Personal Body Plan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:56

Yeah dag twee! Raar dat ik er zoveel zin in heb ondanks dat ik op een belachelijk lage hoeveelheid calorieën zit. Ben heel benieuwd hoelang ik dat ga volhouden zonder enorme cravings te krijgen.

Vandaag mijn eerste traininsdagje en hoewel ik er nog vrij weinig van snap, heb ik er wel zin in. Zo benieuwd naar mijn eerste twee weken progress :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:00

Flups, ik heb ook echt veel energie haha. Heb alleen wel een beetje hoofdpijn, vast afkicken van al het zoete wat ik zondag heb gegeten.

Ook mijn eerste training gaat vanmiddag van start. Zie mezelf al gaan, foamrollertje onder de arm :') Sommige oefeningen denk ik ook echt, oké moet ik dit in de sportschool doen? :')

Ben wel blij dat ik op trainingsdagen wat meer khd mag, mag vandaag 1628 kcal en 141 gram khd. Merk wel dat ik echt trek had (vooral gisteravond). Klasgenootjes van me zijn ook superenthousiast! Ik doe een voedingsstudie dus iedereen kent Jelmer de Boer wel.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:03

Ik heb eigenlijk nog helemaal een honger gehad maar dat komt misschien omdat ik nog vol zooi zit van vorige week :') Heb mijn laatste week niet echt op mijn eten gelet moet ik zeggen :o

Die eerste training viel goed tegen zeg. Dacht dat ik wel wat gewend ben, maar ik was toch al snel helemaal kapot :P
De wide chin up toegeven moest ik 4 setjes van 7 doen maar ik kwam echt niet verder las drie setjes :oo terwijl ik mezelf een half jaar geleden makkelijk acht keer kon optrekken en nu niks meer :') dat wordt spierpijn morgen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:08

Die zit ook in mijn schema van donderdag geloof ik! Ik had vandaag benen/billen en schouders.

En heb bijna al m'n macro's in het groen *\%/*

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 17:01

Weten jullie dit toevallig? Ik heb de volgende oefening:
Afbeelding

Maar hoe lang moet ik nou? 4 x 10 seconden lijkt me wel heel kort...

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:03

Ik ha dat ook met de roei machine. 4x 20sec. Heel kort, maar kan wel kloppen misschien?

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 17:18

Ik voel me dan wel echt gek. Op het apparaat en er weer vanaf :P
Ook roeien inderdaad. Nouja, over een paar uurtjes zullen we het zien!

Fijn dat iedereen veel energie heeft! Ik merk dat het wel fijn is om zoveel begeleiding te hebben. Maken jullie qua eten echt aldoor dingen uit de app?
Ik heb helemaal geen honger, merk wel dat ik echt moeite moet doen op aan calorieën te komen... Vanavond maar wat brood voor koolhydraten en kwark na het sporten o.i.d. voor eiwitten.

Afbeelding

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:41

Ik heb toevallig net de kipsalade met blauwe bessen gemaakt, erg lekker!

Carolien, jij mag ook best veel kcal! Wil je vet verlagen?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:42

Ja ik had ook echt het idee van; mensen zullen wel denken :+

Ik heb eigenlijk heel veel energie, maar nog super veel meer zin om gewoon te knallen. Hoewel mijn training wel écht zwaarder was dan verwacht :P
Ik moet ook heel veel moeite doen om aan mijn calorieën te komen. Elke dag weer een puzzel om én de juiste hoeveelheden aan te houden maar ook zo gevarieerd mogelijk te kunnen eten.
Ik probeer me wel aan alle voorgeschreven producten te houden, maar lang niet alle recepten gebruik ik hoor. Vanavond wel eentje toevallig aangezien mijn zelfgemaakte kipcorns zo de oven in gaan :9

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 17:48

Kipsalade klinkt wel erg lekker! Kipcorns overigens ook, jummie. De gevulde paprika heb ik al even uitgeprobeerd, ook erg lekker :) Maar heb helaas geen tijd om echt vier keer te koken
(of anderhalf uur lang), dus soms wordt het iets simpels, wat ook wel te vinden is op de site.

Vet verlagen is wel het hoofddoel. Ik ben 1.70 meter en weeg 68 kilo. Ik vind mezelf niet te dik, maar ik wil gewoon wat strakker worden en liefst dat er wel wat meer spieren zichtbaar zijn! Huppelen in bikini zeg maar zonder je armen over elkaar te hebben :P

Eten jullie wel gewoon fruit tussendoor? Ik eet namelijk standaard een appel, banaan of mandarijn tussendoor, maar ik weet eigenlijk niet of dat de bedoeling is.

Trouwens, is er geen app of zoiets waarmee je kan kijken welke producten/recepten het beste zijn zodat je goed uitkomt qua macro's?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:20

Je kunt kijken naar de aanbevolen producten. Die staan ook in de app. Daar staat fruit als een groen duimpje, wat betekend dat je dat gewoon mag eten. Ik eet geen volledige maaltijden van pbp. Ik maak mijn eigen eten en zorg dat ik daarmee binnen mijn macro's blijf.

voorbeeld vandaag:
cal: 1435
kh: 148
vet: 40
ei: 121
vez: 20

O: 2 vezelrijk crackers met kipfilet + glas water met citroen
L: eiwit reep van Quest
T: eiwit van een kippenei gekookt
A: aardappeltjes (dit heeft wel een oranje duimpje, maar ik vindt het lekker en het past) met kipcorns, rode paprika en komkommer
T: eiwitshake en nog wat fruit

Hiermee probeer ik de hoeveelheden aan te passen zodat deze binnen mijn calorieën en macro's blijven.
Mijn coach zei dat ze liever had dat ik in mijn calorie-grens blijf dan me strikt houdt aan de macro's. En daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Als ik geen calorie deficit hanteer, ga ik ook niet afvallen. Hoe ik dat deficit creëer is natuurlijk aan mij.
Hoewel ik wel zo strikt mogelijk werk (iets van perfectionist :+ )

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:06

Ik eet ook gewoon fruit. Vandaag een banaan en een appel. Gisteren had ik ananas en frambozen.

Vandaag mocht ik;
kcal; 1628
khd; 141
eiwitten; 165
vet; 45
vezels; 22

En ik heb gegeten
O; bak optimel griekse stijl yoghurt perzik
T; smart bar en een pakje vita coco
L; Aardappelen, erwten en wortelen en rundergehakt (woon nog thuis dus heb hier niks over te zeggen)
T; 300 ml magere melk met 35 gram whey isolaat en een banaan
A; Kipsalade met blauwe bessen
T; Appel en 2 protein bites.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:17

Hierbij mijn volledige (en warrige) eetdagboek van vandaag.
Helaas kun je geen maaltijden aanpassen, dus het is een beetje gek verdeeld over de dag.
Ook mijn eigen gemaakte kipcorn's! En ze waren best erg lekker :9

Afbeelding

Afbeelding

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:25

Staan die kipcorns op de site?

M'n moeder heeft vanmorgen echt een oliebol aan kip, groenten, kwark en optimel yoghurt gekocht _O-

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:28

Even inbreken :D
Ik heb het topic doorgelezen, vind het wel interessant. Zelf volg ik dit programma niet maar ga regelmatig naar een sportdietist.

Wat eten jullie om aan zoveel eiwitten te komen? :oo Ik eet me soms rot aan producten met eiwitten en zit dan met moeite op 80 gram :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:29

Die staan in mijn app bij voorbeeld recepten. Waarschijnlijk ook wel op de site hoor.
Ik zal hem even overtypen:

75 gram kip
2 eiwitten
30 gram havermout

Snijd de kip in reepjes en kruid deze naar keuze. Dip ze in het eiwit en vervolgens in de havermout.
Verwarm de oven op 200 graden en bak de kipcorns +/- 40 minuten.

Et voila :D

Dit is overigens niet het precieze recept, want in mijn voorbeeld recept zat er ook nog groente en rijst bij, maar ik had dat zelf al klaargemaakt vandaag, dus heb ik enkel de kipcorns gemaakt.

Lisanne ik eet dus eiwitshakes erbij en vééél eieren :P Soms wel 5 eieren per dag (waarvan 90% enkel het eiwit is). Ook mijn kip bevat veel eiwit.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:32

Ja precies, dacht al dan moet je of heel veel kip eten of shakes nemen.
Ik eet geen vlees dus dat maakt het al wel lastiger :').
Heb die shakes wel in huis gelukkig, dat is volgens mij echt wel een goede optie!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:48

Thanks! Ga ik donderdag maken!

Mijn eiwitten komen uit kip, kwark/yoghurt en isolaat.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:47

Leuk een topic! Ik ben vanaf januari al bezig en bevalt ergg goed.
Was ook al bekend in de sportschool maar met name voeding sloeg ik vaak door. (teveel of te weinig)
Nu een fijne balans en de trainingschema's zijn erg fijn!

Nu 12 weken bezig en zie al verschil! :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:52

Ik ga ook eens kipcorn maken! Ziet er goed uit :D

Mijn eitwitten komen ook uit kip, kwark, eiwitrepen/shakes. Anders wordt het inderdaad wel erg lastig! In een shake zit 16 en in een reep 15 gram. Dan eieren en/of kip en je komt er wel :) Ik zit nu op 109 van de 145, straks kwart eten met protein balls!

Chrissie, wat leuk!!! Het bevalt dus goed? :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:57

Wat leuk dat je mee praat Chrissie! Leuk om ook verhalen te horen van iemand die er al langer mee bezig is :)
wat was jou doel als ik vragen mag?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:59

Mijn doel is sterker worden en meer spierdefinitie.
Weeg nu 60kg bij 1.70m

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:55

Leuk chrissie! Bevalt het pbp je een beetje?

Vqndaag dag drie en voor mij echt een rot dag. Gisterenavond is onze 1-jarige poes doodgereden voor aan de straat :( Ik ben een ontzettende emotie eter, dus vandaag wordt een flinke uitdaging.

Wel lekker een actieve rustdag. Ik heb me toch spierpijn :') Zo lekker even de paarden in de paddock zetten (gisteren is de wei bemest dus ze mogen er nu een aantal dagen niet op) en even de stijfheid er uit lopen.
Vanmorgen lekker een special-k hot maaltijd gemaakt. Erg lekker wel dat had ik niet verwacht.
En straks en vanavond werken. Even kijken wat ik daar ga eten.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 10:05

Jeetje, sterkte! Wat sneu...

Ik heb ook spierpijn, auw.. Maar voelt goed! Ik moet van negen tot half zes werken en daarna tentamen. Lekker op de fiets!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:24

Sterkte Flups!

Ik heb ook spierpijn. Was best wel stijf vanochtend toen ik wakker werd.

Ik ben vandaag op school om te leren voor tentamens en ga vanavond of een stukje hardlopen of yoga doen.