De perfecte foundation, is dat nou echt zo lastig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: De perfecte foundation, is dat nou echt zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:41

Ik heb zelf een foundation van MAC en doe daar een drupje cc creams van Olaz bij want die geeft zo'n mooie gloed! :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:49

Ik heb een fond de teint van Babor. Heel zacht, ik vind hem superfijn. Blijft ook heel mooi zitten vind ik :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:58

Aranel schreef:
Wat gebruik je verder voor huidverzorging en wat is je huidtype? Dat kan ook wel wat uitmaken.
Ik vind de double wear van Estee Lauder wel fijn, die kost ongeveer 35 euro. Die ging iig niet vlekken bij mij en past goed bij mijn lichte huid.
Nu heb ik een cheap ass foundation van Catrice en die is ook prima op zich. Dekking is wel wat minder en de houdbaarheid ook, maar ook deze vlekt niet maar vervaagt gewoon iets gedurende de dag.

Al die creme's en troep is niet huid verzorgend. Een huid verzorg je van binnenuit door veel water te drinken b.v

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:03

Met wat je het aanbrengt maakt ook zeker verschil. Sinds ik de Beauty blender gebruik zit mijn foundation eigenlijk altijd goed. Van te voren was ik nooit echt tevreden. Daarnaast is het niet alleen het merk maar vooral een match in huidskleur vinden is zo ontzettend lastig. Bij mij vallen ze 9 van de 10 keer gewoon te donker uit.
Ik gebruik nu Gosh omdat die tot nu toe gewoon het beste bij mijn huidskleur past. Persoonlijk zou ik hem iets minder dik willen en iets minder dekking zou ook fijn zijn. Daarnaast is ook iedere huid anders en zal daarom ook wel verschil inzitten wat het beste daar bij past. Droge huid of vette huid maakt ook al verschil in foundation.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:12

Ik heb ook veel problemen met de goede foundation vinden. Nu heb ik er een van eccence die bijna perfect is. Echt een heel itsiepitsie beetje te donker. Ik heb ook grove poriën en bij mij heb ik ook veel vlekkende foundations. Die ik nu gebruik heet soft&natural make-up long-lastig. Zit in een tubetje.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:12

Zijn er hier ervaringen met het merk NYX? Is heel goedkoop...en te koop bij douglas

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:22

Amira_ schreef:
Herken dit helemaal. Ik heb sproetjes en af en toe heb ik daar gewoon even geen zin in. Nu zijn bij mij foundations of te donker, of ze dekken niet.

Met sproeten moet je het mengen met een beetje dagcreme. Anders worden je sproeten grijs!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:24

Ik ga vandaag denk ik eens ff een NYX halen bij douglas....ben erg benieuwd. Lees er goede dingen over en niet duur....

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:09

Ik ken de oneindige zoektocht... Ben al meerdere keren thuis gekomen met een foundation die dan toch echt te donker bleek bij fatsoenlijk licht. Ook de dames van de Ici Paris en MAC hebben mij al meer dan eens naar huis gestuurd met een lichtere portemonnee en te donkere foundation.

Na heel lang zoeken heb ik uiteindelijk toch iets gevonden wat enigszins in de buurt kwam van mijn huidskleur, namelijk de Max Factor Infinity Foundation in Light Ivory. Iets te roze naar mijn smaak, maar wel betaalbaar, dekkend en lange houdbaarheid. Nu meng ik hem met mijn te donkere MAC Mineralize foundation, zodat hij iets geler uitvalt en een mooiere glans geeft, maar dan moet ik hem wel verder naar beneden blenden om geen lelijk kleurverschil te krijgen bij mijn kaaklijn. Light Ivory is overigens nu uit de collectie gehaald, dus als mijn voorraad op is, ga ik ook weer verder moeten kijken. Tips zijn welkom!

Mijn geheim is dus: beperk je niet tot één foundation en kijk eens in je kastje vol ongebruikte foundations (ik ken de pijn) welke twee goed bij elkaar zouden kunnen passen voor jouw specifieke huid. Soms kan een combinatie van twee 'meh' foundations een heel mooi resultaat geven. Is je foundation te dik/dekkend, maar wel de goede kleur? Meng er wat dagcrème doorheen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:44

Toch maar weer voor maxfactor gegaan, maar wel een andere :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:54

Oh en check je fountation op je decolleté, je jukbeen en je voorhoofd . Ga daar zoveel mogelijk tussenin zitten. En anders twee kleuren kopen om te mengen. Probeer ook de ondertoon van je huid te checken. Is die beige, geel of meer zalmkleurig.

Succes!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:16

Vandaag ben ik bij de Douglas geweest (er waren weer van die kortingsbonnen in de bus gevallen van 25% op alles, onder andere foundation! :)) ) en ik heb een super mooie foundation gevonden! Eentje van Sensai, helemaal blij mee. Ziet er super mooi uit, heel natuurlijk en niet mega duur (originele prijs 42,00. Met alle kortingen eraf 32,10). Ze hadden ook mega veel tinten dus zit vast voor iedereen wat bij. Echt een aanrader!!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:22

Ik zou eigenlijk heel graag eens Mac Foundation willen proberen. Heb een medium huid maar een erg lichte portemonnee, maar durf het ook niet aan om het via internet (buiten officiële verkooppunten) te bestellen.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:24

LZP -> MWS

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:42

Roosch, weet de woonplaats anywhere niet te vinden maar mocht je bij een grote stad in de buurt zijn; Mac heeft ook counters in de bijenkorf...
Hier in Den Haag zit daarnaast ook nog een volledige winkel. Misschien eens een dagje komen shoppen? ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:53

Sommige douglas winkels ook :j

Ik slaag overigens ook niet in drogisterijen, heb een hele lichtdekkende foundation nodig, en in combinatie met een witte huid en een koele ondertoon vind je die bijna niet. Ik heb nu de Mac Face and Body in de kleur N1. Supertevreden over en geeft een mooie healthy glow.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:01

Foundation van Superlooks. Heel natuurlijk!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:34

Ik heb nu de face infinity compact foundation van Maxfactor. Dekt licht ( hoef ook niet zo'n masker of dat je geen moedervlekje/sproetje meer ziet.
Hij droogt snel en je voelt hem niet zitten. Gisteren voor de gein eens gehaald en bevalt me eigenlijk wel :j

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:39

Ik zweer zelf bij de Body Shop foundation! Ik heb een vrij droge huid en heb dus een foundation nodig die ook vocht inbrengend is.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:24

Vocht in brengen van buitenaf kan niet. Dat is echt een verzinsel. Dit kan alleen van binnenuit, dus meer water drinken.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:49

Dat kan inderdaad best Cinnepin, maar hiermee heb ik in ieder geval wel een foundation die m'n huid niet nog verder uitdroogt. Als ik helemaal geen producten op mijn huid smeer, zoals bijvoorbeeld dagcreme, gaat m'n huid er ook niet op vooruit dus denk wel degelijk dat ik er baat bij hem om een 'vochtinbrengende' foundation te gebruiken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 21:32

Nou ik ben vandaag bij de Douglas geweest en heb een flesjes Dior Forever gekocht. Hij lijkt tot nu toe perfect. :)

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:38

L'Oreal's True match .. heel fijn vooral omdat ik ernorm bleek ben en de kleur Rose Ivory is echt geweldig!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:44

Ik zweer bij de mousse foundation van de etos. Echt de enige in de goede kleur die mat en zacht is en niet oranje wordt :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:45

Zoveel verschillende merken, en iedereen gebruikt blijkbaar iets anders!

Ik vind het ook erg moeilijk. Qua concealer heb ik nu ook de touche eclat van YSL. Die is super.

Laatste nieuwe foundation is van clinique. Kleur is ook goed.
Alleen wat ik erg vaak heb, is dat het er net als een laag op ligt, en dat het nooit echt 'in' mijn huid dringt.
Dus uren later, lijkt het zr nog bovenop te liggen.
Ook als ik dan over m'n gezicht wrijf, dan komt het er zo weer af.

Heb dat trouwens bij alle foundations. Gebruik wel een dagcreme eerst. Heb een vettige huid van nature.
Als iemand tips heeft, graag!