Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Banjer schreef:Mijn vorige relatie zat vol met geweld: fysiek, mentaal en sexueel... ik durf wel te zeggen dat de politie mijn leven heeft gered.
Ik herken je openingspost... ik heb altijd geroepen dat ik gelijk weg zou gaan als een vent me zo zou behandelen, of dat ik hem zelf helemaal lens zou terugslaan... maar de praktijk was anders... ik durfde niks terug te doen, ik durfde hem er niet uit te zetten... niks... Uiteindelijk een hele fijne advocate gevonden die me heeft geholpen de scheiding toch door te zetten... De tijd na de scheiding was een hel, want hij woonde nog bij me in en ik durfde hem er niet uit te zetten... het geweld stopte toen hij tijdens een vakantie naar zijn geboorteland een vrouw had leren kennen en daar een relatie mee kreeg (ze was ook heel snel zwanger, volgens hem)... toen hij weer terug ging voor een maand of 2 is hij weggebleven...
In de tussentijd is het me gelukt om naar het hele hoge noorden van het land te verhuizen... en dat is maar goed ook, want een jaar of 3 geleden stond hij ineens weer voor de deur bij mijn oude huis... hij is nog een hele tijd naar me op zoek geweest... bij familie aan de deur gestaan, bij onze vorige stal geweest, etc... Hij wist wel dat ik naar het noorden wou verhuizen, maar gelukkig wist ie niet waarheen, welk dorpje...
Ik heb bij de politie hier nog steeds melding op locatie staan... als ik bel dat hij voor mn neus staat, dan zijn ze er binnen 5 minuten en met grof geschut. Heb gekozen om de aangifte tegen hem niet door te zetten... ik woon nu vrij anoniem hier... als ik aangifte zou doen, dan zouden zijn advocaat en hij ook het dossier in mogen zien en dan zou hij direct mijn adres hebben (woorden van de zedenpolitie).
Gelukkig heb ik nu een vriend die wel weet hoe je een vrouw moet behandelen...
hij heeft het van dichtbij meegemaakt, als mijn ex weer eens door de politie werd meegenomen (toen de scheiding officieel was woonde ex dus nog in huis omdat ik hem er niet uit durfde te zetten.... toen we een half jaartje gescheiden waren heb ik mn huidige vriend leren kennen en hem meteen verteld hoe de vork in de steel zat, al heb ik niet meteen alle details verteld)...
Blue_Eyes schreef:Toen ik aan een vriendin ging vertellen dat mijn ex het uitgemaakt had, was haar reactie: 'Oh, gelukkig! Eindelijk!' Zegt genoeg, vrees ik...
kynshiri schreef:'Sja waar twee vecht hebben twee schuld', 'zo erg zal het toch allemaal niet geweest zijn als je er zo lang mee samen geweest bent',...
sneeuwpop schreef:Wat ik als leek snap is dat het moeilijk is om weg te gaan, naar het onbekende.
Wat ik niet snap en wel graag wil begrijpenis waarom sommige weer (zelfs meerdere keren) weer terug gaan....
Als je eenmaal veilig bent, waarom dan terug??
plus dat ik helemaal niemand meer had.
sneeuwpop schreef:Wat ik als leek snap is dat het moeilijk is om weg te gaan, naar het onbekende.
Wat ik niet snap en wel graag wil begrijpenis waarom sommige weer (zelfs meerdere keren) weer terug gaan....
Als je eenmaal veilig bent, waarom dan terug??