Goeie schoenen om hele dag op te lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:10

Redbacks, verkrijgbaar bij agradi. Met en zonder stalen neus. Zelfs met stalen neus lichte en zeer comfortabele schoenen, Heb een paar voor net en een paar voor bij de paarden. Gaan ook best lang mee, loop zo een jaar of 3 op het paar dat ik bij de paarden draag. En die draag ik dan langer dan 4 uren per dag.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:14

Ariat's, maar hier absoluut zonder de gel zool, gelukkig maar want dat is de extra dure variant.
Ik loop er ontzettend veel op, scum ik weet niet wat je ermee doet, maar ik doe er echt veel langer mee, denk een jaar als gewone schoen en daarna een jaar als stalschoen...

NoorW

Re: Goeie schoenen om hele dag op te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:20

Ik loop op stal altijd op zachte Lowa wandel/berg schoenen. Die zijn totaal niet stug, wikkelen heel prettig af en ik kan er een marathon op lopen zonder dat ze vervelend gaan zitten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:22

Mijn dure (blauwe zool) ariats zijn nu 6 jaar oud, eerst 3 jaar in de winkel aangehad de hele dag en daarna 3 jaar bij dagelijks rijden. Nu is het leer gebroken op een knikpunt maar oh wat zitten ze nog lekker.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:25

Heb een tijd in Australie op een stal gewerkt waar ik soms 8 uur achterelkaar moest lopen/staan.

Ik had toen gewoon werkschoenen aan( blundstones). Eerst op mn Allstars geprobeerd, maar daar ging ik kapot aan, en mn voeten ook.

Werken tussen de paarden in Nederland doe ik het liefst op bergschoenen. Heb ze bij Perrysport gekocht, zijn helemaal niet stug hoor!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:15

Klopt, van wandelschoenen heb je een stugge en minder stugge variant. Meindl is iets stugger, maar ik kan nu nergens anders meer lange tijd op lopen als op die dingen.
Lowa heb ik vroeger gehad, die zijn soepeler. Helaas vinden mijn voeten die nu niet lekker meer zitten.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:34

Ik heb ook lowa wandelschoenen, met een meindl inlegzooltje met extra steun er in. Ik heb ze enorm veel aan en ze zijn echt niet stug hoor. Kon er vanaf de eerste dag zo op weg lopen. Maar doordat ik ze aan heb bij de paarden zijn ze nu wel heel lelijk en vies geworden.
In het dagelijks leven loop ik graag op mijn panama jacks en wolky's. De panama's zijn wel redelijk zwaar en heb er lang over gedaan om ze in te lopen, maar vind ze nu echt fantastisch. In de wolky's heb ik ook een klein inlegzooltje, maar dat is vooral omdat ik dat zelf zo fijn vind.

Deze heb ik:
https://www.zalando.nl/panama-jack-feli ... 9-701.html
https://www.wolkyshop.com/dames/zomerla ... /7411/7416

Oja, hiervoor liep ik ook veel op mijn nikes, zoiets: http://store.nike.com/nl/nl_nl/pd/dunk- ... d-10294796

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:09

Lang wandelen doe ik het liefst op sneakers. Ik heb esprit en marco tozzi sneakers. Heerlijk

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:26

muckboots, niet goedkoop, maar lopen heerlijk, waterdicht en zowel in de winter als in de zomer prettig te dragen, gaan jaren mee.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:12

Ik heb voor mn werd adidas sportschoenen.
Ik loop tussen de 6-8 uur per dag... Maak dus vele km.
Met deze schoenen kan ik ca 10 maanden lopen dan zijn ze echt op. De schokdemping is dan nihil en mn rug gaat dan pijn doen.
Alsnog als ik op maandag bijna 8 uur gewerkt heb. En dus de hele dag alleen maar lopen lopen lopen doen mn benen ook flink zeer.
als ik een uurtje rust heb gehad dan gaat het opzich wel weer.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:18

Voor mijn werk sta ik soms 9 uur op de werkvloer (en zoals vorige week 3 dagen achter elkaar van 8-18.00 is killing voor je voeten.
Heb wel goede werk schoenen, zitten super lekker en ook nog een stalen neus En zien er nog best mooi uit ook, niet lomp, mooi licht.
Waren iets van 30,-. Zal ff nakijken welk merk t is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:21

Ik loop al jaren op kisten (5e paar ondertussen, na ±5000km zijn ze versleten), en heb in het verleden ook op hoge wandelschoenen gelopen. En nog heb ik voor de zomer een paar lage wandelschoenen staan. Maar wat bij hoge wandelschoenen (en ook kisten) echt van belang is, is dat je ze ruimschoots inloopt.

Bij kisten houd ik 500km aan tot volledig inlopen (de eerste 100km zijn ploegen, dan 150km acceptabel, nog 250km vrijwel goed en daarna is het heerlijkheid). Je moet dus echt de tijd nemen. Eenmaal volledig ingelopen kan ik er ontzettend veel km op lopen. Zelfs als ik versleten ben (30+ km op een dag op het moment), dan zijn het nog steeds niet mijn voeten waar ik last van heb.

Je moet er trouwens wel goede zooltjes in dragen. Dat maakt het verschil. Ik heb zelf kalfleren zolen met dempende tussenlaag. Die bevallen me het beste (kosten 20€).

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:16

Ik heb zelf sinds kort asics gel lyte 3, zitten ontzettend fijn en zacht aan de voeten. Ik vind ze nog fijner zitten dan de air max's die al vaker genoemd zijn in dit topic.
Zacht voetbed, maar wel een stevige zool :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 17:27

Bedankt voor alle tips!
Ik ben nog steeds aan het denken wat ik ga doen.
Als ik er uit ben horen jullie het!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:29

Ik heb steunzolen, die draag ik in al mijn (werk)schoenen/laarzen :)
Op stal heb ik legerkisten. Tijdens het werken (verpleegkundige, thuiszorg, veel lopen) draag ik sinds kort Nike Air Max'en en gedurende de winter liep ik op Timberlands.