Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:18

Cayenne schreef:
Je schrijft dat je heel erg weinig eet. Dan kan het ook een combinatie zijn van de prikpil + hormonen + je lichaam die acuut op de spaarstand is gegaan. Kijk uit dat je wel gewone porties blijft eten en niet overmatig gaat lijnen? Dat heb ik ook een tijd gedaan en ipv afvallen kwam ik juist in recordtijd aan.

Maar het probleem met anticonceptie begrijp ik :j Nu ik zelf geen anticonceptie meer gebruik heb ik nergens last meer van.

Dit inderdaad. Lijnen en diëten helpt niet. Gewoon goed gezond eten! Je lichaam gaat in spaarstand van te weinig eten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:19

AmoorM schreef:
Cayenne schreef:
Je schrijft dat je heel erg weinig eet. Dan kan het ook een combinatie zijn van de prikpil + hormonen + je lichaam die acuut op de spaarstand is gegaan. Kijk uit dat je wel gewone porties blijft eten en niet overmatig gaat lijnen? Dat heb ik ook een tijd gedaan en ipv afvallen kwam ik juist in recordtijd aan.

Maar het probleem met anticonceptie begrijp ik :j Nu ik zelf geen anticonceptie meer gebruik heb ik nergens last meer van.

Dit inderdaad. Lijnen en diëten helpt niet. Gewoon goed gezond eten! Je lichaam gaat in spaarstand van te weinig eten.

Daar moet ik altijd om lachen, sorry. Want wat veel mensen verstaan onder gezond eten, is niet veel anders dan lijnen en dieten :D ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:21

Ik begrijp je frustratie volkomen.
Niks ergers dan niet geloofd te worden en achteraf gelijk te krijgen...

Vind dat je huisarts je toch wel iets verplicht is in de begeleiding met afvallen!
Toch eens vragen of hij niets voor je kan doen, zodat je de juiste medicijnen wel vergoed gaat krijgen!

En wat betreft Maarten...je doet jezelf en hem tekort door te vrezen dat je hem niet genoeg kunt geven!
Die jongen is stapeldol op jou en zal jou echt niet in de steek laten vanwege dit!

Pas er wel voor op dat het je niet verbittert, lieve meid, dat zou zo zonde zijn...
Heb vertrouwen in jullie liefde en in je eigen kracht :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:21

Daar heb ik al antwoord op gegeven in een eerdere reactie. :)
Als meerdere mensen die hiervoor geleerd hebben, tegen je zeggen dat het daar ABSOLUUT NIET door kan komen, neem je dat toch aan.

NatasjavE, is allemaal getest inderdaad, niks mis.

Geerke, dat is inderdaad absoluut niet het geval.
Ik heb 1 dag in het weekend, waarop ik 1 ding neem dat ik lekker vind.
Maar ook met mate.

Cayenne, ik moet wel kiezen... als ik nu meer ga eten dan ik nu doe, kom ik nog veel meer aan.
Dan eet ik mezelf letterlijk dood.

Magriet, ga ik inderdaad doen. :j

NatasjavE, klopt en het was ook de laatste keer gelijk!

Wendy, wij eten inderdaad gewoon gezond. :j

Shirley, dankjewel!
Ik vind dat eigenlijk ook, hij zou het eigenlijk uit eigen zak moeten vergoeden. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:22

KoudbloedKim schreef:
Janine1990, klopt, al heb ik in de jaren nadat ik 50 kilo ben afgevallen wel een hele stabiele tijd gehad.
Pas na de prikpil begon het. :j

Marleen_usar, ik hou het in gedachten. :j

In dat geval is het naar mijn idee wel duidelijk dat jij hebt begrepen hoe het werkt wat betreft op gewicht blijven! Daar kan je wel uit concluderen dat het eten nauwelijks een rol kan spelen en dat zou je huisarts wel kunnen raden ook.

Die man die Linky en Blijheid noemen klinkt wel erg interessant. Als ik jou was zou ik ook die richting op gaan kijken. Schildklier en hormonen zijn knap ingewikkeld. Zeker in jouw geval als ex-obees (zoals je net ook al zei, je weet dat het voor obese mensen wat lastiger is om op gewicht te blijven, en we houden het gewoon op ex-obees want dat gaat je heus weer lukken hoor! Die verrekte dokter heeft het gewoon niet bij het juiste eind!) denk ik dat zo iemand veel voor je kan betekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:22

AmoorM schreef:
Cayenne schreef:

Daar moet ik altijd om lachen, sorry. Want wat veel mensen verstaan onder gezond eten, is niet veel anders dan lijnen en dieten :D ;)[/quote]

Met dieten en lijnen verbied je je zelf dingen. Krijg je vaak te weinig calorieën binnen. Met gezond eten zorg je er voor dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt die je lichaam nodig heeft. Je luistert meer naar je lichaam. Als je met een dieet stopt, kom je vaak 2 keer zoveel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:23

Janine1990 schreef:
In dat geval is het naar mijn idee wel duidelijk dat jij hebt begrepen hoe het werkt wat betreft op gewicht blijven! Daar kan je wel uit concluderen dat het eten nauwelijks een rol kan spelen en dat zou je huisarts wel kunnen raden ook.

Die man die Linky en Blijheid noemen klinkt wel erg interessant. Als ik jou was zou ik ook die richting op gaan kijken. Schildklier en hormonen zijn knap ingewikkeld. Zeker in jouw geval als ex-obees (zoals je net ook al zei, je weet dat het voor obese mensen wat lastiger is om op gewicht te blijven, en we houden het gewoon op ex-obees want dat gaat je heus weer lukken hoor! Die verrekte dokter heeft het gewoon niet bij het juiste eind!) denk ik dat zo iemand veel voor je kan betekenen!
Je leest alleen soms zulke enge verhalen erover. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:25

Dieet en gezond eten zie ik toch echt als twee verschillende dingen.
Dieet is minder eten dan het gemiddelde wat voor jou lijf normaal zou moeten zijn.

Gezond eten is het aantal calorieën binnen krijgen wat voor jou lijf goed is en dan met voldoende groente en fruit en vezels. Alles in de goede verhoudingen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:26

wij kunnen helaas niets voor je doen, maar heel veel sterkte.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:26

KoudbloedKim schreef:

Je leest alleen soms zulke enge verhalen erover. :o[/quote]

Maar meis, het reguliere heeft je nu toch ook van alle kanten laten barsten?!?
Er zitten tussen de 'alternatieve' absoluut 'kwakzalvers', maar bijvoorbeeld bovengenoemde man hebben al 2 mensen hier uit het topic ervaring mee, dan zou ik het wel aandurven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:27

NatasjavE schreef:
Dieet is minder eten dan het gemiddelde wat voor jou lijf normaal zou moeten zijn.

Gezond eten is het aantal calorieën binnen krijgen wat voor jou lijf goed is en dan met voldoende groente en fruit en vezels. Alles in de goede verhoudingen.

Klopt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:28

Nou ja, niet alle reguliere dokters hebben TS laten barsten he. Laten we ze aub niet allemaal over één kam scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:29

Friesiszwart, dankjewel. :)

Kentaro, dat klopt en zeker niet voor de eerste keer!
Ik ga eens googelen op hem. :j

Cayenne, er is 1 dokter die mij niet heeft laten barsten, maar helaas is mijn traject vorige maand afgelopen en zie ik haar niet meer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:29

KoudbloedKim schreef:
Janine1990 schreef:

Je leest alleen soms zulke enge verhalen erover. :o

Wat voor enge verhalen?
Heb je al gezocht op internet?
Ik kan je Meerendonk van harte aanbevelen. De beste man is geen hocus pocus eng griezelig. Maakt gebruik van Bloedonderzoek, ontlasting en andere reguliere onderzoekmethoden. Net even een tukkie uitgebreider waardoor het in het reguliere circuit niet vergoed getest wordt. Heel tastbaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:30

AmoorM schreef:
NatasjavE schreef:

Klopt!

Oneens. Maar goed, dit is best offtopic.
Laten we stellen dat ik het oneens ben met de stelling van bijvoorbeeld het voedingscentrum over wat gezond eten nu eigenlijk is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:31

Ik geloof dan weer dat alternatief ook absoluut niks voor je kan doen.

En omdat 2 huisartsen je niet geloven betekend het niet dat alle andere slecht zijn.

Ik zou eens een voedseldagboekje bijhouden waar je inderdaad iedere hap (dus het aantal opscheplepels erbij)en slok op noteert met de bijbehorende calorieën en die onder de huisarts z'n snuf douwen.
En dan moet ie maar zeggen hoe jij nog meer je best zou kunnen doen. (Misschien heb je het wel klaarliggen al....je zei al dat je het bijhoud)

Want het zomaar afwimpelen vind ik toch wel echt iets.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-03-15 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:31

Wendy schreef:
Oneens. Maar goed, dit is best offtopic.
Laten we stellen dat ik het oneens ben met de stelling van bijvoorbeeld het voedingscentrum over wat gezond eten nu eigenlijk is.

Het voedingscentrum neem ik allang niet meer serieus nadat ze vooral producten gingen aanprijzen als 'gezond' omdat ze door hen werden gesponsord.
Dan verlies je je geloofwaardigheid.
Maar goed, offtopic :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:32

Hannanas schreef:
Wat voor enge verhalen?
Ik kan je Meerendonk van harte aanbevelen. De beste man is geen hocus pocus eng griezelig. Maakt gebruik van Bloedonderzoek, ontlasting en andere reguliere onderzoekmethoden. Net even een tukkie uitgebreider waardoor het in het reguliere circuit niet vergoed getest wordt. Heel tastbaar.
Ik heb gegoogeled en hij behandeld zelfs mensen met mijn ziekte (ME), maar hij valt af omdat het niet vergoed wordt. :\

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:32

Jeetje wat vervelend dat je nu pas de bevestiging (en erkenning) hebt gekregen van iets wat je al een poosje vermoedde.

Maar niet getreurd: na deze teleurstelling en je mopperkwartiertje is het tijd voor een stappenplan dat je zeker weer in de goede richting krijgt. Je hebt een paar voordelen: je weet al hoe het werkt en Maarten houdt van je. Gaat dus langzaam maar zeker weer helemaal goed komen met je. Ik zou je wel aanraden om samen met een goede diëtist en misschien zelfs met hulp van de man die hier al genoemd is eens je lijf en voedingsgewoonten onder de loep te nemen. En misschien is geestelijke begeleiding daarbij ook een optie.

In het "alternatieve circuit" heb je naast de beuntjes (die je onder "reguliere" artsen helaas ook tegen komt) gelukkig ook velen die wel weten waar ze mee bezig zijn. De kunst is iemand te vinden die bij jou past en waar jij vertrouwen in hebt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:34

KoudbloedKim schreef:
Hannanas schreef:
Wat voor enge verhalen?
Ik heb gegoogeled en hij behandeld zelfs mensen met mijn ziekte (ME), maar hij valt af omdat het niet vergoed wordt. :\

Dat is balen!
Heb je geen aanvullend alternatief parket in je verzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:35

Maflinger_S, in dat traject voor mensen met suikerziekte word je ook nagekeken door een psycholoog etc. :j
Helaas wordt die genoemde man niet vergoed...
Maar ik geef nog niet op in ieder geval!

Hannanas, helaas niet. :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:37

Wat balen inderdaad!!
Weet ook niet wat de kosten zijn en of je die zelf zou kunnen dragen?!

Anoniem

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:39

Er staat op de site dat het hele hoge kosten zijn, dan gaat het ws. niet om 100 euro per maand.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:41

*moet topic nog doorlezen maar te weinig tijd sorry*

Ts heb je misschien PCOS?
Daardoor kun je ook heel fel op de prikpil reageren door aan te komen.
Heeft helaas ook een vriendin van me meegemaakt en die had PCOS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:42

Het enige dat ik wel weet, is dat ik al jaren een cyste heb op mijn eileider, maar volgens mijn huisarts :+ heeft dat er niks mee te maken.