Mannen en hun kwaaltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:27

Ayasha schreef:
HC: Zou iets te maken hebben met oestrogeen wat vrouwen 'beschermd' tegen de symptomen.

Zou best kunnen. Dat zou logisch zijn tijdens de vruchtbare periode en zwangerschap. Meer weerstand is meer voortplantingssucces.

Daarbuiten is oestrogeen juist een bron van vrouwenellende en dan heb ik het niet over de cyclus doch over de nadelige bij-effecten van verhoogde vruchtbaarheid wanneer dat voor de evolutie niet meer van belang maar voor het individu bepaald nog wel.

Imo zijn er net als met alles net zoveel indivuene aan de ene als aan de andre kant van het midden; is het een normale klokdiagram met de modale niet kleinzerige nog mokerharde man als bulk van de waarneming.

Al met al denk IK dat het met die man-flu gewoon relatieve perceptie is door elkaar onderling randwaarnemingen bevestigende vrouwen die gezamelijk van zichzelf vinden dat ze als maandelijks lijdende mens meer recht van spreken hebben.
Dezelfde onderling bevestigende 'realiteit' als de 'mid-life crisis' welke alleen bij vrouwen bestaat en voor mannen hetzelfde is als wat door vrouwen voor zichzelf hun identiteit hervinden genoemd wordt. Dat mannen mid leven nog volop testosteron hebben en vrouwen door oestrogeen verlaten worden geeft ander hormoon gestuurd GEDRAG doch het blijft hetzelfde fenomeen.

Wat in elk geval een FEIT is, is dat vrouwen door een maandelijks flucturende hormoonspiegel, fluctuatie in perceptie, dus realiteit hebben en dit als excuus voor hun gedrag gebruiken.
Mannen hebben de hele maand continue last van een hoge hormoonspiegel ;)

Trouwens, vrouwen zijn na de overgang van het gezeur af. Mannen zitten hun hele leven met die testosteron high :(:)
:+

Al met al; zeuren help niet. Accepteer/waardeer het of doe er wat aan. Van man-flu en De Cyclus tot alle variaties van hoofdpijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:33

maar hormonen hebben er toch niet zo heel veel mee te maken hoe iemand zijn ''ziekte'' beleeft?
Volgens mij heeft dat meer met aanstelleritis te maken,of een gebrek aan...schop onder je hol :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:35

Mijn vriend blijft thuis van school en werk als hij verkouden is := echt een aansteller. Ik ben vaker ziek en kan ook zeuren, maar ik ga vaak wel door. Hij geeft er heel snel aan toe.

palousa_boy

Re: Mannen en hun kwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:39

Het zal ergens ook wel aan je opvoeding liggen en je algehele houding in het leven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:48

geerke schreef:
Warboel schreef:
Ik denk niet dat dat migraine is, schat _O-

ach ja...mannen :D

Helemaal mee eens; vrouwen zijn veel zieliger 8-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:54

geerke schreef:
maar hormonen hebben er toch niet zo heel veel mee te maken hoe iemand zijn ''ziekte'' beleeft?

Hoe iemand haar ongemak beleeft wel?

Ik blijf erbij dat de modale man niet kleinzerig noch mokerhard is, dat 'man flu' simpelweg een onderling bevestigen van randwaarnemingen is door vrouwen die zichzelf zieliger vinden. Ik ben het met hen eens; ik vind dat ook zielig :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:33

Ik heb er ook eentje thuis zitten die graag klaagt en steunt. Bij een verkoudheid is hij aan het sterven volgens mij,en dan uiteraard incl gesteun en gezucht, en dan uit de ooghoeken loeren, en als ik niet reageer,dan nog effe harder zuchten :D
Ik ben onlangs een dagje thuis geweest met buikgriep. En dan was het vooral omdat ik de paar minuten dubbelklapte van krampen en op het toilet moest kamperen. Ik ging er volgens mij niet eens op mijn werk raken.
Dag erop nog hetzelfde,maar zat niet meer constant op het toilet, dus dan gewoon gaan werken.
Was trouwens bijna tien jaar geleden dat ik nog ziek was. Ohnee, eenmaal na bedorven scampis ...
Enik heb wel constant verkoudheden en regelmatig spanningshoofdpijn en migraine,maar met een pilletje (of drie :+) raken we wel de dag door.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:14

geerke schreef:
Volgens mij heeft dat meer met aanstelleritis te maken,of een gebrek aan...schop onder je hol :+

Waarom zou dat niet kunnen, je hele lichaam wordt gereguleerd door hormonen... :?
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2321 ... an___.html
Het zou gaan om een enzym dat gekoppeld is aan oestrogeen.

Ook zouden mannen onder invloed van testosteron in de puberteit meer temperatuur receptoren oid aanmaken waardoor ze dus daadwerkelijk hogere koorts kunnen hebben (en zich dus ellendiger voelen.)

Autumnn

Re: Mannen en hun kwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:36

Als we het over de duivel hadden :Y)
meneer had hoofdpijn vannacht.
Hij wist niet hoe die moest liggen van de pijn, en maar kreunen.
Gewoon. Slapen. :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:48

Ayasha schreef:
geerke schreef:

Waarom zou dat niet kunnen, je hele lichaam wordt gereguleerd door hormonen... :?
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2321 ... an___.html
Het zou gaan om een enzym dat gekoppeld is aan oestrogeen.

Ook zouden mannen onder invloed van testosteron in de puberteit meer temperatuur receptoren oid aanmaken waardoor ze dus daadwerkelijk hogere koorts kunnen hebben (en zich dus ellendiger voelen.)

in de pubertijd...maar ik heb het idee dat ze dat gevoel hun hele leven vasthouden :+
Nogmaals...maakt niet uit hoe ziek je bent....de een ligt dood te gaan bij een hoestje en de andere man is doodziek en rommelt gewoon door(hoewel die zeldzaam zijn)
Misschien ligt het ook wel aan de partner die de ''zieke'' de mogelijkheid geeft om ziek te zijn.
Ook al ben ik ziek,paarden moeten verzorgt worden en de stallen schoon,honden eten,hout zagen...kijk,als ik een partner had gehad die dat deed kon ik gewoon ziek zijn.