Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:34

Ik ben bang voor inbrekers, iedereen wel, maar ik moet altijd een bepaald aantal keer de sloten checken voor ik naar bed of naar buiten ga.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:44

Ik ben nergens bang voor. Geef mij een spin, slang, laat mij uit een vliegtuig springen, allemaal prima :D
Heb alleen wel faalangst, en best erg ook. Vooral presentaties en mondelinge overhoringen raak ik echt van in de stress. Ik vergeet dan zelfs te ademen en begin helemaal te trillen :')
Oja, en prikjes kan ik niet zo goed tegen. Geen angst (meer) voor maar word nog steeds altijd wel heel misselijK.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:49

Ik ben als de dood voor poppen. Mij hoef je niet meer te nemen naar toverland want stel dat het heksje er staat?.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:52

Ik heb een fobie voor scheten laten bij het bij zijn van andere mensen. :oo en de grote boodschao moeten doen bij andere.

Ik vermeed het eerst allemaal maar ik zoek het nu wel op. Ik weet ook hoe het begonnen is maar dat zeg ik liever niet ik schaam me er kapot voor. je mag pb sturen als je het perse wilt weten

Vooral als ik moet wachten en niks kan doen word ik nerveus buikpijn misselijk versnelde hartslag warm krijgen zweten etc. Ik moet lamg wachten op ke werk als de post er nog niet is is een hel ik kom dan liever te laat dan dat ik moet wachten

Als ik me ergens kan afleiden heb ik het niet, want ddan denk kk er niet aan.

Ik zit hierdoor heel erg tegen kamp op. En wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zijn maar weet niet goed hoe ik dat moet doen!

Sorry voor deze rare manier van schrijven. Ik vond dat clowntje zo schattig van dat progamma <3

Ohja heb ook een angst voor overgeven

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:59

Ik heb enorme angst voor naalden en al het andere dat zo je huid in kan schieten (haakjes, extreem scherpe messen, etc). Inmiddels accepteer ik het dat ik 2x per jaar moet laten bloedprikken voor controle, maar ik zit al weken voor die afspraak te stressen. En dat terwijl ik een behoorlijk nuchter persoon ben.

Verder ben ik altijd bang te vallen. Ik stap eerder van mijn fiets af dan volgens anderen nodig is. Moet altijd iets vast hebben als mijn voeten van de vloer zijn. Evenwicht heb ik hierdoor wel echt goed en is vaak ook handig met zoiets als paardrijden, maar ook heel irritant dat ik niet even kan doorzetten met bijv. fietsen op een bospaadje als de rest met gemak door die blubber heen rijdt en ik afstap en er netjes voorzichtig door heen wandel :')
En dat brengt mij weer bij een andere angst. Modderplassen. Water op asfalt, klinkers, etc. vind ik minder erg als water in het zand of andere zachte ondergrond. Gewoon omdat ik niet kan zien wat er onder ligt, niet weet hoe glad het is en hoe diep. Er valt goed mee te leven, alleen mensen snappen mij niet dat ik het wel geweldig vind door een plas te racen met de auto of de fiets op asfalt, maar dat ik in een bos met een grote boog er om heen wandel :=

En ik ben behoorlijk perfectionistisch. Alles moet ik zelf nog een keer controleren. Als ik iets moet doen en het lukt niet, gooi ik het er bij neer. Dan helemaal niet. Niet echt een angst of fobie vind ik, maar wel zwaar irritant en voor veel mensen om mij heel onbegrijpelijk.

kelliiee1993

Re: Welke fobieën en/of angsten hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:19

Ik meld me!

Ik ben bang voor spinnen, insecten en andere kleine vieze beestjes die buiten leven.

Ook verklede, geschminkte mensen vind ik eng. Van zwarte pieten tot levend standbeelden, gewoon omdat ik niet weet wie er onder zit. Je zal mij dus ook echt niet in bijv. Amsterdam Dungeon tegenkomen. :=

Oh en ik ben heel snel bang dat mensen boos op mij worden.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:32

Ik heb trypofobie, faalangst en hoogtevrees. Ook ben ik bang voor insecten :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:48

Ik heb emetofobie, en ik kom niet graag in de buurt van grote/hoge fonteinen. Krijg daar echt de kriebels van op een of andere manier :o

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:50

Ik heb in lichte mate last van hoogtevrees. Maar *niet lachen* heb ook een angst voor Sinterklaas. -O-
De laatste keer dat ik zo'n nep Sinterklaas zag was in de gamma of praxis, ik voelde mijn hart in mijn keel en ben met een grote boog en halfrennend langs hem gegaan. En mijn vader maar lachen :+. Ik was overigens toen 19. De laatste jaren heb ik hem goed kunnen ontwijken *\o/*.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:56

Claustrofobie, clowns en spinnen -O-

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:10

Hypochonder en Trypophobie. Als je dat dan ook in google intypt en bij de afbeeldingen kijkt. Afschuwelijk al die gaatjes :\

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:17

Ik heb een lichte vorm van claustrofobie, met name in combinatie met gebrek aan licht.

Daarnaast heb ik de abnormaal grote angst om dierbaren te verliezen en hier ben ik dan ook echt dagelijks mee bezig in mijn hoofd. Regelmatig bedenk ik in bepaalde situaties wat er voor nare dingen zouden kunnen gebeuren en zie dit dan ook heel realistisch voor me. Geen pretje. :n

Ook heb ik, mede door nachtmerries, een zekere angst voor spoorwegovergangen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:17

Dingen onder water.. En dan niet rietstengels of vis ofzo maar de onderkant van schepen.. Of palen die in het water staan..(Het idee hier naast te moeten zwemmen.. Brrr.. http://www.geenstijl.nl/archives/images/gullfaksc01.jpg) Of van die grote boeien in de zee.. Of een wrak ergens op de bodem.. Of filters in een zwembad..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:19

Captain schreef:
Dingen onder water.. En dan niet rietstengels of vis ofzo maar de onderkant van schepen.. Of palen die in het water staan..(Het idee hier naast te moeten zwemmen.. Brrr.. http://www.geenstijl.nl/archives/images/gullfaksc01.jpg) Of van die grote boeien in de zee.. Of een wrak ergens op de bodem.. Of filters in een zwembad..

Oeh deze klinkt ook bekend zeg! Nooit bij stilgestaan dat anderen hier ook last van kunnen hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:20

Liften, clowns, porseleinenpoppen, spinnen, overgeven en bloedneuzen.. Heel raar want de meest rare smerige wonden gezien maar bloedneuzen zijn eng. en heb al vast gezeten in een lift. Vandaar. Toen heeft vriendlief hem gesloopt omdat ik echt naar buiten wilde

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:22

Captain schreef:

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben zeg! Ik durf bijvoorbeeld ook echt niet van een boot af te duiken het water in. Raak dan helemaal in paniek. In de zee durf ik ook absoluut niet in de buurt te komen van boeien. En van dat plaatje krijg ik ook spontaan de rillingen :=

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 09:28

Toch fijn dat er meerdere mensen zijn met een angst voor poppen en clowns.

Trypophobie, daar had ik voor dit topic nooit van gehoord. Na even gegoogled te hebben, kan ik mij goed voorstellen dat jullie hier de kriebels van krijgen. Ik kreeg zelfs van sommige plaatjes de kriebels brr. Het lijkt me vervelend om deze angst/fobie te hebben. Er zijn toch aardig wat voorwerpen met mini gaatjes.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:35

Ohhh ja absoluut clowns...ik word echt gek als er 1 in me buurt komt....op fb komt wel eens die clownprank voorbij dan denk ik ook...zoooo dat zal ik nooit overleven %).

nog een angst ben altijd al van jongs afaan bang geweest voor verkleden mensen ( levende standbeelden loop ik echt met een vette boog omheen en ALTIJD ben ik alsnog de sjaak met die figuren)...maar nog het allerergst zo dacht ik vorig jaar dat ik er wel overheen gegroeid zou zijn en ben met vrienden naar walibi fright nights geweest, het eerste huis the villa gingen we in nou echt ik ben nog nooit in me leven zo bang geweest, heb echt doodsangsten gehad daar binnen kwam er shakend uit...dat dus NOOIT meer

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:37

Bij mij staat onweer op 1. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik ben in staat heel de dag binnen te blijven. Maar als er echt iets is waar ik heen moet dan ga ik wel. Laatst heb ik dan wel weer een uur in La Place gezeten omdat er een dreiging was :+

Soms ook op concerten. Ik vind die grote mensen massa's echt griezelig hahaha. Ik ga dan ook meestal niet staan, maar als ik met mijn vader ga dan moet ik en dan sta ik stijf van de adrealine op de grond, maar het is zo gaaf dat ik blijf gaan.

En ik vertrouw verklede mensen niet. _O- Nadat er een keer in Londen een Starwars figuur op mijn schouder tikte en mij de weg vroeg. Op dat moment had ik het niet meer en ben ik snel weggelopen :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:40

furtje schreef:
Ruby1995 schreef:
Emetofobie heb ik, ergere mate helaas en ook erge hoogtevrees.

Mag ik misschien weten wat ergere mate (volgens jou) is? Mag ook PB. :)

Omdat het mij soms met mijn dagelijkse bezigheden belemmerd.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:42

De angst die het grootst is bij mij is de angst om te stikken of verdrinken. Verder durf ik ook heel veel dingen niet, omdat ik bij alles wat ik moet doen een doemscenario verzin, en die zijn soms echt heel erg eng en dan durf ik niet meer :o

lieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:46

Ik ben echt heel bang voor kikkers en padden,
Ik vind het echt heel raar maar ,ik ben er gewoon echt doodsbenauwd voor!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:51

Spinnen! En torren, ik had gezwommen in een meer ( ook onderwater) en toen ik bovenwater kwam riepen mijn ouders gelijk dat er eer tor in mijn haar zat -beest was 2 bij 3 cm- :wow:

RomeeBalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:03

Onweer! die knallen, vreselijk! ook heb ik last van faalangst, ik ga nevernooitniet een lift in, ik ben bang voor clowns, ik hou echt niet van donker en ik ben bang voor geesten. Ik heb ook zon soort bijgeloof dat ik nooit ga slapen om 00:00 of in de spiegel ga kijken om die tijd. En ik ben bang voor Cruella de Vill

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:03

Ik ben als de dood voor wespen, bijen, hommels, horzels, dazen en al van dat soort beesten. Ik raak volledig in paniek als er 1tje dichterbij dan 1 meter is, en als ik er verderop 1 zie, moet en zou ik hem blijven volgen met mijn ogen zodat ik zeker weet dat hij weg vliegt. Van wespen en bijen moet ik ook geen foto's zien want dan schiet ik al in de stress en krijg ik de kriebels.. Tv programmas al helemaal niet! :brr: