Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Bralindy schreef:Wat schrikbarende situaties zeg. Ik heb er soms heel af en toe een piep. Die is tot nu toe altijd weg te gapen. Ik ben geen discotheek hanger en heb mijn in-ear oordopjes altijd zacht staan eveneens als koptelefoon van mijn pc.
Ik weet wel dat er vrouw was die euthanasie had gepleegd ivm haar tinnitus. Ik zal het proberen op te zoeken
SindyKaya schreef:Bralindy schreef:Wat schrikbarende situaties zeg. Ik heb er soms heel af en toe een piep. Die is tot nu toe altijd weg te gapen. Ik ben geen discotheek hanger en heb mijn in-ear oordopjes altijd zacht staan eveneens als koptelefoon van mijn pc.
Ik weet wel dat er vrouw was die euthanasie had gepleegd ivm haar tinnitus. Ik zal het proberen op te zoeken
Kan je daar zelfs serieus euthanasie voor plegen? Doen dokters dat voor die reden?
Janneke2 schreef:De betere methoden zijn Tomatis en de "dochtermethoden" Johansen (ias: individuele auditieve 'sound/ klank'therapie) en benaudira.
Formeel zijn ze geen van 3 echt ontwikkeld tegen tinnitus, maar het werkt wel.
Stap 1: als het audiologische centrum dat niet heeft gedaan: een uitgebreide gehoortest plus onderzoeken 'waar de piep zit' qua toonhoogte.
Daarna wordt er een individueel programma voor jou samengesteld, bedoeld om je oor (...in ieder middenoor heb je 2 spiertjes...) te trainen. En om "spelletjes" te doen met de frequenties van de piep, want tijdens het meten van de piep verdwijnt de piep (...in elk geval bij mij...) en dat is de moeite van het uitbouwen waard.
(A.C.: "Nee, dat moet u niet doen, dat is slecht, dan gaat uw aandacht juist naar die piep, na een poosje werkt het niet meer...!" Mijn hoela.)(Ja, wat een slecht idee is, om urenlang naar 1 specifieke toonhoogte te gaan luisteren, zo ver was ik al, maar daar ging het niet om.)
In practisch opzicht: ik heb 2 cd's gekocht, iedere avond luister in zo'n tien minuten - en na drie weken is de piep al minder.
Hiephoi!
Liselot schreef:Zo heeft mijn moeder speciale hoorapparaten die een tegenruis/piep produceren. De gedachte hierachter was dat als je een echt geluid hoort het fantoomgeluid minder zal worden. Ze heeft die apparaatjes inmiddels 4 jaar, maar helpt bij haar helaas niets.
Wel fijn dat dit voor jou wel wat lijkt te doen trouwens!
SindyKaya schreef:Bij mij lijkt het minder te worden ( of ik hoor het gewoon niet meer)
Maar ik lig er echt niet meer wakker van en hoor alleen een piep als ik verkouden word