Misbruik/geweld in een relatie...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Misbruik/geweld in een relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:11

Soesita, ik snap helemaal wat je vertelt.
Maar er zijn vrienden die me hebben laten vallen.
Denk meer omdat ze het ook eng vonden, of wat dan ook.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:38

ik heb alleen de openingspost gelezen van de TS , de rest niet

Spoiler:
En dat is geen onwil maar meer omdat ik dat "niet kan"

Ik wil bij deze wel de TS en ieder ander die hier gereageert hebben sterkte wensen!

Met de boodschap: Zoek de schuld niet bij jezelf, En (moeilijk) maar probeer de weg van het heden met n vrije positieve blik te bekijken, en bewandel die weg zo veel mogelijk zoals jij zelf wil

Sterkte

Verder zal ik trouwens niet in dit topic zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:41

Ik heb ook 3.5 jaar lang relatie gehad met een verkeerde jongen. Het is er langzaam ingeslopen. Steeds vaker later zien dat hij toch sterker als mij was. Mij continu afkraken, zeggen dat ik niks waard was.

En als ik zijn zin niet gaf, werd hij kwaad.

Kwam steeds geen afspraken naar. Uiteindelijk heb ik het uitgemaakt toen hij een week op vakantie was. Daar voel ik mij schuldig over. Maar was enigste manier. Want normaal stond hij dan een dag later mij op de stoep. Zielig doen en beloven dat hij zou veranderen. Waar hij nu niet de kans voor had.

Ik ben bijna al mijn vrienden verloren, meerdere opleidingen zijn mislukt. Zeer weinig zelfvertrouwen en laag zelfbeeld. Besloten om nu een jaartje te gaan werken. Krijg nu hulp om mijn zelfwaarde weer omhoog te krikken. En ga eens rustig rondkijken wat ik nu echt een leuke opleiding vind.

En met relaties ben ik komende 10 jaar wel klaar mee.

hanmarlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 07:20

Bij mij ook 3 jaar geleden gebeurd. Ik ben nu 17 en ik heb daar nog steeds last van ivm met mijn nieuwe vriend.
Ik ben 4 maanden vernederd en geslagen, daardoor vertrouw ik jongens niet direct. Het duurd altijd een poos voordat ik iemand vertrouw en voordat een jongen aan me mag zitten, bijv. Hand schudden. Ik ben blij dat mijn vriend me helpt om eroverheen te komen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:30

Banjer schreef:
Mijn vorige relatie zat vol met geweld: fysiek, mentaal en sexueel... ik durf wel te zeggen dat de politie mijn leven heeft gered.

Ik herken je openingspost... ik heb altijd geroepen dat ik gelijk weg zou gaan als een vent me zo zou behandelen, of dat ik hem zelf helemaal lens zou terugslaan... maar de praktijk was anders... ik durfde niks terug te doen, ik durfde hem er niet uit te zetten... niks... Uiteindelijk een hele fijne advocate gevonden die me heeft geholpen de scheiding toch door te zetten... De tijd na de scheiding was een hel, want hij woonde nog bij me in en ik durfde hem er niet uit te zetten... het geweld stopte toen hij tijdens een vakantie naar zijn geboorteland een vrouw had leren kennen en daar een relatie mee kreeg (ze was ook heel snel zwanger, volgens hem)... toen hij weer terug ging voor een maand of 2 is hij weggebleven...

In de tussentijd is het me gelukt om naar het hele hoge noorden van het land te verhuizen... en dat is maar goed ook, want een jaar of 3 geleden stond hij ineens weer voor de deur bij mijn oude huis... hij is nog een hele tijd naar me op zoek geweest... bij familie aan de deur gestaan, bij onze vorige stal geweest, etc... Hij wist wel dat ik naar het noorden wou verhuizen, maar gelukkig wist ie niet waarheen, welk dorpje...

Ik heb bij de politie hier nog steeds melding op locatie staan... als ik bel dat hij voor mn neus staat, dan zijn ze er binnen 5 minuten en met grof geschut. Heb gekozen om de aangifte tegen hem niet door te zetten... ik woon nu vrij anoniem hier... als ik aangifte zou doen, dan zouden zijn advocaat en hij ook het dossier in mogen zien en dan zou hij direct mijn adres hebben (woorden van de zedenpolitie).

Gelukkig heb ik nu een vriend die wel weet hoe je een vrouw moet behandelen... :)

nou dan is de politie bij jou actiever als bij mij, m'n leven heb ik zelf moeten redden. En ik ben zo vaak verhuisd dat ik gestopt ben met tellen...incl buitenland en werken op een schip!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:36

Anoniem schreef:
pfoei, dat is wel heftig zeg. Bedreigt hij je ook nog echt.>??

nee, gelukkig niet alleen het bezoeken dat blijft en het laten zien van hier ben ik weer.
wat wel erg is dat ik nu ik buiten zijn bereik zit dat hij mijn ouders probeert te jennen.
En hij weet dat ik dat erg vindt. %)

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:08

Helaas ook meegemaakt, ik ben er na 8 jaar uitgestapt.
Het ging van kwaad tot erger.
nog 1.5 jaar last gehad van doodsbedreigingen,stalken, achtervolgen, mijn familie bedreigen Enz.
Ook hier staat de eerste politie zo voor de deur als mijn ex werkelijk komt om mij te vermoorden.
Ook nog ondergedoken geweest.
Na veel gedoe met politie en advocaten eindelijk rust en scheiding rond.

Ik heb ook geen aangifte durven doen, bang voor zijn vergelding.
ik heb geen vrienden meer overgehouden maar wel leuke vrienden leren kennen waaronder mijn huidige vriend.
juist Door hem weet ik dat het ook anders kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:27

Toch wel verdrietig hoor. Hoeveel meiden er alleen zich hier al melden(en dan zijn er ook nog wel Bokkers die niet openlijk reageren).

Hoe reageert jullie omgeving erop, nu?
Zijn er mensen die nu zeggen bijvoorbeeld "had het maar verteld"....
Ofzo?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:16

Mijn omgeving was heel boos, temeer omdat de buurt waar ik woonde mijn ouders verteld en gewaarschuwd hadden.
Ik durfde zelf niet toe te geven uit angst voor mijn ex, ondanks de blauwe plekken en mijn veranderende karakter.
later werden ze wel milder, alleen mijn "vrienden" geloofden me niet.
Mijn ouders wisten het wel maar geen details, nu nog niet overigens, wel een klein beetje.
Ik heb er helaas wel ptss aan over gehouden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:22

mijn omgeving heeft er nooit echt op gereageerd... toen ze erachter kwamen of toen ik het vertelde "oh dus toch... ja ik vermoedde het al..."

Mijn vriend weet er gelukkig goed mee om te gaan.. hij is heel begripvol als ik weer eens raar doe... :+ hij heeft het van dichtbij meegemaakt, als mijn ex weer eens door de politie werd meegenomen (toen de scheiding officieel was woonde ex dus nog in huis omdat ik hem er niet uit durfde te zetten.... toen we een half jaartje gescheiden waren heb ik mn huidige vriend leren kennen en hem meteen verteld hoe de vork in de steel zat, al heb ik niet meteen alle details verteld)...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:12

idd het waarom heb je het niet gezegd was er ook, maar ook ongeloof dat doet die echt niet!
Mensen die je gewoon links laten liggen terwijl je ze al jaren kent!( dat was echt kwetsend).
Maar ook dat er leugens over je verteld worden die veelmensen dan wel aannemen en de waarheid niet willen horen die leugens ....geloof ik niet, maar het was wel de waarheid! -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:36

Klopt, dat herken ik ook.
Doet veel pijn he, als mensen je niet geloven.
Of mensen die zeggen "ja,in elk huis gebeurt wel iets, jij bent vast ook niet heilig".

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:34

'Sja waar twee vecht hebben twee schuld', 'zo erg zal het toch allemaal niet geweest zijn als je er zo lang mee samen geweest bent',...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:37

Toen ik aan een vriendin ging vertellen dat mijn ex het uitgemaakt had, was haar reactie: 'Oh, gelukkig! Eindelijk!' Zegt genoeg, vrees ik...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:02

Blue_Eyes schreef:
Toen ik aan een vriendin ging vertellen dat mijn ex het uitgemaakt had, was haar reactie: 'Oh, gelukkig! Eindelijk!' Zegt genoeg, vrees ik...

Dat hoor je vaak achteraf inderdaad....

kynshiri schreef:
'Sja waar twee vecht hebben twee schuld', 'zo erg zal het toch allemaal niet geweest zijn als je er zo lang mee samen geweest bent',...

Door dit soort opmerkingen heerst er toch een soort 'taboe' op dit soort dingen denk ik. Mensen beseffen niet hoe moeilijk het is om uit een dergelijke situatie te komen.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:21

Ik denk dat mijn ex ook wel een potentieel gevalletje huiselijk geweld is... Hij heeft me nog net niet geslagen maar wel m'n jas kapot getrokken, schreeuwen, dreigen en me vast pakken. Hij woont vrij dichtbij dus ik ben nog iedere dag bang dat ik hem tegen kom... Hij riep namelijk steeds: Ik kom jou nog wel tegen, wacht maar... Heb nu al medelijden met zijn eventuele nieuwe vriendin..

Wat een erge verhalen hier allemaal...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:26

Ik heb vanochtend mijn vriend de deur gewezen nadat hij me gisteren om een klein grapje naar de keel greep.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:29

Wat sterk van jou Captain! You go girl! +:)+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:33

Ik vind het echt onzettend moeilijk, omdat het echt de liefste jongen ooit is (was?) en je het absoluut niet van hem zou verwachten. Ik vraag me nu af of ik niet overdrijf (hij kneep m'n keel niet dicht ofzo) maar als ik dan weer denk dat hij dit op een OPENBARE plek deed, dan vraag ik me af wat er zou gebeuren als we ooit samen zouden wonen en alleen zouden zijn en hij echt eens pissig zou zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:42

Je naar de keel grijpen is niet goed te praten, echt niet. Het getuigt van zo'n minachting naar jou toe, dat je dat niet moet willen accepteren. En inderdaad - wat volgt?
Je hebt het goed gedaan. Echt waar!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:48

Wat ik als leek snap is dat het moeilijk is om weg te gaan, naar het onbekende.
Wat ik niet snap en wel graag wil begrijpenis waarom sommige weer (zelfs meerdere keren) weer terug gaan....
Als je eenmaal veilig bent, waarom dan terug??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:55

Omdat veilig niet altijd veilig voelt. Je staat er alleen voor. Vaak heeft iedereen om je heen het al opgegeven, je weet niet waar je heen moet, en het was weliswaar niet altijd even goed bij je partner, maar was het nou echt zo erg? Zou alleen zijn niet net zo erg zijn? Het voelt ook als falen - je kan ook niks, niet eens zorgen dat je vent goed voor je is.
En zo zijn er veel meer gedachtegangen mogelijk waardoor je teruggaat of blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:12

Captain, hij heeft je niet bij de keel te pakken. Nergens. Nooit.!
Goed wat je nu hebt gedaan.

Sneeuwpop, ik wist niet wat hij deed als ik bij hem weg was. Meer het idee, als ik bij hem ben,dan kan ik het onder controle houden.
Verder schaamde ik me enorm. Op de momenten dat ik bij hem weg was, terroriseerde hij de hele buurt.
Mijn school,mijn stage, mijn bijbanen,mijn oma, mijn ouders, overal.
Daar voelde ik me zo afschuwelijk bij dat ik maar weer terugging, ik was ook bang voor wat hij mij of anderen kon aandoen.

Falen herken ik ook wel..."het zal wel aan mij liggen, misschien moet ik ook eens wat leuker/knapper/aardiger/meegaander/gewilliger/makkelijker/.... zijn"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:23

sneeuwpop schreef:
Wat ik niet snap en wel graag wil begrijpenis waarom sommige weer (zelfs meerdere keren) weer terug gaan....

Omdat hij telkens beloofde om te veranderen. En k daar telkens intrapte. Liefde maakt blind :( plus dat ik helemaal niemand meer had.

Ik ben nog steeds bang om hem tegen te komen. Maar ik heb geluk dat hij stront benauwd is voor mijn moeders vriend. Dus ik hoop dat hem dat tegen houd. Maar ik ga daarom ook niet uit. Omdat als hij drank opheeft alle remmen weg zijn bij hem.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:49

Het klinkt stom dat ik dit zeg maar wat ben ik blij met dit topic, ik realiseerde me nu dat het echt een enorme baksteen in mijn rugzakje was en ik er eigenlijk nooit met lotgenoten over heb gepraat .(omdat ik die eigenlijk niet ken ,gelukkig maar).

Maar het is eng hoeveel of we allemaal gemeen hebben....en toch ieder geval apart is. :(

Captain +:)+ goed gedaan!

sneeuwpop schreef:

Wie zecht dat je dan veilig bent ....dat denkt de buitenwereld! dat dacht ik ook zo naief! :o
Vanaf dat moment begon het grootste gevaar (gestalk, mishandelen, vandalistme en gestalk )juist.....
En de politie die kon niets doen want er waren nooit geen getuigen daar zorgde hij wel voor, en al waren die er wel die werden tot zwijgen gebracht! (geweld meer of minder maakt bij die mannen niet uit hoor!) >;)