acceptatie mensen met overgewicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: acceptatie mensen met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:45

Bedankt! :)
Morgen zal het vast weer vol staan met mensen die het er niet mee eens zijn, maar goed. :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:46

Over het serieus nemen dat gaat wel een beetje ver. Ik heb totaal geen problemen mee als iemand zwaarder is. Als iemand zich daar goed bij voelt is het goed. Alleen de instelling van een een aantal mensen die ik spreek/gesproken heb met overgewicht doet mij erg twijfelen. Natuurlijk heb je altijd de uitzonderingen die er weinig aan kunnen doen. Maar over het algemeen komt 40 kilo gewicht extra niet uit de lucht gevallen en heb je dat er zelf aan gegeten en zoals iemand hier zei over rokers. Tja dat kun je over mensen met overgewicht natuurlijk ook zeggen moeten ze maar minder eten. Naar mijn idee word er soms gewoon veel te makkelijk over bepaalde zaken. Maagbandje hier werkt niet dan paar jaar later maar een maagverkleining. En is het allemaal nodig? Persoonlijk vind ik dat best een discussiepuntje omdat ik het niet helemaal terecht vind dat iedereen daar aan meebetaald zeker niet als ik de instelling hoor van een aantal die kiezen voor zo'n oplossing.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:47

en nu zitten toevallig (bokt hangt van dat aoort toevalligheden aan elkaar) alleen maar mensen in dit topic die slank zijn en gezond eten..

Maar een heel groot deel is gewoon genetischr aanleg..en die prachtige slanke dennen vreten vaak meer als bijvoorbeeld mij, want ze komen toch geen gram aan. Ik daaren tegen moet wel gezonder eten want anders wordf ik gewoon dik...maar goed, het gaat voor dat soort types om de buitenkant...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:48

Ik snap eerlijk gezegd dit soort topics niet zo...waar maak je jezelf druk om, erg zijn vele ergere dingen in het leven!

Pfff ik kan het nu toch al slecht hebben...stalgenootje en vriendin van mij is eergisteren met spoed
opgenomen in Nijmegen, jong(28), succesvol, knap en slank, maar wel nierkanker, plek op der longen en nu dus uitzaaiingen naar haar hoofd ;( dat is pas erg....

En dan zit TS zich druk te maken over mensen met overgewicht...ik zou zeggen ga eens kijken wat er allemaal in het ziekenhuis ligt :\

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:49

@tigra.Ik vind ivf niet nodig.
Ik wil niet betalen aan een ander zijn kinderwens.
Moet je dat eens hardop zeggen.

Wat niet mijn mening is maar om aan te geven dat we allemaal ergens voor betalen waar we zelf niets van nodig hebben.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:50

Helemaal niemand leeft met opzet ongezond, daar is altijd een reden voor. Wees heel erg blij als jij die reden niet begrijpt en hoop maar dat je die ook nooit van je leven hoeft te begrijpen.

Verder: Maak je niet zo druk over anderen. Stress is super slecht voor je gezondheid. Leven en laten leven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:52

Er zijn natuurlijk altijd situaties die erger zijn. Maar om dan maar te zeggen dat TS zich niet druk moet maken. Ze wil gewoon de discussie aangaan. Volgens mij maakt TS zich niet zo druk maar maken jullie je eerder druk omdat TS een andere mening heeft die ik dus ook niet zo gek vind.

En voor iemand die het zei ik ben niet echt een slank hoor dus dat klopt ook niet.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 20-02-15 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:52

listiglistje schreef:
Ik snap eerlijk gezegd dit soort topics niet zo...waar maak je jezelf druk om, erg zijn vele ergere dingen in het leven!

Pfff ik kan het nu toch al slecht hebben...stalgenootje en vriendin van mij is eergisteren met spoed
opgenomen in Nijmegen, jong(28), succesvol, knap en slank, maar wel nierkanker, plek op der longen en nu dus uitzaaiingen naar haar hoofd ;( dat is pas erg....

En dan zit TS zich druk te maken over mensen met overgewicht...ik zou zeggen ga eens kijken wat er allemaal in het ziekenhuis ligt :\

Helemaal mee eens. Dat zijn de dingen waar het om gaat.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:53

bruintje123 schreef:

Wat niet mijn mening is maar om aan te geven dat we allemaal ergens voor betalen waar we zelf niets van nodig hebben.

Van mij mag je dat zeggen hoor. Ik lig daar niet wakker van. Ik denk dat mensen dit gewoon iets te persoonlijk oppakken maar dat is altijd als het over gewicht gaat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:55

Tigra_ schreef:
Er zijn natuurlijk altijd situaties die erger zijn. Maar om dan maar te zeggen dat TS zich niet druk moet maken. Ze wil gewoon de discussie aangaan. Volgens mij maakt TS zich niet zo druk maar zijn jullie dat eerder omdat TS een andere mening heet die ik dus ook niet zo gek vind.

En voor iemand die het zei ik ben niet echt een slank hoor dus dat klopt ook niet.

Ts maakt zich druk om de centjes.
Ik maak me liever druk om dingen die er wel tot doen.

Ja ook centjes. Zoals geld in de zorg waar het niet hoort. Denk aan bonussen.
En we daarom te veel betalen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:57

Tigra_ schreef:
bruintje123 schreef:

Van mij mag je dat zeggen hoor. Ik lig daar niet wakker van. Ik denk dat mensen dit gewoon iets te persoonlijk oppakken maar dat is altijd als het over gewicht gaat.

Ik ben zelf niet veel te zwaar. Heb geen maag bandje nodig.
Maar toch vind ik veel uitspraken te ver gaan.

Leven en laten leven.
Wie weet wat een ander ooit voor jou gaat betalen omdat je niet oplette in het verkeer of zoiets.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:59

listiglistje schreef:

Toevallig vroeg ik me dit laatst serieus af.Momenteel hebben erg veel mensen in mijn dichte omgeving kanker.Mijn vriendin terminaal,longkanker met uitzaaiingen in haar hersenen,hoe lang ze nog leeft durven de dokters niet te zeggen.Ze is altijd slank geweest,we hebben samen de bio winkels afgeschuimd en zodanig ook gekookt voor onze gezinnen.Sporadisch dronk ze een wijntje ,samen liepen we uren met de honden,nu nog al red ze niet verder meer als een blokje rond.En toch word ze zo ziek.
De volgende is een vriend van mijn man al gaat die gelukkig de goede kant op ,een beenmerg tumor,ook slank.mijn andere vriendin heeft borstkanker ,ze weegt 45 kg,moet ik wel zeggen het is een hardnekkige rookster.
Maar als je omringt word door zulke mensen ,goh dan ben je echt blij met je dan wel te dikke lijf hoor.Ik zou niet eens durven klagen.maar ik vroeg me wel af waarom krijgen juist zij Kanker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:59

Uiteindelijk gaat het er toch om dat je gelukkig bent?
En ik kan sinds een aantal maanden voor het eerst in héle lange tijd zeggen dat ik, ondanks mijn overgewicht, echt gelukkig ben.
Ik heb iemand gevonden die het niet uitmaakt hoe ik eruit zie, of ik dik ben, dun ben, maar kijkt naar wie ik als persoon ben en wat voor karakter ik heb.
Dáár gaat het om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:01

Probleem is dat we te makkelijk aan rijke voeding kunnen komen en we hoeven geen lichamelijk inspanningen voor te doen.
Zelf probeer ik zo min mogelijk geraffineerde suikers binnen te krijgen en de kwaliteit van dierlijke producten is ook tegenwoordig om te jankende.
Om die reden maak ik maar weinig gebruik van dierlijke producten en doe ik wel dan betaal ik graag wat meer voor een biologisch verantwoordelijke product.

Ook hou ik naast het paarden rijden mijn conditie op andere manieren op niveau.
Zelf vindt ik heerlijk om een goede conditie te hebben en makkelijk sprintje te kunnen trekken.

Wel heb ik op bepaalde moment in mijn leven voor punt gestaan waarbij ik merkte dat mijn conditie minder werd er zwaarder.
Bij mij was het moment dat ik een auto had gekocht. Gelukkig had ik dit optijd door en ik kon het makkelijk doorbreken.

Zelf heb ken ik in mijn directe omgeving bijna geen mensen met overgewicht. Hebben ze het wel dan ga ik er trouwens gewoon mee om als met andere mensen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:02

Jullie gaan gewoon samen op de weegschaal staan en delen dat door 2.
Zit je gemiddeld goed.

Grapje.

Helemaal met je berichtje eens.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:03

ster21 schreef:
vind het wel heel bizar, die hele gewichtsdiscussie, zeker omdat het bij mij overkomt alsof "te" dunne mensen, direct anorexia hebben en dus super ongezond zijn en daar bovenop is dat "magere" ook nog is heel "lelijk". Mensen met overgewicht kunnen dan weer wel opeens "curvy" en "gewoon vrouwelijk rondingen" zijn... dat verschil gaat er bij mij niet helemaal in.

Helemaal mee eens. Ik vind het zeer bijzonder dat er niets negatiefs mag worden gezegd over mensen met overgewicht, maar wel over mensen die slank/dun zijn. Mensen mogen wel tegen mij zeggen dat ik een gebakje moet eten 'want ik kan het hebben' en 'er mag wel wat bij'. Maar als ik zeg dat iemand dat gebakje misschien beter kan laten staan, oei... Dan hebben we de poppen aan het dansen.

bruintje123

Re: acceptatie mensen met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:07

Over beide horen geen negatieve opmerkingen te komen.
Maar de onzin als slanke dat ze voor jou niet willen betalen zul je toch niet snel horen. Waarom dan wel over een dik persoon?
We zijn allemaal mens met onze tekortkomingen.
De een op het ene vlak, de ander elders

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:07

Inderdaad is het het belangrijkste dat iemand gelukkig is... Tot op zekere hoogte. Als iemand zweert gelukkig te zijn als ie 35 kilo weegt vind ik wel dat er iemand in mag grijpen.. Of als iemand 150 kilo weegt.

Ik ben zelf erg bewust bezig met mijn gewicht, al zal mijn geluk er niet vanaf hangen. Juist omdat ik mensen heb in mijn nabije omgeving die steeds meer problemen ondervinden van het jarenlange overgewicht en tekort aan beweging. Ik maak me zorgen om hen, zou dolgraag willen dat ze het eens aan gaan pakken.... En dus probeer ik zelf maar het goede voorbeeld te geven :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:08

Maar er is toch niemand hier die een topic begint over voor al die magere mensen betalen we geen gezondsheidszorg ,vind ik zonde vn mijn geld want dan moeten ze maar vreten?

Zulke topics heb ik hier toch nooit gezien.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 00:09

bruintje123 schreef:
Tigra_ schreef:
Er zijn natuurlijk altijd situaties die erger zijn. Maar om dan maar te zeggen dat TS zich niet druk moet maken. Ze wil gewoon de discussie aangaan. Volgens mij maakt TS zich niet zo druk maar zijn jullie dat eerder omdat TS een andere mening heet die ik dus ook niet zo gek vind.

Ts maakt zich druk om de centjes.
Ik maak me liever druk om dingen die er wel tot doen.

Ja ook centjes. Zoals geld in de zorg waar het niet hoort. Denk aan bonussen.
En we daarom te veel betalen.

Waar lees jij dat ik me druk maak om de centen?

Mijn bedoeling was met dit topic een discussie aan te gaan over ongezond leven dmv ongezonde voeding en niet goed voor je lijf zorgen en alles wat hiermee samen hangt. Niemand is gelijk. Ik geef ook aan dat we er met ons allen belang bij hebben als we gezonder leven. En dik zijn heeft hoeft helemaal geen psychische oorzaak te hebben. Ik zie in mijn omgeving voorbeelden genoeg van een ongezonde levensstijl door GEMAKZUCHT en Luiheid.want ja het is zo lekker, gemakkelijk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:10

bruintje123 schreef:
Over beide horen geen negatieve opmerkingen te komen.
Maar de onzin als slanke dat ze voor jou niet willen betalen zul je toch niet snel horen. Waarom dan wel over een dik persoon?
We zijn allemaal mens met onze tekortkomingen.
De een op het ene vlak, de ander elders

Je moet het natuurlijk wel een beetje nuanceren. Gaat er niet om dat er helemaal niet meer betaald zou moeten worden als je overgewicht hebt. Maar bij bepaalde zaken kan daar best wat veranderd worden.
Het is nou niet zo dat ik vind dat iemand met overgewicht totaal aan z'n lot overgelaten moet worden. Gaat mij om bepaalde vergoedingen die naar mij idee onterecht en te gemakkelijk uitgedeeld worden.
En dat heeft niet alleen betrekking op mensen met overgewicht zo zullen er vast nog 101 dingen verzonnen kunnen worden waar strengere regels aan verbonden kunnen worden maar we praten hier nu eenmaal over overgewicht.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 21-02-15 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:13

Ts
Jou zin in de op:
Waarom accepteren we al die zwaarlijvigheid en bijkomende ziektekosten.

Daar maak in op dat het jou wel degelijk om de centen gaat.

En jij denkt met jou instelling dat de dikkere mensen in jou omgeving jou vertellen wat er bij hun speelt omtrent hun gewicht?
Die kijken wel uit. Je hebt je oordeel over gemakzucht toch al klaar.

minikatje

Waarom? Omdat ik iedereen gelukkig en gezond wens.
Al dat gewicht wat die gewrichten moeten dragen.
Over de scheve verhoudingen die mensen hebben met hun lichaam, om het gekat naar slankere mensen, alle excuses die er gemaakt worden. Allemaal niet nodig als mensen eerlijk naar zichzelf keken.

Ik ben ex-eetstoornispatient, op mijn dieptepunt woog ik 45 kilo. (Voor alle mensen die mij eens in het echt hebben gezien, ik weeg nu rond de 58/60 no clue :') ) Al die rammelende botjes en kou lijden waren zeer onprettig. Daarvoor woog ik tegen de 70, veel te zwaar voor mijn lijf en dat was ook niet prettig.
Ja ik maak ook foutjes, ja ik zou ook gezonder moeten eten. Maar nu heb ik wel een goed gezond gewicht en daar werk ik ook voor. Met een semi-gezond dieet ( wel zelfgemaakte pizza en chcocolade-verslaafd ;) ) en voldoende beweging (ondanks de beginnende reuma) heb ik nu toch wel een aardig velletje waar ik mij prettig bij voel.
Maar dat was hard werken en veel tegen mn eigen muren aanlopen

Psychisch of aanleg, een gezond gewicht is voor (bijna) iedereen bereikbaar. En dan bedoel ik niet maatje model. Maar wat voor jou werkt is zo persoonlijk dat je daar zelf achter moet komen :)

Ik wil best mensen serieus nemen, maar als die mensen zichzelf niet serieus nemen waarom ik wel :)

sannxxelmo

Als ik iemand met (zwaar) overwicht zie, vraag ik me al snel af hoe dat zo heeft kunnen gebeuren. Je ziet je lichaam toch veranderen, je merkt toch dat je je levensstijl moet veranderen als je zo veel aankomt? Wat dat betreft heb ik makkelijk praten, ik heb het tegenovergestelde probleem en heb ondergewicht. En nee, aankomen lukt echt niet, ik eet voor 3 maar er komt geen gram bij. Er zullen vast mensen zijn die juist niet kúnnen afvallen, hoe graag ze ook willen. Ik betwijfel of dat geld voor alle mensen met een maatje meer.

Ik denk dat het overgrote deel van de mensen met overgewicht zo zwaar zijn geworden uit gemakzucht. Gezond eten kost tijd (nee, duur hoeft het zeker niet te zijn) en dat hebben veel mensen (er) niet (voor over). Gezonde voeding is nu 'hip' en het is echt niet zo moeilijk om gezonde en goedkope producten te vinden. Maar ja, even een kant-en-klare pizza in de oven schuiven en die opeten voor de tv is natuurlijk veel makkelijker en sneller, dat klopt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:16

Er zijn imo maar weinig mensen echt volledig gezond (gewicht, psyche, gewoontes, relaties, enz)

Ik denk niet dat iemand opzettelijk te dik of te dun is en al helemaal niet dat die mensen zwak zijn en geen goede (lichamelijke, psychische, emotionele) gezondheid willen hebben.

Iedereen wil gezond zijn.

Ook ik ben te zwaar. Gaat om zo'n 30 kilo te veel icm psychische problemen die misschien nog veel meer wegen. Wat wil je? Laten we beginnen iedereen te accepteren zoals diegene nu is.
Veranderen kan 'beter' zijn (beter voor wie?), soit, maar niet iedereen is daartoe in staat.