

Shirley schreef:
Ben ook helemaal enthousiast door jullie verhalen, maar twijfel nog een beetje...
Kon het als kind al niet :)) zou het met deze wel lukken dan?

Heb jij niet zo'n gladde besteld dan, barrymuis?
Daarbij zou de kans op blauwe plekken toch minimaal zijn volgens de kieswijzer?

Ik heb deze besteld.
https://www.fitnesshoelahoep.com/home/o ... pa-occur=1
Denk zelf dat ik door een gladde ook blauwe plekken oploop.
Ik sta bijna elke dag een 30 tot 60 minuten op crosstrainer thuis maar wil dit gaan doen voor de afwisseling.
Denk als je het eenmaal onder de knie hebt en je het soepel kunt het ook mee valt met de blauwe plekken.
Denk eerder dat je in het begin die plekken krijgt omdat je toch wat stunts uithaalt om dat ding hoog te houden (kan me zelf)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:43

Ik heb dezelfde, maar dan zonder die ribbels in mijn winkelwagentje liggen ;)

Ben een beetje "bang" van die ribbels vanwege een litteken waarvan ik nog steeds enorm veel last heb.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:47

Eerlijk gezegd zou ik er dan sowieso niet aan beginnen, er komt echt wel vrij veel druk op je huid te staan namelijk. Of heb je hem al ergens getest en heb je er geen last van zonder ribbels?