Keelamandelen er uit....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Keelamandelen er uit....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 17:42

Nee niks mee gekregen. Moet gewoon paracetamol nemen, dus dat doe ik dan maar...

Ijsjes begin ik ook zat te worden haha. Misschien vanavond knakworstje eten en morgen wat spinazie a la crème , beter dan steeds vla idd.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:13

Hier eigenlijk de dag erna al vast voedsel gaan eten, wel in de trant van goed doorgekookte spagetti bijv. of aardappelpuree, overigens gewoon wel al warm. :)
Hahah ijsjes zijn tot op bepaalde hoogte leuk ja, maar ik moet zeggen dat ik de ijsjes tijdens de pijn zeer kon waarderen!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:16

Knakworstjes was bij mij ook t eerste vaste voedsel wat ik naar binnen kreeg.. Ik heb gelijk na de operatie moeten overgeven wat natuurlijk ontzettend brandde in die open wonden.. Daarna heb ik echt 2week geen vast voedsel kunnen eten en ik leefde op havermoutpap.. :') Heb ook heel veel last gehad van de korstjes die loslieten.. Ik vond t echt een hel die operatie %) De pijn trok trouwens ook heel erg naar mn oren.. Maar achteraf blij dat ze eruit zijn.. De pijn van de operatie is minder erg dan elke maand een fikse keelontsteking!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:31

Ik heb een week lang alleen maar watermeloen gegeten :') Werd in de zomer geopereerd en dit was heerlijk koel.

Volgens mij ben ik ook meteen de dag erna weer begonnen met 'normaal' eten, maar wel echt hele kleine (afgekoelde) porties. Ik mocht toen trouwens ook niks heets eten of drinken en ook een paar dagen niet douchen. In Duitsland zijn ze echt heel streng :+ Ik ben ook zeker twee weken lang nog op controle moeten komen daarna om te zien of alles in orde was.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:27

Merk je trouwens erg dat die korsten los laten ? Lijkt me zo vies...

Last van mn oren heb ik idd op, heel irritant.
Ik heb gelukkig al wel twee keer weer gedoucht. Net een knakworst gehad :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:33

Ik merkte het wel := had soms ook pijn als eten eraan bleef vasthangen :+ maar de oorpijn vond ik het verschrikkelijkst. Dat kreeg ik ook pas na een paar dagen.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:53

Van het loslaten van de korst heb ik gelukkig niets gemerkt.
Hoorde daar wel vieze verhalen over dus was er best een beetje bang voor.
Las op internet iets over dat als je veel slikt dat dat ook hielp met de genezing,
dus ik deed dat extra vaak ook al deed het best wel veel zeer.

Oorpijn heb ik op een paar momenten wel gehad, maar niet heel lang/pijnlijk.

Trouwens de dag nadat ik geopereerd was ging ik in bad en daarna werd ik echt helemaal niet goed
(lees - ik zakte gewoon door mijn benen heen, heel duizelig etc. Was echt eng).
Ergste was nog dat ik natuurlijk geen stem had om om hulp te roepen,
gelukkig hoorde mijn broer het wel en die heeft mij toen opgetild en op de bank gelegd. :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 09:05

O dat lijkt me echt angstig zeg ! Dat heb ik gelukkig niet gehad.

Oorpijn heb ik wel steeds, om gek van te worden. Veel slikken doe ik idd ook, dat was goed voor de genezing.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:40

Hebben jullie oorpijn als je slikt? Dan helpt het bij het slikken je door dicht te drukken.... het heet weerpijn.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 14:25

Niet alleen tijdens slikken maar ook als ik bijv lig. Hele nare pijn.

Maar ik ga t zeker proberen ! Hoop dat t helpt.

Ik heb zn zin in een gekookt eitje maar ben bang dat t zo blijft plakken

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:21

Ik heb de ochtend dat ik thuis kwam al vast voedsel gegeten ik geloof wat brood. In de avond geprobeerd met de pot mee te eten. Kauwen doe je met je kiezen en niet met je keel dus dat ging eerst wel. Maar eind dag twee of dag drie kreeg ik echt veel last van de pijn. In het begin zou ik nog wel wat morfine in mijn lijf hebben gehad. Daardoor had ik niet zoveel eetlust en deed het wel veel pijn. Dat vla eten en dat het zo bleef plakken vond ik ook vervelend. Ik geloof dat ik daarna voornamelijk op soep heb geleefd. En ik weet nog dat ik steeds trek had in paprika chips (voor de rest nergens in) dus ik nam dan 1 chipje en die legde ik op mijn tong en sabbelde erop tot het helemaal zacht was. Dan had ik toch even de smaak van chips Xd

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 19:08

Soep is idd ook een goed idee ! Deed dat niet zeer aan de wonden ? Soep is toch wat zout...

Chips heb ik ook zn zin in, eigenlijk in alles wat nu niet lukt haha. pistoley kip kerrie bijvoorbeeld haha.

Hoe deden jullie dat eigenlijk met tandenpoetsen, mijn mond kan maar klein stukje open...

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:28

Zul je altijd zien dat je ineens zin krijgt in dingen die je eigenlijk niet mag/kan eten :+

Met tandenpoetsen probeerde ik wel zover mogelijk mijn mond open te doen,
was niet heel fijn maar gelukkig is het maar voor eventjes.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:05

Soep deed geen pijn. Al was het als het heel heet was niet altijd fijn. Dus eerst even wat af laten koelen. Maar de chips prikte meer aan de wonden. Maar dat had ik er toen voor over en dan leefde ik op 1 chipje de hele dag. Want ik had ook alleen zin in lekkere dingen die lastig te eten waren.

O ja tandenpoetsen ... Dat was idd niet echt fijn. Normaal poets ik eigenlijk wel drie keer goed mijn tanden per dag. Maar na de operatie vaak twee keer waarvan je 1 keer nauwelijks poetsen kon noemen, alleen de tanden waar ik makkelijk bij kon. En ik dwong mijzelf wel om minstens 1 keer per dag even goed te poetsen en door te zetten.

Hoe is het nu met de pijn dan? Kun je het nog aan met de paracetamol?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 08:50

Ik heb de hele nacht en nu weer al pijn aan mn oren. wordt er knetter gek van. Neem om de 4 uur paracetamol maar kan precies merken wanneer dat uit gewerkt is. Bah