Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hesterve schreef:Zeker als het van de zomer te heet is om overdag te rijden ( of te veel last van beestjes) dan is het echt heerlijk om vroeg op stal te zijn en al gereden te hebben voor de dag echt begint.
Hopelijk komt er gauw een goede auto op je pa , dat maak t allemaal wat makkelijker maar vooralsnog zal je paard je dankbaar zijn dat je zo neind komt fietsen om M buiten te zetten!
AmoorM schreef:Top geregeld Iris! Bij ons is de wei minimaal 7 a 10 minuten lopen en als je meerder paarden mee moet nemen is het vaak bijna een dagtaak, daarom willen de meeste mensen ook maar een stuk of 2 a 3 op de wei zetten. We gaan wel kijken of mijn paard en haar maatje bij en kudde met 5 andere paarden kunnen, dat is natuurlijk veel leuker voor mijn paard, maar dan moeten we nog wel gewoon zelf brengen en halen. Is ook niet te doen 7 paarden voor je werk op de wei zetten. Dan ben je zo een heel uur verder, moet je 4 keer lopen.
Al ben ik wel weer zo als ik tijd over heb dat ik extra wil lopen zodat mijn paard meer maatjes op de wei heeft.
czarina schreef:Juist heerlijk Om zo je dag te beginnen.
Toen ik nog thuis woonde en de paarden aan huis had reed ik voor school alvast een paard.
En zomers in het weekend vaak dauwtrappen rond 6 uur in de ochtend.
Dan barst je de rest van de dag van de energie.
Top dat het je goed beviel en dat je dit doet voor je paard.
AmoorM schreef:Ben ik net gewend aan het extra vroege op staan, mag paardjelief niet meer zoveel op de wei. Ze loopt vanaf donderdagavond onregelmatig. Waarschijnlijk heeft ze spierpijn door dat ze ineens weer veel op de wei komt, ze liep ook heel erg stijf. Nu staat ze een weekje op rust en mag ze op een klein paddockje waar ze niet te veel kan rennen ect...