Help! Ik heb het figuur van een 14-jarige ..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:04

Dat zeker.. Maar c in 65 is gewoon niet veel.. Ik ervaar zelf ook dat als ik njet juiste BH aantrek met juiste shirt, ik gewoon plat ben :)

Dus snap dat ts zich daar onzeker over voelt, maar ben met je eens dat ze nu niet bij borstvergroting moet zoeken, omdat probleem groter is dan dit

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:05

Ik was ook altijd heel erg smal. Ik kon (en kan nog steeds) eten wat ik wilde, ik was altijd in beweging waardoor het vet er gewoon net zo hard weer vanaf vloog en spieren geven je echt geen rondingen. Ik had altijd cupmaat A.. Maar ik heb me geen moment slecht gevoeld daar over, ik ben altijd blij geweest met hoe ik gebouwd was en als mensen me jonger schatte dan zei ik altijd "ach, als ik er over tien jaar ook nog een stuk jonger uit zie dan vind ik dat hélemaal niet erg".
Ik had meestal van die gevulde bh's in een maat groter, en dat was meer dan genoeg voor mij. Ik zit echt niet te wachten op zo'n stel zware, bungelende stuiterballen die constant in de weg hangen! En wat mannen betreft; ze vallen écht niet allemaal op een grote voorgevel. Als je slim bent dan zoek je iemand die je leuk vindt vanwege je karakter en niet vanwege je uiterlijk. Zodra je wat ouder wordt komen die rondingen vanzelf wel. Ik ben zelf wat breder geworden toen ik met de pil begon, maar ik vind het echt niet mooier, dan beenvet en buikvet.. Ik was liever nog zo slank als toen ik 18 was hoor!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:08

Ik denk dat je eerst aan de binnenkant moet gaan werken, in plaats van aan de buitenkant! Zeker voordat je aan je lichaam gaat laten sleutelen. Dat gaat het probleem echt niet oplossen... Ik ben 28 en heb nog steeds hetzelfde figuur als toen ik 14 was. Wat maakt het uit als mensen je jonger schatten dan dat je bent?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:15

Fira schreef:
helaas wordt mijn zelfbeeld enorm beïnvloed door mijn spiegelbeeld.

Volgens mij is het eerder andersom. Jij ziet iets heel anders in die spiegel dan wat wij zouden zien als we over je schouder keken. De manier waarop jij over jezelf en je lichaam denkt, maakt dat je zo hard oordeelt over wat je in de spiegel ziet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:19

Suusje1986 schreef:
Ik denk dat je eerst aan de binnenkant moet gaan werken, in plaats van aan de buitenkant! Zeker voordat je aan je lichaam gaat laten sleutelen. Dat gaat het probleem echt niet oplossen... Ik ben 28 en heb nog steeds hetzelfde figuur als toen ik 14 was. Wat maakt het uit als mensen je jonger schatten dan dat je bent?

Helemaal mee eens, ik ben over de vijftig en heb alleen een dubbel D cup gehad net na mijn bevallingen. De mijne zijn zo fantastisch(nauwelijks te vinden) dat ik niet eens een bh draag. Ik kan je wel vertellen dat op het moment dat jouw positieve zelfbeeld afhankelijk is van een paar grotere tieten je echt fout bezig bent. Als ik zo je beschrijving lees dan ben je perfect in balans en over tien jaar zal je blij zijn met je lichaam, jammer dat je dat nu niet bent. En weet je, straks ga je toch voor grotere boops en merk je dat het geen verschil maakt want dat lost echt niets op. En ban de spiegels uit je huis, iedereen heeft goede en mindere kanten, nobody's perfect. Als je daar naar streeft word je doodongelukkig.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:21

Ik wou even op je profiel kijken naar een foto, maar helaas. Ik snap dat je onzeker bent, was ik ook op die leeftijd, en nog wel eens. Maar ik denk dat het vooral van binnen moet komen. Je hebt het over wat mannen aantrekkelijk vinden. Maar wij vrouwen hebben toch ook niet 1 man die helemaal perfect is? Zo vind ik kleine afgetrainde blonde mannetjes helemaal niks, maar er zullen vast genoeg vrouwen zijn die dat fantastisch vinden. Doe mij maar gewoon een gezonde Hollandse kerel! :D En zo hebben mannen ook elk hun eigen smaak, er is niet 1 soort vrouw die alle mannen willen. Ook al lijkt dat soms wel zo te zijn. Pas wel op met nu veel gaan eten, als je dan ect volwassen bent kan dat ineens heel erg aanzetten. Werk dus vooral aan je zelfvertrouwen en niet alleen aan je uiterlijk. Als dat voor jou betekent wat meer eten of bijvoorbeeld naar de sportschool gaan, moet je dat zeker doen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:21

Denk ook niet dat je moet vergeten dat er een heleboel negatieve associaties met implantaten zijn. Als je het doet voor hoe andere mensen tegen je aankijken moet je ook rekening houden met 'goedkoop', 'bimbo' en 'nep'.

Junia

Re: Help! Ik heb het figuur van een 14-jarige ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:24

En als je pech hebt kan dat ook nog misgaan en krijg je een mooi litteken cadeau.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:36

Gianti schreef:
Dat zeker.. Maar c in 65 is gewoon niet veel.. Ik ervaar zelf ook dat als ik njet juiste BH aantrek met juiste shirt, ik gewoon plat ben :)

Dus snap dat ts zich daar onzeker over voelt, maar ben met je eens dat ze nu niet bij borstvergroting moet zoeken, omdat probleem groter is dan dit

Gelijk aan B75 toch? Het is niet veel, maar het zit - goddank - ook niet in de weg. *\o/*
Zie ze wel eens voorbij komen hoor met hardlopen, vrouwen met C/D zonder sportbh... Shake it, shake it, shake it! *\o/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:40

Winged schreef:
Zie ze wel eens voorbij komen hoor met hardlopen, vrouwen met C/D zonder sportbh... Shake it, shake it, shake it! *\o/*

Weet je dat zeker ;) ? Als ik ga hardlopen (D) met sportbh gaat het vaak nog op en neer. Met een hele goede niet, maar de gemiddelde haalt weinig uit. Zonder sport bh hardlopen is met een C/D cup voor de meeste niet echt een optie :+ Alles heeft z'n voor & nadelen, behalve de neiging om dat van een ander altijd beter te vinden :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:45

Doubtless schreef:
Weet je dat zeker ;) ? Als ik ga hardlopen (D) met sportbh gaat het vaak nog op en neer. Met een hele goede niet, maar de gemiddelde haalt weinig uit. Zonder sport bh hardlopen is met een C/D cup voor de meeste niet echt een optie :+ Alles heeft z'n voor & nadelen, behalve de neiging om dat van een ander altijd beter te vinden :Y)

Je hebt op en neer, en óp en neer ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:47

Ik ben tot mijn 20e heel slank/dun geweest en hoefde daar niets voor te doen, sterker nog: ik wilde maar al te graag een vetrol. Ik ben 1.80 en woog rond de 55 kg en had een 70B cup, bijna niets.
Inmiddels ben ik 25, ben ik van pil gewisseld wat ook nog wel eens mee speelt, en weeg ik 74 kg en heb een 75D cup en heupen en een kont. Het kan echt allemaal nog veranderen! :j Ik weet hoe frustrerend het kan zijn, maar het kan echt allemaal nog.. :) Krachttraining heeft voor mij veel goeds gedaan om mijn lichaam mooier te vormen. Ik ben ook nog niet waar ik wil zijn, maar ik werk er aan, en op sommige dagen word ik daar al heel gelukkig van: dat ik mijn best doe :)

Probeer om te genieten van de dingen om je heen, eet gezond en ga lekker sporten als je je daar goed bij voelt. Maar probeer echt om jezelf niet te vergelijken met anderen, daar ga je aan onderdoor..

En wat Doutbless zegt: zonder sportbeha rennen is hier ook écht geen optie :')

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:48

Gewoon rustig afwachten.
Op mijn 19e woog ik denk ik 40 kilo met een Acupje.
Inmiddels ben ik 34 en heb gewone rondingen gekregen (ook pas op mijn 30ste) en zit nu op een gewicht van 57 kilo en heb nog steeds een Acupje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:51

Trouwens sommige mannen vinden het net kei sexy als je zo'n strak lijf hebt :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:53

Winged schreef:
Gianti schreef:

Gelijk aan B75 toch? Het is niet veel, maar het zit - goddank - ook niet in de weg. *\o/*

Precies hoe ik er over denk! 65C niet veel? Ik heb geen C hoor, ben gelukkig met m'n b'tjes. Wat winged zegt, paardrijden, hardlopen.. En dan nog, ook al zal het A zijn. Ik snap niet dat jij het snapt dat ts zich daar onzeker over voelt.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:02

Wees tevreden met jezelf. Een ander ziet je toch altijd anders dan jij verwacht of wil.
Sportschool is een goed plan. Je hebt meer aan spieren dan aan vet, hoor.
En ik lees dat je een vriend hebt. Jongens kijken dus wel degelijk naar je.
Maak je niet bezorgd.
En ja, ik ben " ervaringsdeskundige". Toen ik al kinderen had en met ze boodschappen ging doen, werd er bij de slager altijd gevraagd: en kleintjes, een plakje worst? En grote zus ook.......
Nou, duidelijk, zo groot ben ik niet en veel wegen doe ik ook niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:10

Goh wat zijn er toch veel vrouwen die geen idee hebben wat beha maten inhouden. Een 65c is vergelijkbaar met wat mensen een 'a cup' noemen.

Ik heb zelf ook een 'a cup' TS en ben daar hartstikke tevreden mee. Mannen vallen niet op een bepaald plaatje, geloof me. Wat jij moet leren is tevreden zijn met wie je bent.
Kijk naar je positieve punten, vergelijk jezelf met anderen die in jouw ogen minder mooi zijn (al klinkt dat wat cru), zeg tegen jezelf dat je mooi bent, hardop!

Het is zoveel fijner gewoon gelukkig met jezelf te zijn, en mannen vallen dáár juist op! Althans er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Maar dat zijn meestal de mannen waarvan je niet eens moet willen dat je aan hun eisen voldoet, verschrikkelijk zijn die!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:14

Kan je toch een hart onder de riem steken denk ik ;).
Hier tot een jaar of 23/24 een kinderfiguurtje gehad, een ramp met broeken uitzoeken, maatje 32, geen heupen maar wel lange benen.

Maar vanaf 24/25 is het toch langzaam gekomen.. De vrouwelijke vormen, en bah wat zou ik graag terug willen :P! Inmiddels moet ik echt opletten op mijn maatje 36 te houden, anders groeit dit zo wat verder uit -O-

Ik heb me in de puberteit wel veel geschaamd dat ik nog niet de borsten had die andere al wel hadden, ook dit kwam bij mij pas boven de 20.. Een laatbloeier schijnbaar ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:17

san4nie schreef:
Winged schreef:

Precies hoe ik er over denk! 65C niet veel? Ik heb geen C hoor, ben gelukkig met m'n b'tjes. Wat winged zegt, paardrijden, hardlopen.. En dan nog, ook al zal het A zijn. Ik snap niet dat jij het snapt dat ts zich daar onzeker over voelt.

Ik zeg niet dat het terecht is dat ze zich onzeker voelt he!! Maar ik zit in dezelfde situatie... Dus ja ik moet ook ermee dealen en voel me er ook vaak onzeker om, dus ik snap het..

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 12:30

Waaah wat veel reacties.

Een 65C is inderdaad niet veel, het verschilt echt ontzettend per persoon hoe het eruit ziet.
Nu is het opzich allemaal wel mooi in verhouding (volgens mijn vriend) maar zie ik ze toch liever iets groter. Dat verschilt waarschijnlijk ook gewoon per persoon. :)

Ik snap dat het uiteindelijk om het hele totaal plaatje gaat, en dat mannen je daarom aantrekkelijk vinden.
Maar mannen blijven (in mijn hoofd) mannen, en hoe groter de voorgevel en hoe groter de bil, hoe beter.
Mijn vriend zit af en toe ook van; "oh zij heeft echt grote tieten!" En dan vraag ik me altijd af of hij niet iets "mist" bij mij.
En of dat hij uiteindelijk niet iets gaat missen. Hij motiveert mij ook om te sporten, en ja, hij zegt ook eerlijk dat ik geen billen heb.
Maar toch doet dat een beetje pijn.

Haha san4nie, jammer dat er geen foto is hé! Ik kijk stiekem ook altijd als eerste in iemand profiel haha.
Maar er is vast wel een foto van mij te vinden op bokt!

@Doubtless er zit inderdaad ook een 'negatieve' kant aan implantaten. Met name littekens die slecht helen komt vaak voor. Maar de benamingen zoals 'bimbo' worden, in mijn ogen, alleen gegeven als je je er ook zo naar gedraagt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:33

Fira schreef:
Maar mannen blijven (in mijn hoofd) mannen, en hoe groter de voorgevel en hoe groter de bil, hoe beter.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Fira schreef:
@Doubtless er zit inderdaad ook een 'negatieve' kant aan implantaten. Met name littekens die slecht helen komt vaak voor. Maar de benamingen zoals 'bimbo' worden, in mijn ogen, alleen gegeven als je je er ook zo naar gedraagt.

Vergeet dat maar. Als jij in je bikini lekker op het strand gaat liggen & je boobs blijven recht overeind staan (want dat doen ze nou eenmaal) kan ik je garanderen dat de vrouwen die het zien een hoop negatief commentaar weten te verzinnen & de mannen lacherig gaan staren.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 12:34

Jezzi schreef:
Wat een herkenbare situatie. Ik ben lang ook zo'n spriet geweest, had een perfect modellenmaatje, maar werd daar zelf niet gelukkig van :n

Krachttraining en een goed voedingsschema hebben mij ontzettend geholpen, inmiddels ben ik zelfs zo blij met mijn lichaam dat ik in Oktober het podium op stal voor een bikini fitness wedstrijd :)

Wat super tof! Mag ik weten hoe jouw voedingsschema en krachttraining is?
Echt ontzettend cool, heel veel succes in oktober!

Er waren meerdere bokkers die baat hadden bij sporten en een gezond eetpatroon.
(Gianti, geloof ik, en meerdere)
Hoe zag jullie rooster er uit? En hebben jullie tips?

Zitten jullie ook allemaal bij een sportschool?

@Doubtless ik ben 19! Vraag me soms af of ik niet met te typische jongens om ga haha.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:38

19, staat in de openingspost :+
Heb je kerels waar je goed bevriend mee bent?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:39

Doubtless schreef:
Vergeet dat maar. Als jij in je bikini lekker op het strand gaat liggen & je boobs blijven recht overeind staan (want dat doen ze nou eenmaal) kan ik je garanderen dat de vrouwen die het zien een hoop negatief commentaar weten te verzinnen & de mannen lacherig gaan staren.

:+ Zegt toch echt meer over de oppervlakkigheid van die mensen dan over de gene met de boobjob.

Bovendien heb jij veel boobjobs in het echt gezien en gevoeld? ik wel en er zitten toch echt wel grote verschillen tussen. Grootte silicoon, vorm, stevigheid, waar het is geplaats kan allemaal zorgen voor een ander effect.

fira: ik sport bij een (goede) sportschool waar ik begeleiding krijg en een persoonlijk train schema gericht op de doelen die ik heb (bollere kont). Toen ik fanatiek sportte zat ik wel degelijk verschil in mijn achterwerk maar nu ik eigenlijk alleen naar de wellness ga is mijn kont ook weer instant verdwenen. := Het is dus echt een tijdelijke oplossing.
Laatst bijgewerkt door Kana op 01-04-15 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:39

Don't read beauty magazines, they will only make you feel ugly.

Beste beautytip die ik ook ooit gehad heb :))