Opeens afvallen zonder reden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Re: Opeens afvallen zonder reden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:53

Meisje_,
Ik ben al zeker 8 maanden niet meer aan het dieeten of echt sporten om af te vallen. Ik eet gewoon zoals vele mensen en rijd 3 x per week paard.

Ik heb de huisarts nog niet gebelt. Dit ga ik volgende week echt doen. Soms heeft een mensecht geen tijd om naar de ha te gaan ik zit ook vast aan mijn werk, school, toetsen noem maar op!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:04

In je pauze kun je prima even 2 tellen bellen. Als je morgen belt, kun je mooi op tijd nog voor volgende week een afspraak maken, Nu heb je meer keus uit handige tijden :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:15

Dan zou ik als ik jou was echt eens heel snel de ha beginnen te bellen. Voor je eigen lijf moet je tijd maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:16

korbakimmy8 schreef:
Meisje_,
Ik ben al zeker 8 maanden niet meer aan het dieeten of echt sporten om af te vallen. Ik eet gewoon zoals vele mensen en rijd 3 x per week paard.

Ik heb de huisarts nog niet gebelt. Dit ga ik volgende week echt doen. Soms heeft een mensecht geen tijd om naar de ha te gaan ik zit ook vast aan mijn werk, school, toetsen noem maar op!

Iedereen heeft werk/school/toetsen. Jammer dat je je gezondheid blijkbaar niet heel belangrijk vindt.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:48

Tuurlijk vind ik het wel belangrijk. En tuurlijk kan ik al bellen voor een afspraak voor volgende week. Dit ga ik vrijdag doen.
Maar op mijn werk/stage hoeven ze echt niet te weten momemteel wat er bij mij speelt. Ben er pas kort. Dus ik ga niet vrij vragen (terwijl ik al ingeroosterd sta). Toetsen (examens) ga ik al helemaal niet afzeggen. Hoe belangrijk het ook is om naar de ha te gaan, een weekje later kan dan ook geen kwaad meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:08

Maar waarom bel je vrijdag pas dan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:09

voor een doktersafspraak hoef je geen vrij te nemen of uitleg te geven.. daar staat gewoon een bepaalde tijd voor en valt gewoon onder werktijd..

daarnaast, waarom zou je tot vrijdag wachten met bellen? loop je alleen maar het risico dat z'n agenda weer volgelopen is.

hoe denk je dat werkend nederland bij een huisarts langs gaat..ongeacht of men net ergens werkt of niet.. je geeft gewoon door dat je een afspraak hebt moeten maken met de dokter, en tenzij ze hele zware redenen hebben om nee te zeggen, zijn ze verplicht om je zonder vragen toe te staan om naar de HA te gaan.. hooguit dat ze omdat het een stage is vragen om een bevestiging van de HA dat je daar ook daadwerkelijk bent geweest.. daar staat geen medische info op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:11

Mogen ze niet eens vragen...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:32

Waarom is dit topic geopend? Krijg het idee dat er vooral om aandacht wordt gevraagd. Als je na 3 pagina's nog steeds een belletje naar de HA uitstelt dan vraag ik me af wat je met zo'n topic wilt bereiken?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:16

Ondertussen is het bijna 5 dagen geleden dat je het topic geopend hebt en ik ben benieuwd of je in die 5 dagen nog gewicht verloren bent.

Je spreekt jezelf soms op meerdere punten echt tegen. Zo schrijf je op Facebook dat je je streefgewicht van 54.5 bereikt hebt terwijl je dus hier zegt al tijden rond de 57 kilo te zitten. Je maakt mij niet wijs dat je niks gedaan hebt om je streefgewicht te bereiken.

Even de huisarts bellen is blijkbaar te veel moeite. Bellen om een afspraak te maken, agenda er naast en er is echt wel een moment dat je daar naar toe kunt. Maar je moet het zelf wel belangrijk genoeg vinden. Als je dat niet vindt dan hoef je ook geen topic op Bokt te openen, want wij allemaal zijn geen dokter en gaan de klachten echt niet voor je oplossen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:29

Als je naar de fysio zou gaan en met dit verhaal op de proppen komt, sturen ze je als de wiedeweerga naar de huisarts! Een rode vlag op de screening (om te kijken of je bij de fysio thuis hoord) is 5 kilo of meer afgevallen in 1 maand tijd of minder, zonder aanwijsbare rede. Het kan op vanalles wijzen, tot zeer zeer zeer ernstige aandoeningen.

Vandaag nog de huisarts bellen voor een afspraak. Bang of niet, met een zeer ernstige ziekte rondlopen omdat je te bang bent om naar de huisarts te gaan? Wat voor gevolgen zal dat hebben voor de rest van je leven?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 11:27

Sorry dat ik even niet geantwoord heb!!
Zit nu op de 53kilo. Ik heb van het weekend heerlijk gewokt, taart gegeten en pannenkoeken gehad. Maar blijf op de 53.

Ik ga vanmiddag naar de huisarts om een afapraak te maken. Via de telefoon lukt niet ?? Maar heb vandaag wel waarschuwing gehad van me lichaan m. Weer flink flauw gevallen. Nouja, ik was nog wel bij "kennis" maar alles tintelde, kon niet bewegen, ik zag niks terwijl ik me ogen open had en me oren gingen dicht zitten. Lijk bleek en enorm zweten terwikl ik het koud had.

straks dus huisarts en wil als eerste me suikers laten meten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:28

Goedzo :)
Hoezo lukt het niet telefonisch trouwens?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 11:32

Bizzybijtje schreef:
Goedzo :)
Hoezo lukt het niet telefonisch trouwens?

"Assistent is momenteel bezig met belangrijke bezigheden" hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:33

Is het niet gewoon lunchpauze ;)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 11:33

Bizzybijtje schreef:
Is het niet gewoon lunchpauze ;)

Lijkt me sterk, belde half 11 haha.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:47

Rot huisarts!! Ik er helemaal heen om afspraak te maken is er smiddags geen assisent ivm vakantie ofzo. Smorgens wel te bereiken. Noi dat was dus ook niet zo. Morgen maar opnieuw proberen te bellen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:02

sorry hoor korbakimmy..

maar als je gewoon vorige week al gebeld had voor een afspraak, had je allang een afspraak kunnen hebben.. En dan had je vorige week op het bandje al gehoord dat je alleen smorgens kon bellen..

niets rot huisarts.. je wacht gewoon veel te lang en blijft het gewoon uitstellen

Citaat:
Weer flink flauw gevallen. Nouja, ik was nog wel bij "kennis" maar alles tintelde, kon niet bewegen, ik zag niks terwijl ik me ogen open had en me oren gingen dicht zitten. Lijk bleek en enorm zweten terwikl ik het koud had.

en als dat gebeurd dan zou ik zeggen f* de huisarts, direct naar de huisartsenpost als je geen afspraak kunt krijgen of gewoon het allarm nummer bellen..

flauwvallen zonder weg te raken, alles dat tintelt en je niet kunnen bewegen dan is dat zeer ernstig.. dat kunnen allerlei rare dingen zijn, tot herseninfarcten aan toe. dat heeft helemaal niets meer met je gewicht te maken.. en ook niets te schaften met een telefonisch niet bereikbare assistente..

wat als dat gebeurt als je op de fiets zit? niet alleen voor jezelf.. maar wat te denken van de automobilist die jou dan onder zijn auto ziet verdwijnen? of je familie die erbij is als het echt helemaal mis gaat bij een volgende keer?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:20

Ik bedoel dat rot huisarts ook niet zo. Ik heb een hartstikke goede huisarts. Maar als ik smorgens een paar x bel en de assistent is er aldoor niet en ik bel om 2 uur en er word op het bandje gezegt dat de huisarts van 8 tot 12 te bereiken was weet ik niet waar het fout gaat haha.

Ik voel dat flauwvallen aankomen. Dus al zou het op de weg of in de auto gebeuren heb ik zeker een halve minuut om me auto stil te zetten of van me fiets te stappen. En ja ik ben er lax in. Thats me. Maar morgen ochtend ga ik bellen en hoop ik eventueel smiddags langs te kunnen en anders woensdag of donderdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:40

korbakimmy8 schreef:
Ik bedoel dat rot huisarts ook niet zo. Ik heb een hartstikke goede huisarts. Maar als ik smorgens een paar x bel en de assistent is er aldoor niet en ik bel om 2 uur en er word op het bandje gezegt dat de huisarts van 8 tot 12 te bereiken was weet ik niet waar het fout gaat haha.

Ik voel dat flauwvallen aankomen. Dus al zou het op de weg of in de auto gebeuren heb ik zeker een halve minuut om me auto stil te zetten of van me fiets te stappen. En ja ik ben er lax in. Thats me. Maar morgen ochtend ga ik bellen en hoop ik eventueel smiddags langs te kunnen en anders woensdag of donderdag.

Bel dan aub ook gelijk sochtends. Dus om 8 uu.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:30

korbakimmy8 schreef:
Rot huisarts!! Ik er helemaal heen om afspraak te maken is er smiddags geen assisent ivm vakantie ofzo. Smorgens wel te bereiken. Noi dat was dus ook niet zo. Morgen maar opnieuw proberen te bellen

99% van de huisartsen heeft een "bij spoed toets NU een 1" op hun bandje, en daar wordt echt wel opgenomen. Ik heb als secretaresse al honderden van die bandjes aan de telefoon gehad, ze hebben allemaal een spoedlijn.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:16

Ik zou als ik jou was zoiezo eventjes pauzen nemen met je sport activiteiten tot je weet wat je mankeerd, aangezien je je Facebook nog steeds continue volbehangt met dat je weer een tijdje gesport hebt. Ik zou dat eventjes achterwegen laten als ik jou was tot je niet meer constant wegvalt.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:27

Ik schrik gewoon dat je geen actie onderneemt.. Oprecht.

Ik las net over de fysio en rode vlaggen. In mijn vak hetzelfde.
Ik MAG jou niet eens behandelen al zou je nu in de praktijk komen. Puur omdat afvallen zonder reden ook een negatieve oorzaak kan hebben. Die verhalen op internet zijn er in dit geval met een reden.
En dan heb ik het nog niet eens over het flauwvallen gehad.

Morgen als de sodemieter de huisarts bellen, dit soort dingen wil je helemaal niet mee wachten!

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:37

Raar verhaal.
Wat zegt je moeder er dan van?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:55

Hee,

misschien is het al genoemd maar heb nog niet alles gelezen.
Zou het misschien een lintworm kunnen zijn? Die eet zegmaar al jouw eten vanbinnen op, en daar kan je ook flink van afvallen. Klinkt een beetje goor.. maar je bent er zo vanaf mocht dat het zijn!

Sterkte