Afwijken van Rijksvaccinatieprogramma bij baby's wie en hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:06

Anoeska27 schreef:
Shadow0 schreef:

Volgens mij bedoelt ze "we focussen enorm op de kinderen, terwijl er ook nog talloze volwassenen rondlopen die 'een risico' kunnen zijn."
Dat relativeert in elk geval wel wat van de paniek over "je brengt mijn kind in gevaar als je niet inent."

Dat bedoel ik inderdaad, er lopen vele malen meer ongevaccineerde volwassenen rond dan ongevaccineerde kinderen. Toch worden die niet opgeroepen voor nieuwe vaccinaties.

Het gaat toch om de toekomst? Dat het aantal volwassenen dat niet geent is uiteindelijk nihil is? Als de oudere generatie sterft, dan is er een nieuwe generatie die wel volledig is geent. Daar wil men naartoe.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:08

Anoeska27 schreef:
Dat bedoel ik inderdaad, er lopen vele malen meer ongevaccineerde volwassenen rond dan ongevaccineerde kinderen. Toch worden die niet opgeroepen voor nieuwe vaccinaties.

Er zijn ook nog steeds volwassenen die met de verwoestende restverschijnselen van polio, rode hond, de bof en de mazelen rondlopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:08

Joman schreef:
Wat ze ook bedoelt, het is een drogreden. De risico's probeer je te verkleinen. Bovendien breng je niet alleen kinderen in gevaar. Het gevaar voor volwassenen met de mazelen is een pak groter.

Het is bij risico's altijd zo dat je afwegingen moet maken. Meestal is het zinnig om het grootste risico eerst aan te pakken. En de kans bestaat dat een ongevaccineerd kind niet het grootste risico is als er hele hordes volwassenen ook niet ingeent zijn tegen mazelen (of als de werking van dat vaccin allang verlopen is.)

En nogmaals: als we daar zo vreselijk om geven, waarom is er dan niet zoveel verontwaardiging over het gebrek aan vaccinatie bij de griep door medewerkers in de zorg?

Een beetje nuance is wel op z'n plek.

Dribbel

Re: Afwijken van Rijksvaccinatieprogramma bij baby's wie en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:10

Nog een mooi voorbeeld:
Wat er kan gebeuren als vaccinatie achterwege blijft, valt op te maken uit een ervaring in Zweden. Daar stopte in 1979 de vaccinatie tegen kinkhoest. Dat ging drie jaar goed, maar daarna steeg het aantal kinkhoestgevallen explosief. In 1983 en 1985 braken zelfs epidemieën uit. Het aantal kinkhoestgevallen bij kinderen onder de 6 jaar nam toe van 700 gevallen per 100.000 kinderen in 1981 tot 3.200 gevallen per 100.000 kinderen in 1985.

Bron: rijksinstituut voor volksgezondheid en milieu

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:10

NatasjavE schreef:
Anoeska27 schreef:
Eens. Sterker nog, ik heb nooit een mazelenvaccinatie gehad omdat die pas een aantal jaar na mijn geboorte is ingevoerd. Gezien mijn moeder geen idee heeft welke kinderziekten ik heb gehad, zou ik dus ook besmet kunnen worden en anderen kunnen besmetten.

Jij bent jonger dan ik....en ik ben wel tegen mazelen geënt.

Ik weet niet of jij de mazelen enting gehad hebt maar hij zat toen wel al in het rijksvaccinatie programma.

Volgens de site van het RIVM zit hij pas vanaf 1976 in het programma. Hij staat ook niet in mijn boekje aangegeven, wel in die van mijn broertje.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:11

wendyenbram schreef:
Kun JIJ leven met het feit dat je je kindje vaccineert, omdat het nu eenmaal zo hoort? En je kindje overlijd binnen 24 uur na vaccinatie? Je kindje gaat een stap terug in ontwikkeling, en wordt nooit meer zoals ze was? je legt je kindje op bed, omdat het zo huilt en ziek is na het vaccin, en na een tijdje denk je ik ga eens kijken, want het slaapt wel heel lang.....................................................

Dat is de andere kant! en doe effe normaal, er lopen genoeg volwassenen rond die een groter potentieel gevaar zijn, dan een ongevaccineerd kind!

Ik doe normaal, jij bent degene die agressief reageert.

Ik heb het juist niet over het maatschappelijk belang in mijn post, maar benadruk de risico's voor een ongevaccineerd individueel kind. Daarom heb ik de niet gevaccineerde volwassenen buiten beschouwing gelaten. Als je de eerste zin van mijn reactie (die je nota bene quote) leest kun je dit ook zien staan.

Mocht ik ooit kinderen krijgen dan worden deze gevaccineerd. Niet omdat dat zo hoort, maar omdat ik voor mezelf alleen een afweging tussen de risico's heb gemaakt op geleide van beschikbaar wetenschappelijk onderzoek.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:13

Joman schreef:
wendyenbram schreef:

Even los van het gemeenschapsbelang van een hoge vaccinatiegraad.

Kun je met je beslissing leven als je kindje levenslang gehandicapt is door polio of overlijdt aan de mazelen? En hoe vertel je je zoon en schoondochter later dat ze geen kinderen kunnen krijgen, omdat de bof heeft toegeslagen?

.

Kun JIJ leven met het feit dat je je kindje vaccineert, omdat het nu eenmaal zo hoort? En je kindje overlijd binnen 24 uur na vaccinatie? Je kindje gaat een stap terug in ontwikkeling, en wordt nooit meer zoals ze was? je legt je kindje op bed, omdat het zo huilt en ziek is na het vaccin, en na een tijdje denk je ik ga eens kijken, want het slaapt wel heel lang.....................................................

Dat is de andere kant! en doe effe normaal, er lopen genoeg volwassenen rond die een groter potentieel gevaar zijn, dan een ongevaccineerd kind!

Heel cru gezegd, ik denk dat er beter een aantal kinderen kunnen overlijden of ziek kunnen worden van een vaccin, ipv dat de halve samenleving plat ligt omdat er niet meer wordt gevaccineerd.
Overigens hoop ik van harte dat jij de vooruitgang bij je kinderen kunt blijven zien. Het zou zo maar eens kunnen dat deze vooruitgang ineens omslaat en dat je kind een van de ziektes oploopt waartegen je had kunnen enten.[/quote]

Ja is dat zo? nou dan zie ik het andersom, liever 1 kind wat al haar hele leven kwakkelt en gehandicapt is overlijden aan de mazelen (terwijl er een hele mazelen epidemie is lag nederland echt niet plat) Dan 8 kinderen dood of ziek in 1 jaar!!!! aan een vaccin!

Mensen Nederland ligt niet plat, na het missen van vaccins. Ja oke die werkende moeder die wil natuurlijk geen ziek kind voor 3 a 4 weken in huis (mazelen)
Ga nu eerst eens even kijken wat vaccins zijn, waarvoor ze gegeven worden, en door wie! ga dan pas eens roepen. Ik zeg dus niet dat vaccins niet zouden werken (al denk ik oprecht dat vele echt niet werken) Maar ga niet lopen roepen uit angst.
En dan nog. er zijn zoveel vaccins die ik in mijn kind moet proppen, terwijl meerdere van die vaccins helemaal niet nodig zijn, om jouw kind veilig op te laten groeien. Houd toch eens op met die angst propagenda.

Nee ik vaccineer niet!, en nee mijn kinderen zijn geen gevaar voor jou of je kind. want ze komen niet op het KDV. en ja ik werk wel! Maar ik zorg in familiekring voor mijn kind. Ga jij nou maar zorgen dat je niet meer onder mensen komt. voor je het weet lig je plat...

Oke nu was ik wat fel, maar meen het wel. mensen reageren alleen maar zo uit angst.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:15

je redenering is 1 op 8. Echter, als niemand zich vaccineerd, dan gaan die 8 misschien naar 0, maar die 1 naar veeel meer. Zie het kinkhoest voorbeeld:
Wat er kan gebeuren als vaccinatie achterwege blijft, valt op te maken uit een ervaring in Zweden. Daar stopte in 1979 de vaccinatie tegen kinkhoest. Dat ging drie jaar goed, maar daarna steeg het aantal kinkhoestgevallen explosief. In 1983 en 1985 braken zelfs epidemieën uit. Het aantal kinkhoestgevallen bij kinderen onder de 6 jaar nam toe van 700 gevallen per 100.000 kinderen in 1981 tot 3.200 gevallen per 100.000 kinderen in 1985.
Dat is een stijging van 700 naar 3200 per 100.000 in 4 jaar.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 31-01-15 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:16

Shadow0 schreef:
gomir schreef:
Als ik om me heen kijk zie ik vooral heel veel leeftijdsgenoten die prima functioneren, ondanks dat ze vrijwel allemaal gevaccineerd zijn.

Maar dat is natuurlijk een argument dat je niet kunt geven als het gaat om goede conclusies trekken.

Natuurlijk niet, maar ik geef hier mijn mening over het geheel en probeer dit niet als wetenschappelijke publicatie in te dienen. Mensen mogen het met me eens zijn, maar als ze dat niet zijn is het ook prima. Hun beslissling.
Ik probeer met die uitspraak alleen maar om mensen aan het denken te zetten over de net zo ongenuanceerde uitspraak dat kinderen allemaal zo achteruitgaan in hun ontwikkeling door de vaccinatie. Als dit al zo is, dan trekt dat verschil later blijkbaar weer bij, ik geloof namelijk niet dat we zonder vaccineren allemaal Einsteins zouden zijn geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:17

Shadow0 schreef:
Joman schreef:
Wat ze ook bedoelt, het is een drogreden. De risico's probeer je te verkleinen. Bovendien breng je niet alleen kinderen in gevaar. Het gevaar voor volwassenen met de mazelen is een pak groter.

Het is bij risico's altijd zo dat je afwegingen moet maken. Meestal is het zinnig om het grootste risico eerst aan te pakken. En de kans bestaat dat een ongevaccineerd kind niet het grootste risico is als er hele hordes volwassenen ook niet ingeent zijn tegen mazelen (of als de werking van dat vaccin allang verlopen is.)

En nogmaals: als we daar zo vreselijk om geven, waarom is er dan niet zoveel verontwaardiging over het gebrek aan vaccinatie bij de griep door medewerkers in de zorg?

Een beetje nuance is wel op z'n plek.

Grappig dat je mijn post eruit pikt.
Mensen zijn geneigd risico's alleen op zichzelf af te spiegelen, terwijl het in deze gaat om de samenleving.
Eenieder die niet is geent vormt een risico voor de samenleving.

Over de griepprik: Degenen die komen te overlijden aan de griep zijn de zwakkeren in de samenleving. Dwz de zieke en oude mensen. Wellicht dat is er een kosten-baten analyse gemaakt, en is het voordeliger voor de samenleving om dus niet te enten tegen de griep.
Van mij mag gerust alle personeel in de gezondheidszorg een griepprik krijgen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:19

wendyenbram schreef:
Ja is dat zo? nou dan zie ik het andersom, liever 1 kind wat al haar hele leven kwakkelt en gehandicapt is overlijden aan de mazelen (terwijl er een hele mazelen epidemie is lag nederland echt niet plat) Dan 8 kinderen dood of ziek in 1 jaar!!!! aan een vaccin!

Mensen Nederland ligt niet plat, na het missen van vaccins. Ja oke die werkende moeder die wil natuurlijk geen ziek kind voor 3 a 4 weken in huis (mazelen)
Ga nu eerst eens even kijken wat vaccins zijn, waarvoor ze gegeven worden, en door wie! ga dan pas eens roepen. Ik zeg dus niet dat vaccins niet zouden werken (al denk ik oprecht dat vele echt niet werken) Maar ga niet lopen roepen uit angst.
En dan nog. er zijn zoveel vaccins die ik in mijn kind moet proppen, terwijl meerdere van die vaccins helemaal niet nodig zijn, om jouw kind veilig op te laten groeien. Houd toch eens op met die angst propagenda.

Nee ik vaccineer niet!, en nee mijn kinderen zijn geen gevaar voor jou of je kind. want ze komen niet op het KDV. en ja ik werk wel! Maar ik zorg in familiekring voor mijn kind. Ga jij nou maar zorgen dat je niet meer onder mensen komt. voor je het weet lig je plat...

Oke nu was ik wat fel, maar meen het wel. mensen reageren alleen maar zo uit angst.

Als iedereen stopt met vaccineren denk ik dat jij nog zal schrikken van de gevolgen. Dus ja liever een aantal dood aan de gevolgen van vaccineren dan half Nederland dood aan de gevolgen van niet vaccineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:20

Ben ik hard als ik zeg dat het natuurlijke selectie is? , de wereld is overbevolkt doordat we allemaal langer leven oa door vaccins . Afrika beschouwen we al zielig , de kinderen halen de eerste levensjaren amper . Niet alleen de honger ook ziektes en het gebrek aan hygiene, die beginnen ze ook te vaccineren en leven langer in armoede..

Ik wil zeggen dat ja we ook aan de wereld denken moeten , ik wil gelukkig geen kinderen maar ja als ik de keuze had..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:21

Anoeska27 schreef:
Volgens de site van het RIVM zit hij pas vanaf 1976 in het programma. Hij staat ook niet in mijn boekje aangegeven, wel in die van mijn broertje.

Ik heb hem in ieder geval op 9 (1980) jarige leeftijd gehad en een boost toen ik 24 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:21

Rebecca schreef:
Ben ik hard als ik zeg dat het natuurlijke selectie is? , de wereld is overbevolkt doordat we allemaal langer leven oa door vaccins . Afrika beschouwen we al zielig , de kinderen halen de eerste levensjaren amper . Niet alleen de honger ook ziektes en het gebrek aan hygiene, die beginnen ze ook te vaccineren en leven langer in armoede..

Ik wil zeggen dat ja we ook aan de wereld denken moeten , ik wil gelukkig geen kinderen maar ja als ik de keuze had..

Wat is precies natuurlijke selectie?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:22

gomir schreef:
wendyenbram schreef:

Ik heb het juist niet over het maatschappelijk belang in mijn post, maar benadruk de risico's voor een ongevaccineerd individueel kind. Daarom heb ik de niet gevaccineerde volwassenen buiten beschouwing gelaten. Als je de eerste zin van mijn reactie (die je nota bene quote) leest kun je dit ook zien staan.

Mocht ik ooit kinderen krijgen dan worden deze gevaccineerd. Niet omdat dat zo hoort, maar omdat ik voor mezelf alleen een afweging tussen de risico's heb gemaakt op geleide van beschikbaar wetenschappelijk onderzoek.

Nee ik reageerde in mijn post niet agressief. (mijn latere post wellicht wel) liet de andere kant zien. Waarom moet ik wel mijn kind blootstellen aan vaccins die in mijn ogen net zo gevaarlijk zijn. en jij niet jou kind aan kinderen die niet gevaccineerd zijn, die in jouw ogen gevaarlijk zijn.

Het zijn 2 precies de zelfde dingen, alleen beide van de andere kant bekeken.
En ik heb al eerder gezegd dat je moet doen wat goed is. Voor de een is dat vaccineren, en voor de ander is dat niet vaccineren. Maar dring niet jouw mening op.
sorry als ik anders overkwam dan bedoeld, lastig dat tikken en reageren.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:23

Joman schreef:
Rebecca schreef:

Natuurlijke selectie is een mechanisme dat in de natuur evolutie mede veroorzaakt. Natuurlijke selectie houdt in dat binnen populaties de organismen die beter in hun omgeving passen, meer kans hebben om te overleven en voor nakomelingen te zorgen dan minder goed aangepaste organismen. Hierdoor zal het type van het best aangepaste organisme beter overleven en steeds meer de overhand nemen binnen de populatie ("survival of the fittest"). Mutaties in het erfelijk materiaal van de organismen veroorzaken de variatie in de populatie, waardoor selectie mogelijk is.

Ooit gehoord van (de theorie van) Darwin?

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:24

Ik ben met veel voorgangers eens, qua hoge vaccinatiegraad beter is, je andere kinderen en mensen in gevaar brengt, je je kind die ziektes niet aan wil doen omdat het niet zomaar ziektes zijn waarvoor men ent en die ziektes ook gevaar met zich mee brengen met oplopen. En idd soms gaat iets mis, maar dat is echt de uitzondering die de regel bevestigd en maar heel soms. Als je alles bij elkaar op telt zijn er altijd nog meer voordelen dan nadelen aan enten. En ik denk dat de overheid hier echt wel goede adviseurs op heeft gezet en wetenschappers heeft geraadpleegd voordat men dit invoerde, dat doen ze ook niet voor de lol.

Maar ik ben het ook met Dribbel eens, zoek goede betrouwbare bronnen. Iedereen kan van alles op internet zetten, zijn mening kwijt of een heel verhaal houden en verkondigen als waarheid, maar het meeste is onbetrouwbaar en wordt niet gecontroleerd. Als je als ouder twijfelt over wel of niet inenten vind ik het heel goed als je je inleest voor je een beslissing maakt. Maar aub gebruik alleen betrouwbare bronnen! In de medische wereld zullen vast ook wel onderzoeken gedaan zijn naar de voor- en nadelen van wel of niet enten lees die eens. Of andere betrouwbare onderzoeken en niet zomaar de eerste de best die zijn mening als waarheid en betrouwbaar verkondigd op internet. Ga zoeken in wetenschappelijk databanken aub!

Ps een homeopaat heeft mij ooit willen ontstoren van enten nadat zij mij wijs had gemaakt dat mijn klachten door het enten kwam. Nou ik kan je wel zeggen ik stond er toen echt open voor maar het heeft echt niks geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:25

wendyenbram schreef:
gomir schreef:

Nee ik reageerde in mijn post niet agressief. (mijn latere post wellicht wel) liet de andere kant zien. Waarom moet ik wel mijn kind blootstellen aan vaccins die in mijn ogen net zo gevaarlijk zijn. en jij niet jou kind aan kinderen die niet gevaccineerd zijn, die in jouw ogen gevaarlijk zijn.

Het zijn 2 precies de zelfde dingen, alleen beide van de andere kant bekeken.
En ik heb al eerder gezegd dat je moet doen wat goed is. Voor de een is dat vaccineren, en voor de ander is dat niet vaccineren. Maar dring niet jouw mening op.
sorry als ik anders overkwam dan bedoeld, lastig dat tikken en reageren.

Grappig dat jij het vaccineren alleen op je eigen kinderen betrekt en klaarblijkelijk geen enkel oog hebt voor de samenleving en het gevaar dat het oplevert. Al helemaal als iedereen zo'n eenzijdige blik op dit onderwerp zou hebben als jij en dus niet zou vaccineren.
Jouw kinderen worden beschermd doordat andere kinderen wel worden gevaccineerd, heb je daar wel eens ovr nagedacht? Over egoïsme gesproken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:25

gomir schreef:
Ik probeer met die uitspraak alleen maar om mensen aan het denken te zetten over de net zo ongenuanceerde uitspraak dat kinderen allemaal zo achteruitgaan in hun ontwikkeling door de vaccinatie. Als dit al zo is, dan trekt dat verschil later blijkbaar weer bij, ik geloof namelijk niet dat we zonder vaccineren allemaal Einsteins zouden zijn geweest...

Ik heb twee kinderen met een hoogbegaafd IQ...en beide genent volgens het rijksvaccinatie programma. Ik wil niet zeggen dat het beide Einsteins zijn maar het zal wel meevallen wat het mentaal met je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:26

Dribbel schreef:
Joman schreef:

Natuurlijke selectie is een mechanisme dat in de natuur evolutie mede veroorzaakt. Natuurlijke selectie houdt in dat binnen populaties de organismen die beter in hun omgeving passen, meer kans hebben om te overleven en voor nakomelingen te zorgen dan minder goed aangepaste organismen. Hierdoor zal het type van het best aangepaste organisme beter overleven en steeds meer de overhand nemen binnen de populatie ("survival of the fittest"). Mutaties in het erfelijk materiaal van de organismen veroorzaken de variatie in de populatie, waardoor selectie mogelijk is.

Ooit gehoord van (de theorie van) Darwin?

:Y) Ik weet wat natuurlijke selectie is, maar begrijp niet waarop Rebecca dat betrekt in haar post. Het wordt me alleszins duidelijk wat precies natuurlijke selectie is aan het wel of niet vaccineren.

Mn vraag was overigens een beetje krom geformuleerd idd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:33

Johanna59 schreef:
Mijn vader was huisarts in de tijd dat enten nog niet zo gewoon was. Hij had er wat voor gegeven, als het er toen wel al geweest was. Nu kan elk kind geënt worden, en zijn er mensen die hier weer hun bedenkingen over hebben. Rare wereld.

Zo denk ik er ook over, rare wereld.

Vroeger stierven er heel veel kinderen aan allerlei ziekten en we gaan die kant weer op als men nu weer terug wilt naar toen er niet ingeent werd.............toen het nog niet gewoon was en of nog niet was ontwikkeld.

Dat je zelf niet wilt voor je kinderen is niet alleen jouw eigen keuze, je brengt ook een ander kind in gevaar. Je kan dan beter jouw kinderen van alles weghouden waar ook andere leeftijdsgenoten zijn.

Dan heb je er alleen jezelf mee en je kinderen ipv dat een ander daarvan de dupe van zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:35

Ragdollcat schreef:
Johanna59 schreef:
Mijn vader was huisarts in de tijd dat enten nog niet zo gewoon was. Hij had er wat voor gegeven, als het er toen wel al geweest was. Nu kan elk kind geënt worden, en zijn er mensen die hier weer hun bedenkingen over hebben. Rare wereld.

Zo denk ik er ook over, rare wereld.

Vroeger stierven er heel veel kinderen aan allerlei ziekten en we gaan die kant weer op als men nu weer terug wilt naar toen er niet ingeent werd.............toen het nog niet gewoon was en of nog niet was ontwikkeld.

Dat je zelf niet wilt voor je kinderen is niet alleen jouw eigen keuze, je brengt ook een ander kind in gevaar. Je kan dan beter jouw kinderen van alles weghouden waar ook andere leeftijdsgenoten zijn.

Dan heb je er alleen jezelf mee en je kinderen ipv dat een ander daarvan de dupe van zijn.

Degenen die in dit topic tegen vaccineren zijn, die hebben het ook alleen over de negatieve gevolgen voor HUN kinderen als ze wel zouden vaccineren. Blijkbaar realiseren zij zich niet dat wanneer iedereen er zo over zou denken als zij, hun eigen kinderen snel besmet zouden zijn met alle gevolgen van dien. Ik vind het gewoonweg asociaal en egoïstisch.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:35

wendyenbram schreef:
Waarom moet ik wel mijn kind blootstellen aan vaccins die in mijn ogen net zo gevaarlijk zijn. en jij niet jou kind aan kinderen die niet gevaccineerd zijn, die in jouw ogen gevaarlijk zijn.
Nogmaals, ik wilde de gemeenschapsdiscussie buiten het geheel houden. Ik zal het nog een keer uit leggen. Ik vind dus in mijn post niet dat ongevaccineerde kinderen een gevaar zijn voor de gemeenschap (of mijn kinderen als je dat beter begrijpt), ik vind dat het niet vaccineren gevaarlijk is voor het ongevaccineerde kind zelf.

Jij hoeft van mij helemaal niet te vaccineren als je daar niet achter staat, dat moet je lekker zelf weten. Ik probeer alleen uit te leggen (ook voor andere mensen die dit topic lezen en die nog twijfelen over wat ze moeten doen) dat er ook gevaren aan verbonden zijn voor het kind zelf om niet gevaccineerd te zijn. En in mijn ogen zijn die gevaren groter dan de risico's van het vaccineren, maar dat komt misschien omdat ik mijn portie ellende van bepaalde infectieziekten wel voorbij heb zien komen en ik maar weinig calamiteiten van vaccinaties heb gezien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:36