Ik denk dat ik depressief ben en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:16

Ik weet hoe lastig het kan zijn om met autisme te leven. Ik heb mij mn hele leven onbegrepen gevoelt en alsof ik nergens bij hoorde. Bij mij is de diagnose pas 2 jaar geleden gesteld en ik ben nu 34.
Ik ben toen in een depressie terecht gekomen. Ik ben toen bij het ggz en centrum autisme terecht gekomen en met behulp van gesprekken en medicatie er weer uitgekomen.
De eerste stap is altijd moeilijk,maar dat je zelf al aangeeft dat het niet goed met je gaat en dat je dat wil veranderen is al een enorme stap in de goede richting!
Zoals anderen al aangaven kun je het beste naar de huisarts gaan, deze kan een doorverwijzing geven naar een psychiater of psycholoog.
Ik wens je heel veel moed en kracht bij deze moeilijke stap!

Anoniem1611

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 16:33

Bedankt voor jullie woorden! het doet me zeker goed! :j
Ik ben nog niet langs de dokter geweest, heb er het moed niet voor, wat een lafbek ben ik ook! :n
Vandaag weer naar school geweest een wiskunde toets gemaakt die super ging, heb ik als nog een 5,1 :( :(
Niet echt lekker motiverend!
School begint nu ook weer te zeuren, mijn mentor wou dat ik na de les even bleef zitten, maar ging vervolgens zelf weg, dus ik heb een kwartier zitten wachten is hij er nog niet! :n nou laat dan ook maar!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:57

Als je het anders wilt zul je toch stappen moeten zetten en met iemand gaan praten. Zoals je nu doet gaat er niks gebeuren.En troostende woordjes van bokkers ook niet. Dat is leuk voor even maar lost je problemen niet op.

Gun je vandaag dan nog ff een zielig doen dag (die gun ik mezelf ook wel eens) en ga morgen dan echt een afspraak met je huisarts maken en vraag aan je mentor warom hij je vandaag wou spreken.
Waarschijnlijk weet je het zelf al en dan is dat een goede aangelegenheid om je te uiten. En denk daarbij dat ze je alleen maar willen helpen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:59

Anoniem1611 schreef:
Bedankt voor jullie woorden! het doet me zeker goed! :j
Ik ben nog niet langs de dokter geweest, heb er het moed niet voor, wat een lafbek ben ik ook! :n
Vandaag weer naar school geweest een wiskunde toets gemaakt die super ging, heb ik als nog een 5,1 :( :(
Niet echt lekker motiverend!
School begint nu ook weer te zeuren, mijn mentor wou dat ik na de les even bleef zitten, maar ging vervolgens zelf weg, dus ik heb een kwartier zitten wachten is hij er nog niet! :n nou laat dan ook maar!

Bekijk het zo, je kunt jezelf blijven afkraken, wordt je alleen maar ongelukkiger van, of je gaat wat doen aan je problemen en geeft jezelf een schop onder de kont om hulp te zoeken. Beiden zijn niet leuk op het moment zelf, maar er is er maar één die je verder helpt.