Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
antje_vip schreef:6marly6 schreef:Interessant onderwerp.
Ik kan me ergens wel vinden in de stelling dat er een grens zou moeten zijn in het medisch of wetenschappelijk verlengen of net als in t geval van ivf mogelijk maken van leven. Toch vind ik de stelling in de OP een beetje krom. Niet bij iedereen die geen kinderen kan krijgen zal het lichaam dit om een reden doen. Andersom is ook niet altijd het geval. Zo heeft mijn moeder diabetes, maar zij heeft makkelijk zwanger kunnen worden. Zwangerschap was voor haar een hel door slecht ingesteld zijn en een tweede is er hierdoor -bewust- nooit gekomen.
Ik denk dan ook dat rationeel nadenken in het geval van ivf ja of nee belangrijker is dan kijken of je lijf wel/niet meewerkt.
Dat vind ik ook zoiets. Niet per se jouw moeder maar er zijn genoeg mensen met erfelijke aandoeningen die dus wel zwanger worden en daarmee een ziek kind op de wereld zetten. Misschien vind ik dat nog wel erger.
Sees schreef:Antje, je geeft geen antwoord op posts van meerdere mensen dat er soms maar met één van de twee iets 'mis' hoeft te zijn. Mogen deze mensen dan samen geen kinderen krijgen?
Sanned schreef:unihorses schreef:ik ben ertegen. en ja, ik ben van IVF. ik ben onderdeel van een neppe drieling.
waarom ik ertegen ben? omdat heel eerlijk ik nou niet echt gezond ben met een genetisch defect die god mag weten waar vandaan is gekomen tijdens het ivf. de rest van de drie is ook niet echt helemaal 100. Soms moet je gewoon geen kinderen krijgen.
Genetische defecten komen niet door IVF. De genen komen toch echt uit de zaadcel en de eicel, daar heeft IVF geen enkele invloed op. Wel kan er geselecteerd worden op genetische defecten, maar dat voorkomt juist ongezonde kinderen.
Wel heel vervelend voor je, daar niet van.
antje_vip schreef:Sees schreef:Antje, je geeft geen antwoord op posts van meerdere mensen dat er soms maar met één van de twee iets 'mis' hoeft te zijn. Mogen deze mensen dan samen geen kinderen krijgen?
Het gaat nogal snel![]()
Als het niet lukt, dan lukt het niet... Accepteer dat je vrouw/man niet in staat is om een kind te maken en/of ga op zoek naar een andere oplossing...
antje_vip schreef:Sees schreef:Antje, je geeft geen antwoord op posts van meerdere mensen dat er soms maar met één van de twee iets 'mis' hoeft te zijn. Mogen deze mensen dan samen geen kinderen krijgen?
Het gaat nogal snel![]()
Als het niet lukt, dan lukt het niet... Accepteer dat je vrouw/man niet in staat is om een kind te maken en/of ga op zoek naar een andere oplossing...
Daks schreef:Ik zeg niet dat je je mening niet mag geven, maar ik vraag me gewoon af waarom je dat op deze manier zou willen![naam] die mensen moet je sterriliseren dat dan weer wel.
Maar om nou te zeggen mijn mening doet een ander zeer dan moet je niet op internet gaan.
Dan moet je niks meer doen niks meer eggen want dat kan altijd wel iemand kwetsen.
En helaas maar waar dat is het leven.
Palmera schreef:Zwaar tegen! Ook ik zeg: als het niet lukt dan heb je pech. Kun je bijvoorbeeld adoptie overwegen. Er zijn zat kansloze baby's op de wereld die ouders nodig hebben. En ja, in adoptie mogen wat mij betreft enige regels versoepelt worden.
Ook het feit dat er 3 ivf behandelingen vergoed worden stoort mij mateloos. Ik snap niet waarom heel Nederland moet mee betalen aan de kinderwens van een ander terwijl sommige imo basis medische behoeften maar mondjesmaat of niet vergoed worden. Ivf zou wat mij betreft dan door de ouders zelf betaald moeten worden. Helemaal!
Daks schreef:En als iedereen zijn mening zo zou brengen, zou er al een hele andere sfeer ontstaan.[naam] Dat is zeker niet mijn insteek.
En ik had het ook zeker niet persoonlijk tegen iemand.
Voor mij is het niks ik vind het niks en ik wil het niet.
Daarintegen als iemand anders het wel wilt prima word gelukkig met het kind en voed het op tot een nuchter persoon die nog om zijn medemens denkt.
Mara82 schreef:Zelf zijn we al bijna 5 jaar!! Bezig om een mooi klein wondertje in onze armen mogen sluiten.
Waarvan bijna 4jaar in de mmm. ( medische malle molen).
We zijn beide binnenste buiten gekeerd.. Alles maar dan ook alles is goed!
Zaad, cyclus, chromosomen .. Etc etc..
We hebben eerst 6 iui's gehad... Helaas zonder resultaat! Daarna overgestapt op ifv.
Tussen de behandelingen door 4 x zelf zwanger geworden... Helaas ook 4x miskramen!
3 van de 4 mk ( miskramen ) hebben er nare na gevolg gehad..
Oa, verklevingen, curretages, zo heftig bloeden dat ik opgenomen moest worden etc etc..
En geloof me dit is nog maar een heeeeeeeelllll beknopt stukje van alles wat we meegemaakt hebben en misschien wat nog vervolgt word.
Hebben nu nog maar 1 punctie... En als die voorbij is houd het voor ons op..