Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 22:28

Ik ga ook maar weer een paar skeelers aanschaffen denk ik!

Je hoeft niet rigoureus te stoppen natuurlijk :)
Verdeel het eens en ga langzaam vervangen

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:29

Ik meld me!

Wil niet per se afvallen, maar had toch graag een paar kilootjes minder voor de zomer gezien. Heb me tijdens de feesten wat laten gaan, en ik voel me gewoon flubberen langs alle kanten :=
Ik ben nu drie weken bezig met gezonder te eten en drink nu bijna 2l water per dag, en ik merk wel dat mijn buikje langzaam maar zeker begint weg te trekken. Ben ook al bijna 2kg kwijt sinds ik ben begonnen. Echt veel bewegen buiten paardrijden doe ik niet, daar heb ik geen tijd voor. Tussendoortjes worden nu vervangen door gezonde dingen zoals een bakje fruit, groenten of nootjes, etc.
Verder heb ik wel 1x per week mijn cheatday waarbij ik dus mij eens mag laten gaan, wat zou het leven anders waard zijn :')

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:31

ik cheat het hele weekend haha, maar ik probeer niet meer dan 1 keer per week patat te eten.. wat best moeilijk is gezien de levensstijl van mijn ouders.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:34

Ik drink ook zooo weinig. Denk dat er wel dagen zijn dat ik de 500 ml niet eens haal. :o

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:34

Oh neen, ik hou die op woensdag, lekker midden in de week. Ervoor had ik mijn cheatday in het weekend, maar als het dan weer maandag was leek dat zo ontzettend lang, dus heb ik het maar op woensdag gezet.
Ik eet wel één blokje zwarte chocolade per dag, dat zie ik ook niet echt als cheaten aangezien de lage caloriën er in pure chocolade zitten, maar gewoon als een oppeppertje als ik nood heb aan iets zoets :')

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:39

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:40

Ik meld me ook!

Mijn lespaardje is een paar weken terug verkocht, dus beweging heb ik vrijwel niet meer :o Was begonnen met hardlopen, maar daar heb ik een scheenbeenvliesontsteking aan overgehouden. Baal er echt van, want het ging net zo lekker. Moet het nu maar een beetje doen met oefeningetjes thuis, maar ik zou echt graag weer lekker willen sporten. Fitness heb ik trouwens ook gedaan, 2 keer zelfs. Allebei de keren ging ik er na 4 maanden gewoon niet meer heen. Onwijs zonde dus, maar het trekt me nog steeds ontzettend.

Qua eten moet ik er nu echt meer op gaan letten. Soms mis ik echt het doorzettingsvermogen, maar wie weet kan dit topic me helpen. Wel heb ik een probleem met eten voor de lunch. Van brood krijg ik een ontzettend opgezette buik, maar iets anders mee naar school nemen werkt niet. Dan heb ik in no time weer trek bij bijvoorbeeld een salade of kwark.

Ik wil er graag 5 kilo af, dan vind ik het getal op de weegschaal wat mooier. Maar het belangrijkste vind ik, dat ik gewoon wat strakker wordt en die stomme heupvetjes eraf gaan.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:40

[***] schreef:
Ik ga er al vanuit dat het toch niet lukt namelijk (slechte eigenschap)!

zo herkenbaar :x is inderdaad niet de beste motivatie :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 22:42

Dames, hardlopen vervangen door wandelen is een goed alternatief en veel rustiger voor jezelf, of je nou 5km wandelt of 5km gaat hardlopen, je verbrandt evenveel :)

En voor gezonder willen eten/drinken, bouw t ongezonde af en t gezonde op :)

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:43

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:46

Ik meld me ook.
Heb verder geen afval-doelen ofzo. Hoop gewoon dat mijn buikje spontaan wegvliegt haha :') one day...

Probeer door de week wel gezond te eten en minder te snoepen. Had namelijk een enorm slecht eetpatroon...
Ik lust namelijk vrij weinig, maar probeer langzaam steeds meer te eten :)

Maar in het weekend ga ik los haha *\o/*
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 11-03-15 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:47

Verbrand je daar echt evenveel mee? Klinkt wel aantrekkelijk. Het enige nadeel is dan dat wandelen natuurlijk veel langer duurt. Als ik 5 km ging hardlopen was ik in 20 minuutjes wel klaar. Tijd over heb ik naast school nou ook niet extreem veel.
Ik ga proberen elke dag in ieder geval 2 km te lopen met onze hond. Scheelt toch al iets in beweging :D

[***] schreef:
Miesemuisje schreef:

zo herkenbaar :x is inderdaad niet de beste motivatie :+

Nee he. Plus ik zie niet snel genoeg resultaat...

En ik smokkel heel snel 'een keer een handje chips kan wel' en vervolgens heb je er zo 10 op :')

Dit is zo herkenbaar := Vooral dat ik niet snel genoeg resultaat zie. Het liefst zie ik het al na een keer :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 22:50

Jep! Het zit m inderdaad in de tijd :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:50

Voor de dames die het lastig vinden om water te drinken: zoek recepten op voor infused water. Is een stuk lekkerder dan gewoon water waardoor je automatisch meer gaat drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:52

Mag ik me ook melden!

Ik ben al jaren iets steviger en heb dit jaar eindelijk de motivatie gevonden om er vol voor te gaan om een bikinilijf te krijgen!

Lis_Ol

gewoon water vind ik ook echt niet lekker :') spa rood gaat dan nog wel dus dat drink ik veel :j
Lopen doe ik erg veel op me werk, dus dat hoeft niet perse extra..
wil alleen een strakkere buik, maar situps lukken mij echt niet..

dormy

Leuk topic! Ik heb ook niet echt een afval doel. Heb al een paar jaar dat ik 5 kg eraf wil, maar dat lukt toch niet tenzij ik behoorlijk ga diëten en dat wil ik niet.

Ik gebruik op dit moment de apps My Fitnesspal en Endomondo. Dit bevalt mij erg goed, zo kan ik eenvoudig bijhouden wat ik allemaal binnen krijg en hoeveel ik beweeg. Vooral dat eerste ben ik erg van geschrokken, ik heb nog steeds erg last van vreetbuien en eet zo een pak koekjes leeg met een reep chocolade er achteraan.

Heel veel respect voor degene die maar één blokje chocolade kan opeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:53

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:55

Cinderella schreef:
Aah! Ik wil graag mijn buikje kwijt voor de zomer. Verder heb ik, vind ik, geen last van erg overgewicht. Ik wil er graag een paar kilootjes gewoon vanaf hebben. Het zou prettig zijn als ik weer in mijn maatje m broeken makkelijk pas. Nu wil de bovenkant niet dicht, terwijl het bij mijn benen echt niet ruimer moet.
Nou heb ik dus een fitness programma gekocht voor de xbox kinect. Het schijnt ontzettend goed te werken en ik verwacht het spel van de week binnen, dus ben erg benieuwd!
Andere topics werken nooit voor mij, omdat iedereen zo'n strak eetschema heb. Met alle respect voor anderen, maar ik heb die zelfdiscipline niet. Ik wil gewoon lekker genieten van mijn eten en hopelijk door wat meer beweging en meer water ipv frisdrank, wat strakker worden :D

Mag ik vragen welk spel?

Zal me ook even voorstellen! Ben Jamie 18 jaar en wil graag weer 2 maatjes kleiner kunnen dragen. Ik doe 2 keer per week aan steps naast dan ik bijna elke dat bij paardje ben.
Heb niet een vast eetpatroon maar ga wel naar een dietiste

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:56

Ik meld me ook hier, ik denk dat ik hier ook meer op mijn plek ben dan het andere topic.
Ik heb wel een doel, anders werkt het voor mij niet namelijk. Ik wil uiteindelijk 12 kilo kwijt. Maar dat zal in etappes gaan, omdat ik ook een gezonde levensstijl wil ontwikkelen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 22:59

Danique schreef:
Leuk dat er nu ook een doel is voor mensen die niet zo hard gaan als wij. Als er wel mensen zijn met een doel, dan mogen zij zich uiteraard hier: Danique @ [MWS] [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic) melden :)

Succes allemaal!

Eh.... Er zijn hier wel mensen die er keihard voor gaan..
En er zijn hier ook mensen met een doel..
:?
Dit klopt niet helemaal..

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:02

Ik meld me! Ik wil er graag 5 kilo af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:09

Ik ook ongeveer 5! ben nu sinds vrijdag echt actief bezig!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 23:10

Goedzo!
Lekker doorgaan :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:10

_sharonnn schreef:
Danique schreef:
Leuk dat er nu ook een doel is voor mensen die niet zo hard gaan als wij. Als er wel mensen zijn met een doel, dan mogen zij zich uiteraard hier: Danique @ [MWS] [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic) melden :)

Succes allemaal!

Eh.... Er zijn hier wel mensen die er keihard voor gaan..
En er zijn hier ook mensen met een doel..
:?
Dit klopt niet helemaal..

Je bedoelt het vast allemaal heel goed Danique, maar het komt nu een beetje over alsof 'jouw' topic 'beter' is dan dit topic..

De mensen uit de topics willen allebei beter en strakker in hun vel zitten. Dat is voor iedereen persoonlijk en daar moet je geen wedstrijd van willen maken lijkt me? Iedereen doet het op zijn eigen manier en tempo en dat moet je kunnen respecteren wil je mensen motiveren.