Elke dag een douche: niet goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:24

ik douche 1 x in de 2 dagen. mijn huid kan er niet tegen, ga ik vaker dan zit ik onder de eczeem.
Daarnaast vind ik het zonde van al dat waterverspilling.
Er is niets mis met wassen met een washandje vind ik.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:26

oef niet iedere dag onder de pomp zal hier in huis een lekker luchtje geven zeg...manlief werkzaam in de sloop en een hele erge zweter, ik dagelijks tussen de paarden en de kids fanatieke voetballers/crossers....
Nee sorry doe mij die prettige warme douche maar iedere dag...

CharIsabella

Re: Elke dag een douche: niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:36

halloo bodybutter en bio oil :)
ik douche iedere dag maar was mn haar om de dag en daarbij douche ik met sanex repair wat je huid hersteld hebben de andere wetenschappers daar geen producten voor verzonnen om je huid goed te houden ? net als flamoes deo en zeep :) ?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:42

Sinds ik jaren geleden overgestapt ben van dagelijks douchen naar om de dag douchen heb ik helemaal geen droge huid meer.
Ook allerlei showergels etc de deur uit gegooid en ouderwets een blok zeep gepakt.
De dag dat ik niet douche was ik wel de belangrijkste plekken even aan de wastafel.

En tot slot ook nog alle dagcremes en bodylotion eruit gemieterd, en mijn huid regelt het nu lekker allemaal zelf.
Heerlijk zo.

Overigens blokzeep ga je minder snel van stinken dan al die showergels die een laagje op de huid legt waardoor het verstikt.
Meerdere om mij heen die die gels de deur uitgooiden en een blokzeep erbij hebben gepakt bevestigen ook dat ze mknder snel " ruiken ".

Overigens manlief doucht wel dagelijks, maar dat heeft ook te maken met zijn werk, kan niet anders.

Ik ben ook al jaren niet meer actief in de paardensport of wat voor andere sport ook, kan me voorstellen dat je san wel liever dagelijks doucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:48

's Zomers douche ik vaak wel elke dag, of tenminste, toen ik nog paard reed deed ik dat. Of na het zwemmen. 's Winters om de dag of om de twee dagen, verder met het washandje. Heb geen vettig haar na die twee dagen en ruik heerlijk fris, want daar krijg ik regelmatig nog complimentjes over :P

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:48

CS, was je je haar wel met shampoo speciaal voor je haar of ook gewoon met het blok?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:53

Ik douche elke dag en soms ook twee keer per dag, als ik bijvoorbeeld 's morgens hardloop en 's middags mijn paard rij. Ik was daarbij altijd mijn haar. Heb kort haar, maar ik merk niet dat het vet wordt ofzo.
Wel een wat droge huid, maar dan smeer ik me even in na het douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:59

Ik zou het liefst elke dag minimaal een uur onder de douche staan, ik hou van de douche <3 vroeger deed ik dat wel, nu niet meer nu ik zelf de waterrekening moet betalen.

Douche nog steeds elke dag, dan voel ik me lekker fris :j Ik was alleen niet meer elke dag mijn haar, (althans ook afhankelijk van de omstandigheden), maar als ik alleen op kantoor ben geweest en opde bank thuis was ik mn haar niet :n

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:00

kwii schreef:
CS, was je je haar wel met shampoo speciaal voor je haar of ook gewoon met het blok?

Dat wel gewoon met shampoo.
Met uitspoelen doe ik wel zo dat het de rest van mijn huid het zo min mogelijk raakt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:01

Iedere dag douchen, deo etc. is een cultureel gegeven. Hygiëne is goed, maar commercie heeft daar handig op ingespeeld. Dat is niet altijd bevorderlijk voor de gezondheid en vooral slecht voor het milieu.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:02

Ik douche elke dag (als ik heel lui ben en een thuisdag heb sla ik het nog wel eens over, dat wel) en was mijn haar ongeveer 2 keer per week. :)
Zeep gebruik ik daarin tegen zelden (wel voor mijn voeten/oksels), anders loop ik dagen lang rond met eczeem en dat vind ik onfrisser (en vervelender) als het niet wassen met zeep.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:37

Oeh wat zullen veel mensen mij hier een ranzige aap vinden! Als ik vaak de deur uit ga oid douche ik wel vaker, maar als ik veel thuis ben kan het gerust twee keer per week zijn... Wel elke dag even een washand over bepaalde onfrisse delen, maar ik douche pas als ik onfris ga ruiken of me vies voel. Grappige is dat ik nu juist minder snel stink dan vroeger!
Mijn huid is hier helemaal gelukkig mee en werkt weer zoals het hoort. Want dat is de reden dat ik ben opgehouden met dagelijks douchen (met zeep). Ik kreeg een hele droge huid, kan heel slecht tegen smeerseltjes (heb er zelfs een hekel aan omdat het slecht intrekt in mn huid. Blijft als een laagje liggen en dat voelt pas vies!) en had vooral in de zomer veel jeuk. Ik zweet veel (hyperhydrosis) dus durfde het nooit te testen. In de zomer stapte ik dus ook vaker dan 1 x per dag onder de douche. Tot ik thuis kwam te zitten en de kans had het te proberen zonder de rest van de wereld lastig te vallen met mijn lucht.... Resultaat? Na een tijdje geen jeuk meer, geen droge huid meer en als bonus rook ik juist veel minder naar zweet! Omdat mn huidvet weer een normale barriere was geworden, krijgen nare luchtjes juist minder kans. En dit is geen gekke illusie in mn hoofd, want vroeger kreeg ik best wel eens commentaar (ondanks twee keer douchen en drie schone outfits per dag...) en nu echt nooit meer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:15

Zwerte schreef:
maar als ik veel thuis ben kan het gerust twee keer per week zijn... Wel elke dag even een washand over bepaalde onfrisse delen, maar ik douche pas als ik onfris ga ruiken of me vies voel.

Oei, als je gaat douchen als je onfris gaat ruiken ben je mijns inziens al te laat, no offence :o
Ik wil dat te allen tijde voorkomen, daarbij houd ik van douchen. Tijdens een lange vlucht naar Australië ofzo zou er een dag overheen kunnen gaan, maar anders douche ik echte dagelijks (of zelfs 2x per dag).

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:14

Een lekkere warme douche is voor mij ontspannend als ik gestrest ben en volgens mij is stress slechter voor je lichaam dan een warme douche 1/2 keer per dag.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:24

Goof schreef:
Zwerte schreef:
maar als ik veel thuis ben kan het gerust twee keer per week zijn... Wel elke dag even een washand over bepaalde onfrisse delen, maar ik douche pas als ik onfris ga ruiken of me vies voel.

Oei, als je gaat douchen als je onfris gaat ruiken ben je mijns inziens al te laat, no offence :o
Ik wil dat te allen tijde voorkomen, daarbij houd ik van douchen. Tijdens een lange vlucht naar Australië ofzo zou er een dag overheen kunnen gaan, maar anders douche ik echte dagelijks (of zelfs 2x per dag).

None taken :-)
Ik noem het echter wel bewust onfris. Dat is wat anders dan een ranzige walm om je heen. Echt lopen stinken zou ik ook niet willen hoor, Aangezien mijn huid douchen dus zeker niet leuk vind, doe ik het liever alleen wanneer het nodig is. En imo is dat dus niet dagelijks.

Aansluitend hierop wil ik nog wel even iets in de discussie gooien wat imo relevant is in deze discussie: ik krijg vaak de indruk dat we nauwelijks meer weten wat natuurlijk is, alles moet chemisch zijn. Je moet wel naar bloemetjes of andere geurtjes ruiken, anders is het vies. Huidvet? Ieeewwww! Dat zie je hier ook terugkomen: veel mensen voelen zich vies als ze niet dagelijks zepen. Je huidvet eraf schrobben vinden we juist schoon aanvoelen.... Ik denk daar dus anders over en ruik niet graag naar kunstmatige geurtjes. Betekent heus niet dat ik dus loop te stinken, ik heb alleen geen kunstmatige wolk om me heen....

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:58

Zwerte, dat heb ik ook hoor :) Ik gebruik altijd neutrale zeep van Dove of Nivea. Ik wil gewoon fris ruiken, niet naar een of andere exotische geur :+ (die vaak toch veel te zoet is). Zolang ik niet stink naar zweet, vind ik mijn eigen lichaamsgeur prima.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:17

Ik douche ook iedere dag, ténzij mijn haar al fabulous fantastisch zit als ik uit bed kom, dan hoeft het niet. Maar ik gebruik altijd douchegel van Neutral of Lush, want mijn huid is dus zo'n kwaaie dat wél enorme uitslag en droogheid en jeuk krijgt als ik met zeepjes (waar parfum en alcohol in zitten) in de weer ga. En ik ben een enorme koukleum, dus ik douche vrij warm. Na het douchen insmeren met bodycrème van Neutral, ruikt niet, maar daar heb ik mijn dure parfum voor. :Y)
Haren wassen doe ik om de dag, het is veel minder futloos sindsdien.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:35

In gewone douchegel,zeep,shampoo zitten chemische middelen,
wat de huid kan aantasten kijk is deze site deze mevrouw geeft lezingen en zeer handige nuttige tips!
http://www.greenevelien.com/1Eco_8verzorging.php#zeep
Zelf gebruik ik de multifunctionele en natuurlijke Aleppo zeep en is dierproef vrij *D
Hier meer info over de Aleppo zeep http://www.aleppo.nl/werking-aleppozeep.html
Deze zeep voed de huid en droogt absoluut niet uit!
Met de groene variant van Aleppo zeep kan een man/vrouw ook intiem mee wassen zonder dat de ph waarde verstoord raakt...wat bij andere chemische zepen wél het geval is!
Deze zeep is voor jong & oud te gebruiken zelfs voor baby's!
Onze kinderen worden er relaxed en rustig van als ze met Aleppo zeep zijn gewassen,
Het helpt je aura te reinigen en beschermen tegen negatieve invloeden!
Mijn ervaring is ook als ik met deze zeep was...voelde me echt als herboren HEERLIJK!
Ook idd even geprobeerd tanden mee poetsen onder de douche, mijn tanden voelde nooit zo schoon aan!
En de douche ruikt heerlijk naar de Aleppo zeep of je in een hamam bent...Als je meer wilt weten over deze Aleppo zeep?Dan kan je even op Google zoeken en veder informatie in winnen over deze heilzame zeep. Het is ook verkrijgbaar bij de Tuinen natuur & reform winkel http://www.detuinen.nl/hygiene/zeep/416 ... olijf.html
Zou zeggen ervaar het zelf!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:31

teugeltje schreef:

Ook idd even geprobeerd tanden mee poetsen onder de douche, mijn tanden voelde nooit zo schoon aan!

Say what?

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:38

Ik douche me iedere ochtend, ik voel me gewoon vies als ik een dag niet heb gedoucht.
En als ik heb gesport in de avond, zelfs 2 keer per dag.
Ik douche me met kneip of sanex daar zit geen zeep in. Ik merk niks aan mijn huid, geen droge plekjes of uitslag. Ook smeer ik me niet in met bodylotion, voelt zo vies aan, zo vettig :+

Haren wassen doe ik zo min mogelijk, als het vettig word, heb ik altijd mijn eigen gemaakte droogshampoo van maizena en cacao *\o/* Dan kan het er weer een dag tegenaan.
Wanneer ik het dan was, was ik het met Syoss zonder silliconen en parabenen, en daar doet mijn haar het prima op.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:42

Ik douche iedere ochtend en in de avond neem ik nog een douche of een lekker warm bad. Ik wil na het slapen fris zijn en ik wil ook weer fris en schoon m'n bed in. Ik dacht eigenlijk dat dat redelijk normaal was :o

Mijn haar waste ik normaal dagelijks omdat het te snel vet werd, ik lijk nu eindelijk een goede shampoo gevonden te hebben waarbij ik het om de dag kan wassen. *\o/* Droogshampoo gebruik ik enkel om te preppen.
Qua uitdrogen van de huid, ik gebruik een fijne body butter na het douchen en het bad.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:48

Goof schreef:
teugeltje schreef:

Say what?

Tanden poetsen heb ik ook nog met olijfzeep gedaan, werkt prima!

Of het helpt om je aura te beschermen, geen idee :=

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:49

Ik douche meestal om de dag, tenzij ik gesport heb of veel gezweet heb oid. Ik heb ook super last van eczeem, als ik elke dag douche wordt het alleen maar erger. In de zomer is het wel minder en dan douche ik ook kouder wat ook beter is voor de huid!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:49

Ik douche om de dag, heb al jaar en dag dezelfde shampoo maar moet nu echt wel dringend een andere vinden. Hoofdhuid is geirriteerd, weet alleen de weg niet in de wereld van de 'gezonde' shampoo. Praatjes of zijn er echt gezonde shampoos?

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:02

Ik douche elke dag, anders voel ik me echt zo smerig. Maargoed, het ligt er ook aan of ik bij de paarden ben geweest of niet, dat is dus iets wat ik vrijwel elke dag doe.
Of ik in de ochtend of in de avond douche verschilt. In de ochtend douche ik koud, in de avond warm. 4x per week shampoo, 6x per week douchegel.

Als ik dit zo lees, is dat niet bepaald goed. Maar ik merk niks van een droge huid. Ik gebruik trouwens ook elke dag bodylotion en heb in het eind van de week (za of zo) een zelfgemaakt haarmasker&gezichtsmasker.