Dwangmatig aan gezicht krabben, hoe kom ik er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:59

Heb dit ook gedaan.
Zo erg dat ik door alle smeerseltjes nog een eczeem opliep in mijn gezicht.
Ook krabben en pulken tot roodheid en bloedens toe.
Ben uiteindelijk met een spoedkaart bij het academisch ziekenhuis bij de dermatologie terecht gekomen.....ik zag er niet meer uit!!

Heb daar allerlei vieze smeersels gekregen waar mijn huid van uitdroogde en afbladderde, sliep met sokken over mijn handen.......

Uiteindelijk met alles gestopt omdat ik geen resultaat zag.
Nu jaren later is mijn huid wel tot rust gekomen, en valt het met de littekens gelukkig mee.
Alleen sommige onrustige plekjes spelen nog wel eens op, maar niet meer zoals toen.

Gebruik inmiddels niets meer om te smeren in mijn gezicht, nog niet eens een dagcréme.
Ook geen zeep of agressieve middelen, gewoon water en puur natuur.

Ben nog steeds iemand die overdreven kan prutsen en frummelen aan plekjes, dat is denk ik de aard van het beestje en 9 van de 10 keer maak ik het alleen maar erger, maar denk dat het meerdere oorzaken heeft.
Misschien gewoon eens aankaarten bij een dokter, hoe raar het misschien mag overkomen en voel je je een aansteller.
Dit kán een gevolg zijn van een onderliggende oorzaak.
Succes!!!

Erin

Re: Dwangmatig aan gezicht krabben, hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 21:54

RaafSmits, fijn dat het nu beter gaat! Het zou bij mij inderdaad een gevolg van een onderliggende oorzaak kunnen zijn, maar daar ga ik hier op bokt liever niet teveel over zeggen ;)

Daarnet tijdens het tv kijken is het weer misgegaan. Mijn rechterneusvleugel en het gebied daarnaast ligt helemaal open... :( Ik had hanschoenen aan, maar had niet verwacht dat dat ene gat waar een vinger doorheen kon nog voor problemen zou zorgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:40

En? Heeft iemand nog de gouden tip gevonden?
Vroeg me af of er ook mensen zijn die hier begeleiding (therapie oid) voor krijgen en of het helpt? Ik ga binnenkort waarschijnlijk met iemand er over praten omdat ik me inmiddels na al die jaren mateloos irriteer aan mijn eigen gepluk en gekrab. Mijn hele gezicht is momenteel een groot kraterlandschap ;(

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 23:21

Ik heb verschillende tips in dit topic geprobeerd, en met mijn gezicht gaat het steeds beter! Helaas is het probleem niet opgelost, alleen 'verplaatst': Nu zijn de plekken naast mijn nagels aan de beurt. Ik pulk in mijn gezicht trouwens nog geregeld een bultje open, maar het heeft al drie dagen niet meer gebloed :)

Goed dat jij er met iemand over wil gaan praten! +:)+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:29

JudArthos schreef:
Hier nog zo iemand, maar dan op mijn hoofdhuid/in mijn haren.
Zoek ook nog de goude tip dus ik lees mee :)

Same here. Ook in mijn haren.
Als ik niks te krabben heb (korstje) zorg ik vroeg of laat wel dat er iets komt. Heel nare gewoonte. Gelukkig zie je er weinig van. Het lijkt me dan ook heel naar om dit zoals TS te hebben dat je gewoon je gezicht kapot krabt :oo

Het enige wat mij aan het denken zet is dat het continu open krabben van korstjes super slecht is. Kans op infecties en huidkanker. Dat is de reden dat ik er over na denk om er mee te stoppen, maar het lukt niet. Ik vind het kapot krabben van korstjes etc fijn -O-

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 07:29

Vervelend hoor TS.

Helaas heb ik geen tips voor je.
Doe het zelf ook.
Nagels bijten, losse velletjes naast m'n nagels moeten er ook aan geloven.
Pukkeltjes in m'n gezicht en regelmatig zit ik op mijn hoofdhuid te frutten. Losse velletjes aan m'n lippen.

1 voordeel, al is het zeker geen aanrader, omdat ik het op meerdere plekken doe blijft de schade beperkt.
Ik maak gelukkig geen nieuwe plekken, alleen bestaande korstjes, pukkeltjes, velletjes moeten eraf.

Wel een interessant artikel trouwens op de vorige pagina. Ik had het zelf nog nooit gelinkt aan andere psychische problemen.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 07:39

Ik volg even. Ben blij te lezen dat meerdere hier last van hebben. Het is echt een hele nare gewoonte en ik wil er vanaf

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 07:55

Heel raar misschien,maar kan je als je voor de tv zit niet een touwtje om je polsen doen en dat aan de lussen van je broek vast maken.Dan kan je niet in gedachten naar je gezicht gaan.En kan je de gewoonte misschien doorbreken.Is maar een idee hoor.Mijn dochter van 3 trok haren en ze was half kaal.Dat was ook een gewoonte.We hebben toen haar haren afgeschoren,heel kort.Ze kon toen niet meer trekken en was ze er met 3 keer scheren van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:16

Vind het nog niet eens een raar idee, ik ga dat eens proberen. Thanks!!