Ayasha schreef:HC: Zou iets te maken hebben met oestrogeen wat vrouwen 'beschermd' tegen de symptomen.
Zou best kunnen. Dat zou logisch zijn tijdens de vruchtbare periode en zwangerschap. Meer weerstand is meer voortplantingssucces.
Daarbuiten is oestrogeen juist een bron van vrouwenellende en dan heb ik het niet over de cyclus doch over de nadelige bij-effecten van verhoogde vruchtbaarheid wanneer dat voor de evolutie niet meer van belang maar voor het individu bepaald nog wel.
Imo zijn er net als met alles net zoveel indivuene aan de ene als aan de andre kant van het midden; is het een normale klokdiagram met de modale niet kleinzerige nog mokerharde man als bulk van de waarneming.
Al met al denk IK dat het met die man-flu gewoon relatieve perceptie is door elkaar onderling randwaarnemingen bevestigende vrouwen die gezamelijk van zichzelf vinden dat ze als maandelijks lijdende mens meer recht van spreken hebben.
Dezelfde onderling bevestigende 'realiteit' als de 'mid-life crisis' welke alleen bij vrouwen bestaat en voor mannen hetzelfde is als wat door vrouwen voor zichzelf hun identiteit hervinden genoemd wordt. Dat mannen mid leven nog volop testosteron hebben en vrouwen door oestrogeen verlaten worden geeft ander hormoon gestuurd GEDRAG doch het blijft hetzelfde fenomeen.
Wat in elk geval een FEIT is, is dat vrouwen door een maandelijks flucturende hormoonspiegel, fluctuatie in perceptie, dus realiteit hebben en dit als excuus voor hun gedrag gebruiken.
Mannen hebben de hele maand continue last van een hoge hormoonspiegel
Trouwens, vrouwen zijn na de overgang van het gezeur af. Mannen zitten hun hele leven met die testosteron high
Al met al; zeuren help niet. Accepteer/waardeer het of doe er wat aan. Van man-flu en De Cyclus tot alle variaties van hoofdpijn.
echt een aansteller. Ik ben vaker ziek en kan ook zeuren, maar ik ga vaak wel door. Hij geeft er heel snel aan toe.