Wortel schieten na de dood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:13

Ik zou dan liever hebben dat ze gewoon een boom boven mn kist planten...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:15

_Ekenna schreef:
Vind dit topic duidelijker dan het andere topic. :j

Vind het wel een mooi idee, maar wat nou als er een boom ziek of zwak wordt en voor de veiligheid moet worden omgezaagd? Denk dat er dan een hele hoop heibel van kan komen.

Ik zou daar persoonlijk geen problemen mee hebben, mocht de boom ziek worden en/of beschadigd raken dan is dat, in mijn optiek, part of life.

_Ekenna

Re: Wortel schieten na de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:16

Zo denk ik er ook over, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die dat niet vinden en er alles aan zullen doen om te voorkomen dat die boom wordt omgezaagd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:16

Ailill schreef:
_Ekenna schreef:

Vind het wel een mooi idee, maar wat nou als er een boom ziek of zwak wordt en voor de veiligheid moet worden omgezaagd? Denk dat er dan een hele hoop heibel van kan komen.

Ik zou daar persoonlijk geen problemen mee hebben, mocht de boom ziek worden en/of beschadigd raken dan is dat, in mijn optiek, part of life.

Of, in dit geval, part of death :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:17

_Ekenna schreef:
Zo denk ik er ook over, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die dat niet vinden en er alles aan zullen doen om te voorkomen dat die boom wordt omgezaagd.

Eens, maar diezelfde mensen zullen er ook alles aan doen om een eventueel graf niet te laten ruimen, gok ik ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:18

Vjestagirl schreef:
Ailill schreef:

Of, in dit geval, part of death :D

Lol _O-

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:19

Dit zou ik ontzettend gaaf vinden, dit is nou echt 'terug geven aan de aarde'. Je bent een product van moeder natuur en zo kun je iets terug geven ipv alleen maar terug in de grond. Erg gaaf :j

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:20

Ailill schreef:
_Ekenna schreef:

Eens, maar diezelfde mensen zullen er ook alles aan doen om een eventueel graf niet te laten ruimen, gok ik ;)

Ja en wat wil je daar mee zeggen?
Als je begraven wordt, als in in een doodskist op een begraafplaats, kan je er voor kiezen om het graf niet te laten ruimen door te betalen. Bij een boom gaat dat wat lastig.

Cemlys

Re: Wortel schieten na de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:23

Ik vind het wel 'mooi'

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:24

_Ekenna schreef:
Ailill schreef:

Ja en wat wil je daar mee zeggen?
Als je begraven wordt, als in in een doodskist op een begraafplaats, kan je er voor kiezen om het graf niet te laten ruimen door te betalen. Bij een boom gaat dat wat lastig.

We begrepen elkaar verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat nabestaanden lastig kunnen gaan doen wanneer een boom ziek zou zijn en/of gekapt moet worden. Diezelfde mensen kunnen namelijk ook -tot op zekere hoogte, moeilijk doen wanneer een graf geruimd moet worden.

Al kan je er natuurlijk wel persoonlijk voor zorgen dat je langer kunt blijven liggen op een begraafplaats, een boom geeft minder garanties.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:24

Als zoiets aanslaat wordt Nederland in ieder geval een stuk groener! Ik zou het wel zien zitten als het een beetje betaalbaar blijft.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:25

Groeit een boom uberhaupt wel op vergaand vlees? En in heel zo'n bos? Of staan ze er straks maar tr verpieteren?

Of blijft het een bewerkbaar iets? Want dan is het helemaal niet zo 'groen'.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:26

Ik had het andere topic ook al gezien en vind het een mooi idee...het is toch prettiger om door een bos te wandelen en herinneringen aan de overledene op te halen dan op een begraafplaats? En zo wordt de wereld weer een stuk groener. :j

Ben benieuwd wat het gaat kosten maar dit zou bij mij wel bovenaan staan...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:27

Ik vind het een geweldig idee!
Ik zou dit meteen willen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:27

Knert schreef:
Groeit een boom uberhaupt wel op vergaand vlees? En in heel zo'n bos? Of staan ze er straks maar tr verpieteren?

Ja hoor, wij hebben een mooie groene tuin waar inmiddels 7 honden begraven liggen.
Ook op die plekken groeien mooie planten, struiken en bloemen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:28

Ook mooi, wordt je eerst begraven, groei je uit tot boom en jaren later wordt je alsnog gekapt en gecremeerd :+

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:29

Ik vind het wel een mooi idee, tot het winter of herfst wordt en er geen blaadjes meer aan zitten, dan zou ik op zo'n plaats met allemaal dode rottende mensen niet meer willen komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:29

Amaris schreef:
_Ekenna schreef:

mwoahhh ik hoor ook nooit heibel als een graf wordt opgeruimd eigenlijk.

Ja maar een graf ligt er 30 jaar (toch?) en dan kan je er zelf, tegen betaling, voor kiezen of je 'm langer wilt houden of dat je het goed vind zo en het 'opgeruimd' mag worden.[/quote]

Even een offtopic vraag: Als je graf wordt opgeruimd wat gebeurt er dan met het lijk?

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:30

opzich een mooi idee maar ik moet er niet aan denken om in mijn eentje door zo'n bos te lopen :n

_Ekenna

Ailill schreef:
We begrepen elkaar verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat nabestaanden lastig kunnen gaan doen wanneer een boom ziek zou zijn en/of gekapt moet worden. Diezelfde mensen kunnen namelijk ook -tot op zekere hoogte, moeilijk doen wanneer een graf geruimd moet worden.

Al kan je er natuurlijk wel persoonlijk voor zorgen dat je langer kunt blijven liggen op een begraafplaats, een boom geeft minder garanties.

Dat is ook exact wat ik er mee bedoelde. :D
Maar het laatste stukje, daar doel ik inderdaad op. Op een begraafplaats kan er voor gezorgd worden dat het lichaam (voor zover dat er dan nog is) langer kan blijven liggen. Maar als er een boom boven je wordt geplant en de gemeente vindt dat de boom gekapt moet worden, maar de nabestaanden van het lichaam daar onder zijn het er niet mee eens.. Tja, dan denk ik dat er een hoop heibel van zou kunnen komen. Vooral in de wat kleinere (meer gelovige) steden/dorpen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

WildDreams schreef:
Ik vind het wel een mooi idee, tot het winter of herfst wordt en er geen blaadjes meer aan zitten, dan zou ik op zo'n plaats met allemaal dode rottende mensen niet meer willen komen :=

Maar als je op een begraafplaats loopt liggen daar ook rottende mensen. :+ Alleen in een kist? Maar dat zie je toch niet als je bovenop loopt...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:31

Collie2008 schreef:
nou ja, liever een prachtig 'kerkhof' wat dus eigenlijk een bos wordt dan volknallen met stenen etc.

Ik vind het wel een cool idee en zou het zeker overwegen als ik nu ziek zou worden o.i.d.

Sowieso een kist....het kiosk klauwen vol geld en rot binnen de kortste keren weg. Als je wordt begraven in bepaalde delen van Nederland kan je de pech hebben dat het grondwater hoog staat waardoor je lekker verweekt en in sommige delen van Nederland ga je daarom in een soort plastic hoes. Als je familie de kosten voor het graf niet meer betalen ga je de knekelput in. Ik heb niets met begraven

Mijn oom delft graven (verplaatsen, opgraven, etc) als ik die verhalen hoor, man, man, wat ranzig. Dan maar liever in de hens of zoals dit echt teruggeven aan de natuur

Bovenstaande redenen is ook de reden dat ik gecremeerd wil worden, maar vind het terug als boom ook wel een heel mooi idee :j
Ga zeker even verder neuzen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:31

AmoorM schreef:
Amaris schreef:
Ja maar een graf ligt er 30 jaar (toch?) en dan kan je er zelf, tegen betaling, voor kiezen of je 'm langer wilt houden of dat je het goed vind zo en het 'opgeruimd' mag worden.

Even een offtopic vraag: Als je graf wordt opgeruimd wat gebeurt er dan met het lijk?

Na 30 jaar is er niets meer over. Een lichaam vergaat volledig in 30 jaar.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:32

JoyCiej007 schreef:
Knert schreef:

Ja hoor, wij hebben een mooie groene tuin waar inmiddels 7 honden begraven liggen.
Ook op die plekken groeien mooie planten, struiken en bloemen.

Stuk beter als bij ons, pony begraven in 2009 en er groeien nog steeds alleen maar brandnetels :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:32

joyce83 schreef:
Ook mooi, wordt je eerst begraven, groei je uit tot boom en jaren later wordt je alsnog gekapt en gecremeerd :+

Of je eindigt als 6 plankjes -O-