Wie heeft er ervaring met Tramadol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: Wie heeft er ervaring met Tramadol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 06:58

Ik heb de diclofenac pas het laatst aan de kant gedaan, dat was omdat dat ook een onstekingremmende werking heeft. Om mijn maag te beschermen kreeg ik hier een protonpompremmer bij.

Als de Tramadol bij jou wel zijn werk doet, dan wordt het natuurlijk wat anders. Een voordeel van Tramadol tegenover andere morfine-achtige pijnstillers is wel dat je mag blijven autorijden.

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:19

genja schreef:
DrawnHorse schreef:
Ik heb het gehad, maar ik kan er absoluut niet tegen. Ik was letterlijk een junk geworden.
Zweette enorm en sliep minimaal 12 uur per nacht. Ook stond ik enorm te trillen. Dus na een week ben ik er acuut mee gestopt. Ben er zelfs enorm ziek van geweest.

In tramadol zit morfine waar ik absoluut niet tegen kan.

In tramadol zit absoluut geen morfine hoor. Het is inderdaad een zware pijnstiller maar het is net een stapje voor de opiaten waar morfine onder valt.

Mij werd wat anders verteld in het ziekenhuis. Omdat ik niet tegen morfine kon gaven ze mij een tramadol tablet. Ze zeiden dat hier een kleine hoeveelheid aan morfine inzat. Werd er gelijk hondsberoerd van.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:50

Tramadol is het kleine broertje van morfine, maar bevat niet de stof zelf. Kan ook zijn dat je niet tegen één van de andere stoffen kunt die in een tablet verwerkt zit. Hoeft dus niet perse de stof zelf te zijn waar je slecht op reageert.

Tramadol staat erom bekend dat je een goede spiegel moet opbouwen om het middel optimaal te laten werken. Dat betekent op vaste tijden innemen. Op die manier werkt het het beste en heb je de minste bijwerkingen. Maar in de opbouwfase kun je idd de roze olifantjes zien :+

Ik gebruik(te) de retard versie, die geeft lanzaam de stof af en daardoor hoef je maar 1x per 12 uur te slikken. Dat vind ik zelf erg fijn. Ben ook blij als ik straks weer mag beginnen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:57

24 jaar lang elke dag tramadol geslikt
50 mg 3x daags.
Maar niet na 6 uur in de avond want dan kon ik niet slapen.
Met de jaren wel iets minder gaan gebruiken (tot 1x daags 50mg)
Vervolgens pijnbestrijding gehad en direct accuut gestopt
Stomste wat ik ook heb kunnen doen.
Veel afkick verschijnselen gehad

Overigens zit ik nu zwaar aan de maagtabletten omdat mijn maag dus echt naar de galamiezen is door de tramadol

Dat slechte slapen is een 'vreemde' bijwerking omdat je van het middel suf wordt.
Nou ik werd alles behalve suf.
Overigens (jammer genoeg) ook nooit roze olifantjes gezien hahaha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 09:43

Myca, met zenuwpijn heb je ook weinig keus verder daar werkt weinig tegen. Ik slik ook retard trouwens, ik heb echt 24 uur baat bij 1x daags slikken. Dat is weer het voordeel van het feit dat ik bekend sta heftig te reageren. Waar de meeste medepatienten van een supplement 4 capsules nodig hebben spuit ik met eentje het dak door. Knap vervelend maar in dit geval top.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:52

heb het wel gebruikt, voelde me net een zombie ,gevoelloos en verdoofd mij niet meer gezien!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:57

Ik heb het gekregen na een operatie, en ben allergisch voor een van de werkzame stoffen.
Stond van het puntje van mijn teen tot aan mijn kruin onder de bultjes en rode plekken, en mijn organen hebben er flink pijn van gedaan.

Hoeveel mg durf ik zo niet te zeggen, maar heb er ook wat roze olifantjes van gezien.

Bij mij staat het inmiddels op de rode lijst en mag het niet meer krijgen :)