Dexamfetamine.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:06

Stagediver schreef:
@splinterz hoelang heb je het gebruik zelf?

Melatonine is bewezen dat het niet helpt, is een onderzoek voor gedaan. Dat weet ik toevallig..Weet niet meer precies hoe het zit, maar mijn exschoonmoeder die werkt voor een universiteit en is daar proffesor (in USA) Die heeft mij toen eens van alles verteld, omdat ik het zelf toen gebruikte en het niet werkte bij mij, kreeg er nare dromen e.d van.

Ik heb het een maand gebruikt omdat ik zeker wou weten of het wel of niet werkte.
Melatonine werkt bij mij super goed, voel me na een half uur rustig/slaperig worden en dan val ik weg. Word nooit wakker snachts en heb geen nachtmerries. Ik neem het niet elke avond, soms pas als ik in bed lig en mn hoofd weer 688duizend dingen door elkaar afspeeld.

Maar zo ken ik ook mensen die er idd raar of anders op reageren. Hoop dat je tzt wel iets vind wat goed voor jou werkt want dit is ook niet fijn zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:16

Stagediver schreef:
Nee, ik ging echt raar doen op die troep, zelfs slaapwandelen terwijl ik nooit in mn leven heb geslaapwandeld. Werd gillend wakker met het zweet op mn hoofd. Ben ermee gestopt en nooit meer gehad. Moet echt wel aan dat spul hebben gelegen

Dat heb je jezelf dan wijs gemaakt. Melatonine maak je zelf namelijk ook aan. Dan zou je altijd die klachten moeten hebben. Teveel melatonine is ook niet echt iets wat kan aangezien het niet beter gaat werken als je er meer van pakt.

Anoniem

Re: Dexamfetamine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:19

Ik heb een hele tijd af en aan dex gebruikt, maar alleen als ik een belangrijke dag had omdat ik inderdaad die effecten heel vervelend vond.

Als hij begint te werken krijg ik eerst een droge bek, wil constant roken, de eerste keer stonden mijn kaken zelfs helemaal strak. Toen het uitwerkte had ik gewoon pijn van het knarsen := Inderdaad geen honger, gewoon compleet vergeten om iets te eten naar binnen te werken en als het uitwerkt heel depressief en huilerig. Vind het zelf niet prettig en ben daarom nu gestopt, ga proberen over te schakelen naar ritalin.

Bij mij is toen wel meegegeven dat het na een week dagelijks gebruik over zou gaan, dan merk je minder van de negatieve bijwerkingen en meer van de positieve.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:26

Ik wil niemand bang maken, maar onze dochter heeft ook Dexamfetamine voorgeschreven gekregen nadat ze haar Rilatine (België), Concentra en Strattera gebruikt had.
De Dexamfetamine had bij haar onmiddellijk de gewenste resultaten, ze voelde zich heel helder op school en kon zich prima concentreren.
Jammer genoeg waren de bijwerkingen bij haar enorm en ging ze in een psychose.
Was een vreselijke tijd, ze heeft toen 10 weken in kinderpsychiatrie verbleven.
Dacht echt dat we haar kwijt waren, dat ze compleet gek zou worden, vreselijk om je kind zo te zien.
Ik heb toen ook gezegd dat ik haar nooit meer iets zou geven van medicatie, tenzij ze er zelf om zou vragen omdat ze aanvoelt dat het niet zonder kan.
Had de indruk dat ze onze kinderen als proefkonijnen gebruikten in die periode.
Ook onze jongere zoon kreeg medicatie.
Omdat onze kinderen allebei heel gevoeldig zijn en overal op reageren en bijwerkingen krijgen die niet mis zijn, hebben we dus tegen de dokters en psychiaters gezegd dat we niet meer mee deden.

Dit is natuurlijk onze ervaring met Dexamfetamine, hoeft niet bij iedereen zo af te lopen, maar wou het toch even meegeven.
Als je iemand in je buurt hebt die je goed observeert en tijdig aan de bel trekt als het fout dreigt te gaan is altijd goed.
Kan zijn dat je het zelf niet tijdig opmerkt, maar je medemensen waarschijnlijk wel.
Ik wou dat ze ons toen hadden ingelicht en een waarschuwing meegegeven waar we op moesten letten, maar dat is jammer genoeg niet zo.

Collie2008

Re: Dexamfetamine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:00

Bizzybijtje wat een rare reactie. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt van melatonine. Ik werk in de medische psychiatrie dus niet helemaal 'bleu'. Ook al maakt je lichaam het stofje aan het blijft een nabootsing van. Daarbij zitten er hulpstoffen in medicatie waar je op kan reageren. Het is onzin te stellen dat je er niet op kan reageren omdat het 'lichaamseigen' is. Als je een beetje verstand hebt van medicatie weet je dat dat niet zo zwart wit klopt.