Operatie Tennis Elleboog,wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 15:13

Bij mij is de wond helemaal dicht gehecht,heb 2 buitenste hechtingen die eruit moeten,de rest zijn oplosbare.Mijn onderarm is ook helemaal paars,groen en blauw,maar dit doet geen pijn.

gohya

Re: Operatie Tennis Elleboog,wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 15:14

Dank je Lindsey_99 .Ik liep er al een jaar mee rond,er hielp helemaal niets meer.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:58

Pfff, zo lang al...hopelijk ben je straks van de klachten af! *duimdraaismiley*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 07:45

Helaas heeft het strakke verband niet geholpen,de bult loopt alweer vol.
Hij is nu 2 x leeg gezogen en steeds vult die zich weer met bloed en wondvocht.
Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:25

Bah dat moet toch ergens vandaan komen?

Ik sta op de oproeplijst. Eind augustus ben ik aan de beurt. Ga onder algehele narcose. In het verleden een foutieve ruggenprik gehad :o

Zit er wel tegen op, mag 6 weken echt NIKS doen. Zenuw wordt nu omgelegd. Erg spannende operatie. Mijn gevoel gaat echt met de dag achteruit in mijn hand......of het blijft zoals het is of er is een hele kleine kans op herstel. Als ik mij niet laat opereren heb ik op den duur helemaal geen gevoel en kracht meer. Daar pas ik voor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 09:30

Wow 6 weken niets doen! das echt lang.Als je 1 arm kan gebruiken is dat zó vervelend.Je broek ophijsen lukt al zowat niet.
Ik moest me arm juist bewegen tot aan de pijngrens had de verpleegkundige gezegd.

De bult is nu nog dikker dan vanmorgen,ga straks de Poli maar weer bellen.Als die nix doen,dan maar weer langs de H.A. leeg laten zuigen.
Alvast heel veel succes kaatje77 en hopen dat het slaagt.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:16

Hoi!

Ik was een beetje aan het zoeken naar ervaringen met elleboog letsel en evt operaties.

5 jaar geleden ben ik tijdens het snowboarden onderuit geskiet en is bij mijn val mijn elleboog uit de kom geweest en weer terug geschoten. Op de wintersport heb ik me met 1 arm kunnen redden en ben ook niet naar een arts geweest. Bij thuiskomst toch nog laten checken omdat mijn arm tch wel erg dik en bont en blauw was. Maar niks gebroken, spalk/steunverband erom voor 10 dagen en daarna rustig aan weer alles gaan doen. Hele jaar redelijk last van mijn arm gehad met instabiliteit. Dus toch nog fysio en een brace met werken (werk in een ziekenhuis en moet veel tillen). Na een half jaar fysio was mijn arm veel stabieler en de kracht weer zo goed als terug als vroeger. Ging behoorlijk lang goed tot afgelopen dec/januari. Kreeg weer meer last van instabiliteit en vooral van tintelend gevoel in mijn arm en vingers. Eind januari naar de huisarts geweest, die schrok van hoe weinig kracht ik nog had ook. Dus met spoed door naar de neuroloog. Daar geweest, emg gehad, goede uitkomst voor de zenuwen maar geen verklaring voor de uitval. Naar de orthopeed gestuurd, nogmaals mijn elleboog gecheckt. Weer terug naar de neuroloog en dit maar een mri van mijn hersenen en nek/rug. Vandaag de uitslag gehad dat de zenuwen er allemaal vanaf de oorsprong goed uit zien. Nu door naar de neurochirurg voor evt ok en omlegging van de zenuw. Kracht in mijn arm is nu redelijk stabiel gelukkig, tintelingen zijn minder geworden maar voel ook bijna niks aan aanraking bijv bij mijn arm en vingers.

Nu is het dus afwachten tot volgende maand de afspraak bij de neurochirurg. Ben zeer benieuwd wat zijn conclusie gaat zijn....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:39

Gohya wat naar! Raar dat het steeds terugblijft komen zeg. Net alsof er toch iets niet helemaal lekker zit. Ben benieuwd wat ze op de poli zeggen. Fijn wel dat je HA je iedere x wil helpen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 12:00

Heb gebelt naar de Poli en kan er om half 2 terecht.Ze vroeg waarom ik ermee naar de H.A. was gegaan. Ik zeg:omdat de Poli afgelopen maandag zei dat het nix was,het kon geen kwaad,en ik vond dat vreemd. Ja dat vond zij dus ook erg vreemd.

@Angelkisssss spannend hoor.Ben ook heel benieuwd waar het bij jou vandaan komt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 17:35

Op de poli zeggen ze dat de bult een onderhuidse bloeduitstorting is en vanzelf moet weg gaan.Dit duurt nu al 1 week.De hechtingen zijn er ook al uitgehaald,terwijl dat pas over een week moest.Dat deed zó pijn,de hechting zat goed vast en moest door de huid van boven af naar onder heen getrokken worden. Kreeg een kousverband om om de bloeduitstorting dicht te drukken of zoiets.
De bult zit er nog steeds en begint aardig pijn te doen.
De H.A. had hem niet leeg mogen maken zeiden ze.Nou ik snap het niet meer.