Nog meer zumba dansers?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Nog meer zumba dansers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:54

Trainings zijn vaak in Apeldoorn, in de dansschool van Lars, maar ook wel eens bij Gold’s… op zumba.com kan je een overzicht vinden van trainings en datums/locaties :) (jij moet dan Basic 1 gaan doen)

Heb Hilbert 1x gezien, tijdens een M@W party… vond hem wel leuk en goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:56

Apeldoorn is gelukkig ook niet mega ver, maar straks met Baby is nieuwegein wel handiger :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:01

Ik zag het, maar dan is de baby er nog niet uit :D Dus ik heb nog even :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:19

Ik heb gehoord dat er eens een vrouw was van 8,5 maand zwanger die de B1 deed… dus het kan nog :P

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:25

Bij onze sportschool heet het fiesta, heb een aantal lessen mee gedaan maar het wordt net op een avond gegeven op een dag dat ik het wel gehad heb dus dan is de motivatie ver te zoeken! Misschien dat ik het morgen avond toch maar weer eens probeer, ben nu 3 weken niet geweest en dan vind ik het toch spannend!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:01

Pegate hebben wij ook idd toevallig gister nog gedaan dat stomme gespring :')

En dat is ook de rede wss dat het bij ons zumBBBa is Banjer en vind het eigenlijk wel fijn ff een training tussendoor

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:21

Dan nog mogen ze eigenlijk die naam niet gebruiken... ZumBBBA lijkt te veel op Zumba... wat is de naam van je instructor? dan kan ik eens kijken of hij/zij op zumba.com geregistreerd staat... :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 16:08

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:28

thanks Anke! en jouw instructor is "legaal" hoor... :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 16:58

Yayy das fijn iig !
En die draai moet je wel vaak uitleggen mocht je m gaan doen :') lekker actief lekker vrolijk love it <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:07

Mwah... die draai lijkt me niet heel ingewikkeld hoor... :)

Maar de choreo kan ik zelf niet aan... teveel springen waarbij je op 1 been landt (o.a. dat rennen op de plaats in het begin en het quebradita-achtige pasje)... ik heb een zwakke linker knie (hele zware peesblessure door scooterongeluk ruim 2 jaar geleden)... ik kan vrijwel alles weer hoor, maar deze pasjes dus niet.... ben bang dat ik er weer doorheen zak... helemaal 100% zal het nooit meer worden, maar het kan nog wel iets verbeteren... zit nu op ongeveer 95% wat ik weer kan :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 18:19

Jammer! ik moet idd ook oppassen met wat ik doe door een hele zwakke knie na een dislokatie van mijn knieschijf. Nou doe ik denk ik alleen het sneller omdat ik iets meer zoiets heb dat het allemaal wel losloopt (leeftijd enzoww O:) ) En die draai is altijd leuk met nieuwe mensen :')

Bijna aaltjesdagen hier in de stad waar we op het strand een demo mogen houden heb er nu al zo enorm veel zin in

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:40

Banjer schreef:
eroslover: zie nu pas je opmerking over het planken... planken is absoluut GEEN onderdeel van Zumba... ik ben bang dat je les hebt van een illegale instructor dan... of een legale instructor die zich niet aan de Zumba formule houdt... sorry...

Ik heb een legale instructeur , maar wel een hele enthousiaste. De work out is zwaarder dan die je bv op de YouTube filmpjes voorbij ziet komen. Maar ik vind het wel heel leuk.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 01:01

Ik vind dat eigenlijk ook wel een leuke afwisseling (niet op het moment zelf maar later als ik eraan terugdenk :') )
Ik heb zoveel spijt... ik zag een zware buikspieroefening langskomen en zag dat mn instructrice erop had gereageerd waarop ik stuurde dat ik daar een beetje bang van werd.
En nu heeft ze geantwoord dat ik die dus nu met een andere leerling mag doen terwijl zij op de uitkijk sta heb mezelf er weer lekker in gewerkt zeg :')

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:17

Vandaag gaan we er weer 2 uur tegenaan na ervoor afgesproken te hebben met vrienden dus ben benieuwd hoe dat gaat :') misschien kan ik dan juist wel veel beter dansen ineens wie weet :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:23

Ik ga woensdag voor het eerst Slide in de les doen… het is dit nummer, maar een andere choreo… ik doe de live choreo van de dvd… :D

Zondag weer een ZIN Jam Session (bijscholing zeg maar)… dit keer met Charlyne Balentina, uit Curaçao… heb er echt zin in! We gaan 5 choreo’s leren in 3 uur tijd… Charlyne was 2 jaar geleden ook al in Groningen voor een Jam, maar helaas was dat 2 weken voordat ik de B1 ging halen, dus toen mocht ik nog niet meedoen… maar nu mag ik wel meedoen :D (ZIN Jam Sessions zijn alleen voor gelicensieerde instructors)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:33

Klink echt heel erg leuk maar 5 choreo's leren in 3 uur is dat niet heel erg saai doordat je steeds dezelfde moet doen. Dat liedje klinkt lekker trouwens!

Ik vind sweat ook wel een lekker buikspiernummer trouwens! Die doen wij nu steeds en mn schuine buikspieren doen daarna flink veel pijn

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:54

Nee, het is zeker niet saai… wel vermoeiend… we beginnen met een masterclass, waarin we de 5 nummers gaan doen… en daarna worden de nummers stuk voor stuk besproken en behandeld en aangeleerd… het herhalen is juist goed, want dan onthoud je het makkelijker… dat is altijd handig als je thuis de choreo’s nog eens gaat oefenen en de choreo notes nog eens doorneemt…

Heb wel een keer een jam meegemaakt die wel wat… ehm… saai was… maar voor de rest zijn de jams allemaal wel leuk… de laatste jam was 25-4, met een hele leuke ZJ… van hem hebben we 4 nieuwe choreo’s geleerd in 3 uur tijd en alle nummers zitten nu in de les (mn vriendin geeft de les en ik doe ook een paar nummers voor de groep)… :D

We krijgen 3 dagen van te voren te horen welke nummers we gaan doen… dus ik kan al vrij snel inschatten of de jam me gaat liggen zeg maar… heb al wel contact met de ZJ gehad en we hebben dezelfde muzieksmaak, dus ik denk wel dat deze jam ook erg leuk gaat zijn :D

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:02

De herhaling lijkt me juist saai word al gek als we in 2 uur een liedje beide uren doen O:)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:00

Ja, okay... maar als je de nummers herhaalt met de intentie ze uit je hoofd te leren om ze in de les te gaan doen is het voor mijn gevoel toch anders... :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 17:35

Jaa dat is wel zo ja. Er is een soort salsa nummer die gaan we vandaag doen maar t lukt me gewoon niet de vorigw x stond ik 20 keer op mn eigen tenen hoe doe jij dat als zoiets gebeurd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:24

Ik doe alsof het erbij hoort... :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:03

Net weer lekker gezumba'd

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 22:42

Jaaa ik ook eroslover!!

Heb alleen iets raars miss weet jij dat banjer *wil btw steeds u zeggen xd* mn spieren voelde vandaag enorm zwak kon ze amper aanspannen. Het deed geen pijn was dus geen spierpijn maar ze voelde gewoon heel erg moe ofzo ik weet t niet

Enne ik viel er gewoon bij vandaag kan allemaal :')