Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:24

Darah3 schreef:
Ja precies, gewoon rond bellen of ze dat doen!
Die 5cm kan echt een hoop schelen.

Heb al meteen even een mailtje gedaan naar een lingeriezaak hier in de buurt haha

Geryon

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 22:40

Goh ik heb echt wat aangewakkerd zo te lezen :P

Ze heeft zeker wel een punt denk ik. Er zijn zat voorbeelden van bh's die gewoon goed lijken te zitten, maar met een kleinere omvang + grotere cup beter zitten. Maar als je zo lang anders gewend bent, is het ook wel wat raar om een veel strakkere omvang te nemen of wat letters verder in het alfabet. Maar mijn advies is om het niet meteen af te schrijven!

Goede speciaalzaken in Nederland redeneren inderdaad ook ongeveer volgens dit principe Zwerte en Daenerys! Meerdere keren gelezen. De mensen die daar eens heen gaan komen dan ook ineens met een hele andere cupmaat thuis :P

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:44

Geryon schreef:
Goh ik heb echt wat aangewakkerd zo te lezen :P

Ze heeft zeker wel een punt denk ik. Er zijn zat voorbeelden van bh's die gewoon goed lijken te zitten, maar met een kleinere omvang + grotere cup beter zitten. Maar als je zo lang anders gewend bent, is het ook wel wat raar om een veel strakkere omvang te nemen of wat letters verder in het alfabet. Maar mijn advies is om het niet meteen af te schrijven!

Goede speciaalzaken in Nederland redeneren inderdaad ook ongeveer volgens dit principe Zwerte en Daenerys! Meerdere keren gelezen. De mensen die daar eens heen gaan komen dan ook ineens met een hele andere cupmaat thuis :P

Yep. Herkenbaar :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:57

Hmm, ik zou in onderwijdte ook wat groter gaan: van 80A naar 90D.
Morgen eens passen!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:59

Zwerte en Daenerys, zijn dat beide lokale lingeriezaken dan? Want ik kan ze allebei niet vinden op Google :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 23:04

Butterfly schreef:
Hmm, ik zou in onderwijdte ook wat groter gaan: van 80A naar 90D.
Morgen eens passen!

Ik denk niet dat je het begrijpt.. :P

Als je ongeveer in 80A past, is 90D echt enorm veel te groot!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:10

Geryon schreef:

Dat dacht ik ook al xD

Nou ja, passen zal iig wel lukken :D ik kon ook niet goed meten, mijn meetlint is pleitos. En eerst met een band meten en vervolgens die weer opmeten was vast niet de beste manier :')

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:11

Volgens deze methode ben ik van een 75c naar een 65E gegaan, wat een verschil! Maar ga het zeker eens proberen, kijken of het uitmaakt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 23:15

Butterfly schreef:
Geryon schreef:

Dat dacht ik ook al xD

Nou ja, passen zal iig wel lukken :D ik kon ook niet goed meten, mijn meetlint is pleitos. En eerst met een band meten en vervolgens die weer opmeten was vast niet de beste manier :')

Heb je het gevoel dat je 80A goed past, of zijn er 'verbeterpuntjes'? Aan de hand daarvan kan je namelijk ook wel bepalen welke cup je misschien beter zou passen.

Radieuxje schreef:
Volgens deze methode ben ik van een 75c naar een 65E gegaan, wat een verschil! Maar ga het zeker eens proberen, kijken of het uitmaakt

Ik ben erg benieuwd!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:38

Van een 85B naar een 75F :oo
Mijn BH's zitten nooit lekker, de enig die ik lekker vind zitten is een oude zonder beugel maar daar zit de band inderdaad aanzienlijk strakker. Ik ga eens kijken wat dit verschil doet.
Heb ook even de BH aangetrokken die mij is aangeraden bij de winkel, daar kon ik ook de band echt een heel eind naar achteren trekken op het strakste haakje dus ik gok dat het daar echt fout gaat bij mij. Ben heel benieuwd, alhoewel ik niet direct denk dat ik een F nodig heb :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 23:46

Kasmir schreef:
Van een 85B naar een 75F :oo
Mijn BH's zitten nooit lekker, de enig die ik lekker vind zitten is een oude zonder beugel maar daar zit de band inderdaad aanzienlijk strakker. Ik ga eens kijken wat dit verschil doet.
Heb ook even de BH aangetrokken die mij is aangeraden bij de winkel, daar kon ik ook de band echt een heel eind naar achteren trekken op het strakste haakje dus ik gok dat het daar echt fout gaat bij mij. Ben heel benieuwd, alhoewel ik niet direct denk dat ik een F nodig heb :')

Laat het ons weten als je het ooit hebt uitgeprobeerd, ben erg benieuwd! Jouw voorbeeld is echt het typische wat er zo fout gaat ja, de veel te grote omvangsmaat.

Ik ben zelf nogal 'plat', echt een a cupje, dus ik dacht ook nooit in de aangewezen 70D te passen. Maar wauw :D Het is even wennen aan het feit dat de omvang nu niet zo los zit, maar de rest maakt dat helemaal goed :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:51

Ik ga binnenkort naar de winkel :Y) M'n bh's zitten echt nooit lekker Heerlijk als ze 's avonds even los in 't hok mogen :')dus ben heel benieuwd nu :j Even de linkjes in de OP doorgenomen en weet nu iig waar ik op moet letten. Geloofde altijd braaf de verkoopster in de winkel maar schijn bedriegt blijkbaar x).

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:02

Ik heb dezelfde bh als die ik vaak draag nu in 65B besteld ipv 70A, ben benieuwd of dat verschil gaat maken. :j

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 01:22

Ik houd al vanaf t begin van mijn bh tijd dit aan. Omvang altijd zo strak mogelijk. Had altijd t idee dat de bh anders niet veel nUT heeft. Gelukkig niet erg verkeerd gedacht dus. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 02:02

Blijf me verbazen hoeveel mensen er last van hebben. Ik heb zelf 75B en 80 is gewoon te groot net als een C cup. Wat zij uitlegd over dat middenstukje en de band is wel logisch vind ik. Kennelijk meten ze daar krap, maar ik kom altijd uit op 75B en ben twee keer gemeten en beide hetzelfde resultaat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 02:07

Ik heb 80A, van de H&M want de 80A's van andere zaken passen dan weer niet en steken vaak al te ver naar voren.

Ik ga het meten eens proberen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 02:16

Ik heb volgens een van de links ipv 75B 70C. Maar ik pas echt geen bh met een omvang van 70 cm, zeker weten niet. Heb een tijd geleden nog gepast, en pakte per ongeluk 70 in plaats van 75 en dat paste dus niet. Veel te krap en de band werd smal samengetrokken waardoor het knelt. Als ik die link ook zie met aan het bandje trekken, het middenstukje plus armen liften past 75B ook gewoon. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:26

Jorinda schreef:
Zwerte en Daenerys, zijn dat beide lokale lingeriezaken dan? Want ik kan ze allebei niet vinden op Google :+

Waar ik vroeger geweest ben ga je idd niet vinden. Was een lokale zaak, geen keten en ik heb ook geen naam of plaats genoemd. Ook zinloos, aangezien de zaak inmiddels niet meer bestaat. Google gewoon eens in je omgeving op allerlei termen, bezoek gewoon eens wat zaken die niet aangesloten zitten bij livera of hunkemoller. Want dat is echt gewoon massaverkoop en medewerkers die niet per se weten wat ze doen.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:15

Ik heb het nagemeten en omgerekend met die calculator die ze erbij geeft, en ik kom dan uit op 70D. Ik draag zelf meestal 75A. Heel soms een andere maat als ik eens een ander merk probeer. Nu zit 75A volgens mij prima. Het middenstuk sluit goed aan op mijn borstbeen, de band kruipt niet op en de cups puilen niet uit. Ik zie dus niet in 70D beter zou moeten zitten? :)) Volgens mij kan ik met omvang 70 amper ademhalen. :')

Ik vind dat ze ook wel wat rare dingen zegt hoor. Borstweefsel dat door jaren verkeerde beha's naar je rug wordt geduwd? Volgens mij werkt dat niet zo.... :') En dat je de band naar achter kunt trekken, hoeft volgens mij niet te betekenen dat hij te groot is maar gewoon dat hij (erg) elastisch is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:25

Bij mij is dan dus omvang 60 eigenlijk nog te groot, en zou dan 55 moeten zijn. Nou ehh dat heb ik nog nooit gezien.

Ik draag nu 65C en dat is al lastig te vinden.. En ik ben niet het type die 100 euro voor een bh wilt uitgeven. Dan maar een BH die wat minder lekker zit :D

Sowieso houden ze in veel winkels niet echt rekening met (hele) dunne kleine mensen.. De string gaan ook vaak pas vanaf S, terwijl bij mij een XS ( of liever nog xxs) echt veel fijner zit. Die zakken niet af. Ik ben ook heel klein en dan dun, het is een drama altijd.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:01

You have big breasts, and your bras look like beige tents.
hoe in hemelsnaam is dit een criterium voor of je bh niet past?? _O-

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:03

Filmpje wat te langdradig dus heb ik niet afgekeken. Mijn maat is 85A, maar omdat die maat lastig te krijgen is koop in wel een 80B. Soms past een BH 80B maar niet altijd. Armen de lucht in de onderkant zit op je tepels, dan is de maat niet goed. Ik ga ook zeker geen 75C kopen, dan gapen de cups.
Omdat 85A lastig is loop ik veel in die elastische sporttops zonder beugels, maat M zit dan prima.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:04

Ik vind het verschil in ervaring toch erg interessant! Er zijn hier al meerdere dames die volgens mij zeggen dat ze juist de omvang ruimer prettiger vinden. Heeft dat wellicht iets te maken met het formaat en dus het gewicht?
Want ik heb dus altijd veel strakker dan opgemeten. Ik kom nu uit op 88 cm, strak gemeten. Toch draag ik het liefst 75, soms een 80. Maar 85 voelt zelfs nieuw voor mij aan alsof het geen enkele steun bied. Nu heb ik wel aardig overgewicht en veel vet op die plekken, maar zonder dat vet kom ik nog op een omvang van zeker 82 cm, dat was het namelijk toen ik nog heel slank was (lang geleden...). Daarom willen ze mij dus juist 85 of zelfs 90 aansmeren. Nou, die bieden dus geen enkele steun en kan ik rekenen op pijnlijke schouders, nek en rug. Misschien dus toch een verschil in hoe erg je die steun nodig hebt?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:10

Ik heb zelf 75A, maar ik snap de logica hier niet helemaal. Je mag je band aan de achterkant niet uit kunnen rekken? Het is toch elastisch? Als ik een strakkere band aandoe staat aan het eind van de dag mijn bh in mijn huid gegraveerd. Juist, ik ben dus na een paar minuten al afgehaakt. :evaw:

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:20

Simoonzel schreef:
Ik heb zelf 75A, maar ik snap de logica hier niet helemaal. Je mag je band aan de achterkant niet uit kunnen rekken? Het is toch elastisch? Als ik een strakkere band aandoe staat aan het eind van de dag mijn bh in mijn huid gegraveerd. Juist, ik ben dus na een paar minuten al afgehaakt. :evaw:

Ik heb nog geen geduld gehad om het hele filmpje te kijken, maar zeggen ze dat echt? Want ik kan de mijne ook nog wel wat naar achter trekken, maar voel daarbij wel echt weerstand in de band. Misschien bedoelen ze dat? Dat je het niet heel makkelijk moet kunnen uitrekken?