[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:24

Wendybrian schreef:
Zo he, dat is behoorlijk fanatiek Barbabientje!

Loop 12 april een marathon, dus moet wel :')

Anoniem

Afbeelding

Selena

Ik meld me ook al vast. Ik wil weer dun worden *\o/*

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:25

Danique schreef:

Zeer toepasselijk, naast mijn paardrijden doe ik op de dagen dat ik niet ga rijden een 7 minuten sportapp. In het begin moest ik het extreem opbouwen, maar nu gaat het al stukken beter met de oefeningen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:26

TanjaxBas schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb drie jaar geleden mijn rug gebroken door een lelijke val van een paard, en heb nog steeds twee scheve wervels. Meestal kan ik er goed mee leven maar als ik te intensief ga sporten (zoals in september gebeurd is) gaat de hele boel weer schuiven waardoor er zenuwbanen in de knel komen te zitten. Heb in september last gehad van verlammingsverschijnselen in mijn rechterbeen en dat was echt heel naar :=

Ai dat is inderdaag erg poedersuiker :(:) Kun je het niet onder begeleiding opbouwen, of gaat dat niet?

Heb ik een hele tijd geprobeerd, maar om dat voor elkaar te krijgen moet ik echt onder hele strenge begeleiding bij een personal trainer die ook inzicht heeft gekregen in mijn medische dossier, foto's etc. en daar dus ook verstand van heeft. Dat kan, genoeg personal trainers die ook fysiotherapeuten zijn. Maar helaas ben ik maar een studentje en kan ik dat dus gewoon niet betalen

Wendybrian

Ik word altijd zo ontzettend moe van naar de kilo`s op de weegschaal kijken,
als ik de bmi check doe dan heb ik echt behoorlijke obesitas, en toch pas
in met gemak in maatje 38.... -O-

Anoniem

Selena schreef:

Als ik zo kijk naar je foto's vind ik je echt al hartstikke mooi slank! Pas je wel op? :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:27

Selena schreef:

Ha, dat topic in jouw onderschrift was de reden voor dit topic. :7 Welkom (terug)!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:27

Ik wil ook graag meedoen :j
Ondanks dat ik een hele lieve vriend heb die me altijd vertelt dat ik er goed uit zie zou ik toch graag wat slanker zijn... Al was het alleen maar om wat makkelijker kleding te kunnen kopen.
Ik sport heel veel maar zou best wat netter mogen eten :o ook drink ik best veel... Student hè := En een regelmatiger slaappatroon zou ook geen kwaad kunnen.

Ik ben benieuwd of het ons samen lukt *\o/*

Mijn tip alvast: koop een aluminium waterfles om mee te nemen. Ik heb een hele grote, past een liter water in, en aluminium is sowieso minder vies dan plastic (tenminste, een plastic flesje gaat zo vies smaken na verloop van tijd... ). Ze zijn onwijs stevig (die van mij heeft al behoorlijk wat vallen overleefd) en je water blijft lekker koel! Echt een aarader :j

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:28

Emmaa_ schreef:
Selena schreef:

Als ik zo kijk naar je foto's vind ik je echt al hartstikke mooi slank! Pas je wel op? :*

Natuurlijk! Lief dat je het nog even zegt :*

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:29

Danique schreef:
Selena schreef:

Ha, dat topic in jouw onderschrift was de reden voor dit topic. :7 Welkom (terug)!

Oeps, niet zo'n goed voorbeeld :+
Dankje!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:29

Je hebt ook van die handige dopper flesje, die zijn nog hip ook!

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:30

Kun je niet gaan zwemmen emma? Onder begeleiding misschien? Kun je zo intensief maken als je zelf wilt maar je verbrand toch behoorlijk wat cal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:30

sannx94 schreef:
Kun je niet gaan zwemmen [naam]? Onder begeleiding misschien? Kun je zo intensief maken als je zelf wilt maar je verbrand toch behoorlijk wat cal.

Zwemmen doe ik inderdaad regelmatig! Probeer een keer in de week minstens 50 baantjes te trekken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:31

Ik ben nu zo gemotiveerd dat ik een fitblr-blog ga maken op tumblr. Met motiverende plaatjes etc. :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:32

Ja! :D

Ik weeg 63/64 kilo met 1.75, niks mis mee. Nu wil ik wel gewoon wat strakker worden van de zomer. Geen (heel licht, maar toch) schurende bovenbenen meer, en die vetjes op mn onderrug vlak boven mn bibs is ook niet welkom (herkent iemand dit? :') )

Nu heb ik de ijsthee vervangen door thee(rooibos) zonder suiker, dit scheelt al aardig denk ik.. En heb vanmiddag snacker jacks gehaald en muslirepen met yoghurt en cranberrydingen erbij, om mn tussendoortjes (halve zakken chips, repen chocola enz) te vervangen.
Als ik echt zin heb in iets lekkers, neem ik zoute popcorn. :D

Anoniem

Ik heb ook altijd van die motivatievlagen _O- Dat ik ineens denk JA nu ga ik dun worden. En dan valt mijn oog op een zak chips en dan denk ik whatever, dun worden kan volgende week ook :')

belle_boef

Ik ga ook mee doen. De motivatie is er alleen nog energie om het uit te voeren.

Dagelijks doe ik wel wat oefeningen maar nig niet genoeg

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:33

Zwemmen wil ik ook weer gaan oppakken, maar ik fiets nu elke dag minstens 4km (school :')) niet dat dit veel is maar als ik nog naar stal ga (4/5x) per week komt er nog zo'n 15 km bij dus dan zit ik toch op bijna 20 km.
Ben benieuwd wat ik mag na controle en de fysio en dan hopelijk mijn conditie weer net zo krijgen als vroeger :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:34

Liesje1611 schreef:

Ik weeg 63/64 kilo met 1.75, niks mis mee. Nu wil ik wel gewoon wat strakker worden van de zomer. Geen (heel licht, maar toch) schurende bovenbenen meer, en die vetjes op mn onderrug vlak boven mn bibs is ook niet welkom (herkent iemand dit? :') )

Nu heb ik de ijsthee vervangen door thee(rooibos) zonder suiker, dit scheelt al aardig denk ik.. En heb vanmiddag snacker jacks gehaald en muslirepen met yoghurt en cranberrydingen erbij, om mn tussendoortjes (halve zakken chips, repen chocola enz) te vervangen.

Herken het volledig, behalve het mueslirepen verhaal want daar schijnt zo veel suiker in te zitten dat ik dat maar even pas... :=

Emmaa_ schreef:
Ik heb ook altijd van die motivatievlagen _O- Dat ik ineens denk JA nu ga ik dun worden. En dan valt mijn oog op een zak chips en dan denk ik whatever, dun worden kan volgende week ook :')

:Y) Daarom ontneem ik mezelf die chips ook niet meer, ik neem er gewoon wat minder.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:34

Liesje1611 schreef:

Oeh mijn bovenbenen schuren altijd als ik een rokje aan heb :') Zo verschrikkelijk, dat moet echt weg _O-

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:35

Oh ik klets ook mee leuk! Begin is er al maar ben nog niet helemaal tevreden voor de zomer en mis de laatste twee weken echt motivatie :') zelf heb ik heel veel aan insanity van beachbody gehad tot nu toe.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:35

Ik probeer nu wat minder koolhydraten te eten en wat meer groenten, en dan mag ik idd ook best een handje nootjes of chips van tijd tot tijd. Ga vanavond mijn favoriete maaltijd maken (kip, zakje wokgroente met teriyaki saus en cashewnoten <3 ) en dan mag ik de rest van de cashewnoten gewoon opeten haha

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:36

Ik wil me ook melden hier!!
Wil ook strakker worden en nog een kilo of 6 afvallen. Ben nu al een tijdje gezonder bezig met eten en meer sporten.

Is het een idee dat iedereen zichzelf voorstelt met lengte, gewicht, doel, leeftijd enz.. En dat we elkaars vorderingen kunnen bijhouden?

En is het misschien leuk om je eetlijstjes bij te houden? Ik word daarvan heel bewust van wat ik eet.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:36

Ik meld me! Sinds 2 maanden weer begonnen met mn leefstijl omgooien
Sportschool abonnement genomen en vervolgens ook nog verhuisd van stal

Ik probeer vooral zo veel mogelijk suiker te laten staan
Door de weeks drink ik alleen thee en water
In het weekend wil ik nog wel es spijbelen
Verder heb ik brood zo veel mogelijk uit mn dieet gegooid en dat vervangen door groente en vlees smiddags
Ik ga inmiddels structureel 5x per week sporten al is het maar even

Daarnaast heb ik ook mn eet momenten verhoogd en de hoeveelheid verminderd en vervangende producten genomen zoals noten en magere kwark etc

5 kilo kwijt en al aardig wat positieve reacties! Op naar de volgende 5
Ideaal gezien wil ik 12 kilo totaal kwijt maar ik wil over het algemeen gewoon lekker in mn vel zitten en werk ik niet zo op de weegschaal