Leefregels voor een gezonde levensstijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: Leefregels voor een gezonde levensstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:52

En afvallen in gewicht zegt niet alles...
Ik hoefde niets kwijt, want ik was niet te zwaar, maar twee kilo minder vond ik wel fijn.
Qua gewicht ben ik misschien 1,5 kg kwijt, maar qua omvang meer dan een kledingmaat :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:29

Ik eet zelf veel fruit en minimaal 300gr groenten per dag, niets uit zakjes of pakjes en ook liefst zo min mogelijk dingen met meer dan 3 ingrediënten :') Ik selecteer ook brood en crackers hierop. Sowieso eet ik bijna geen brood, maar vaak havermout, kwark, een speltcracker of salade. Als tussendoortjes pak ik vaak pompoenpitten/zaden/gedroogd fruit/noten, kwark met fruit of gewoon alleen fruit.

Verder eet ik alleen biologisch vlees, maar dat is vanuit een heel ander principe, namelijk dat de dieren een relatief beter leven geleid hebben. Dus eigenlijk hoort die hier niet tussen :=

Uiteraard zijn regels er om af en toe gebroken te worden :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:25

Selka schreef:
Zoetmiddelen Azmay? Wat moet ik mij daarbij voorstellen. Is dat naast het suiker wat bijvoorbeeld in pindakaas zit of?

Ik interpreteer het als alle toegevoegde zoetstoffen, maar ben hier nog niet aan toe gekomen het te bespreken. Ik heb namelijk behoorlijke limieten in mijn dieet(geen gluten, koemelkproducten of kippenei) en moest eerst zorgen dat ik voldoende groente en fruit binnen kreeg.

Bijzonder vond ik de adviezen onderin, wat beweging betreft zit ik dus best goed eigenlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:03

Nachtlampje schreef:
Water kun je goed aanlengen met een beetje citroensap. Geeft een fijne, frisse smaak en zo nodigt het eerder uit om nog een slokje te nemen. Daarnaast mag het gemiddelde lichaam best een iets hogere zuurgraad aannemen en is citroensap dus ook gezond. (ik weet de fijne details even niet meer)
.

Het is grappig: citroen smaakt zuur - en is oa gezond omdat het in je lichaam basisch wordt; er zitten nl allerlei mineralen & sporenelementen in.

(Er zijn ook diehards die natrium bicarbonaat toevoegen aan een slokje water. Als mijn gewrichten pijn doen helpt het prima - je lichaam ont-zuurt ervan - maar ik vind het vies. En als je teveel drinkt ontzuurt alleen de maag en voor hen die geen maagzweer hebben is dat niet aan te raden.)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 18:07

Dingen als bmi vind ik vaak zo stom. Als je 14 bent zou je maar 45 kilo mogen wegen. En ik met mijn 170 en 65 kilo zou al dik in het overgewicht zitten... Uhhh...

Verder, bedankt voor de tips allemaal!

Helaas heb ik op dit moment best veel stress door school en ga ik daar juist van eten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:10

MorganeR schreef:
Dingen als bmi vind ik vaak zo stom. Als je 14 bent zou je maar 45 kilo mogen wegen. En ik met mijn 170 en 65 kilo zou al dik in het overgewicht zitten... Uhhh...

Verder, bedankt voor de tips allemaal!

Helaas heb ik op dit moment best veel stress door school en ga ik daar juist van eten.

BMI werkt ook niet tot je 18e, staat er overal bij..

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:38

Bmi werkt wel hoor, ook voor mensen onder de 18. Tenminste, Volgens de site van het voedingscentrum. Persoonlijk ben ik er niet zo'n fan van maar dat is een ander verhaal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:53

Mensen onder de 18 hebben andere afkappunten. Dus bmi kun je gewoon berekenen, alleen de afkappunten van 20 en 25 zijn niet hetzelfde.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:46

Twee keer per dag fruit, zoveel mogelijk koken met verse groente. Groentes afwisselen qua kleur. Matig vlees eten.
Thee en water drinken, 1 glaasje light fris per dag.
Sporten, momenteel 5 keer pw paardrijden, 3 keer pw 6-7 km hardlopen.

Evenwicht vinden tussen werk, vriend en hobby's hoort bij mij ook bij een gezonde leefstijl. Af en toe een uitdaging aangaan.
Niet alleen voor je lichaam een gezonde leefstijl, ook voor je geest.

Daarnaast ook lekker kunnen genieten van een patatje met of iets anders fouts, zonder je schuldig te voelen.
Mijn zwak is snoepen...dat wil ik graag afleren, maar zit in de genen.