Gaatjes oorbellen scheef geschoten. Help, wat nu??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:07

[***] schreef:
amber15 schreef:
Cleo_ dankje, dat heb ik inderdaad ook al gelezen. Ik denk dat het scheelt of je het in je oorlel of boven in je oor doet. De pistooltjes die bij mij gebruikt werden, kwamen nieuw uit de verpakking. Voor ieder oor één. Maar inderdaad, iedere dag draaien en veel sterilon. Dat heeft een vriendin me gezegd, want de juwelier moest daar wel even over nadenken :+

Vjestagirl, hoelang duurt piercen? :oo

Dat is dus het nieuwe apparaat, de studex. Die 'drukt' een gat en schiet niet zoals de vorige, en voor elk gaatje wordt dus gelukkig ook een nieuwe gebruikt. Dus de kans op een 'bloemkooloor' is hierbij ook heel klein.

Hier op Bokt lees ik veel goeds over Studex. Maar op piercingfora zijn ze er alsnog helemaal niet zo blij mee en vinden ze het alsnog veel beter om echt te laten piercen ipv studex.

muntdrop

Re: Gaatjes oorbellen scheef geschoten. Help, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:19

Mennnn waarom zou je stipjes zetten om het vervolgens alsnog ernaast te schieten? :').

Piercen gaat trouwens hartstikke snel joh. Het is ook helemaal niet zo pijnlijk. Bij mijn kraakbeen piercings voelde het meer als een prik en de pijn kwam pas achteraf, maarja toen zaten ze er toch al in :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:26

Ik zou ze eerlijk gezegd ook laten piercen. Ik heb mijn 3de oorbelgaatjes ook laten piercen en ik voelde het amper. Die naald ging erdoorheen als een mes door de zachte boter. Met schieten deed het toch echt veel meer pijn... En dat genas ook veel slechter.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 08:44

Allereerst bedankt voor al jullie reacties!

Ik ben gistermiddag gelijk terug geweest naar de juwelier. Ze vonden het heel slecht dat het zo gebeurd is. ("Is dit hiér gedaan??") Ze gaven de tip om allebei de oorbellen eruit te halen, dicht te laten groeien en dan opnieuw te laten doen. Ik heb een bon gekregen om daar weer gaatjes te laten prikken. Of ik die ga gebruiken, daar ben ik nog niet uit. Verder hoor ik namelijk alleen maar positieve verhalen over die juwelier. Ik ken veel mensen die het daar hebben laten doen en allemaal zijn ze heel tevreden! De vrouw die mij gisteren hielp, kwam ook veel professioneler en rustiger over. Dat voelde veel beter dan de vrouw van twee weken geleden.
Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken!

De gaatjes zijn echt nog wondjes, dus dichtgroeien gaat denk ik wel lukken :)

[***], het is inderdaad een studex! Is dat anders dan schieten?
Ze dragen wel handschoenen bij deze juwelier.

eefj33, dat idee heb ik ook van piercen. Een botte naald doet altijd meer pijn dan een scherpe naald. De studex vond ik best pijnlijk. En ik zie er ook best tegenop om het weer zo te laten doen. Alleen het idee dat piercen 'handmatig' gaat.. Volgens mij zit het gewoon tussen de oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:18

Juist doordat een piercer zelf de naald erdoorheen duwt heeft hij zoveel meer controle over de naald dan wanneer je het door zo'n pistooltje laat doen... Met zo'n ding kan je niet eens zien hoe de hoek tussen de naald en jouw huid is. Een piercer past zich ten alle tijde aan op hoe jouw oor of wat dan ook gevormd is, zo'n pistooltje niet :P Ik vind het een hele verstandige keuze van je om naar een piercer te gaan, je gaat er echt je voordeel uit halen :j

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:36

Die linker zit inderdaad wel heel laag. Ik zou zelf degene die goed zit gewoon laten zitten en alleen de 'slechte' eruit halen. Zonde om voor niks 'pijn te lijden' haha. Ik zou overigens ook kiezen voor piercen ipv schieten, tegen de tijd dat je denkt 'au' zit ie er al lang in ;). Maar ik geef in alle gevallen voorkeur aan piercen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:38

Ik heb dat ook gehad, onmiddellijk eruit en opnieuw geprikt. Niet aan te raden want dat was nog pijnlijker doordat mijn oor dus al geprikt was :')