wat te doen tegen Kiespijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: wat te doen tegen Kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:57

Even goed in de gaten houden. Zoals je schreef, is de kies er niet heel makkelijk uitgegaan. Je kan de zwelling nog wel koelen. Dat is altijd goed. Hou even in de gaten of je geen koorts krijgt. De pijn mag niet echt gaan verergeren.Verder je pijnstillers blijven slikken en rust nemen.
Beterschap!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:59

Wat een verhaal! Veel beterschap!

Ik neem aan dat ze je ook een antibiotica kuur hebben gegeven?

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:08

Kom net weer van de tandarts vandaan was in 1 x weer heel erg gaan bloeden en dat hield niet meer op en er bleek nog een klein fragmentje van die kies helemaal onder in mijn kaak te zitten dus dat heeft die er ook uit zitten peuteren en gelijk hechtingen erin laten zetten en nu maar hopen dat het dicht blijft..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:14

XxMariellexX schreef:
Kom net weer van de tandarts vandaan was in 1 x weer heel erg gaan bloeden en dat hield niet meer op en er bleek nog een klein fragmentje van die kies helemaal onder in mijn kaak te zitten dus dat heeft die er ook uit zitten peuteren en gelijk hechtingen erin laten zetten en nu maar hopen dat het dicht blijft..

Je hebt wel weer pech :(:)
Echt chapeau dat je ondanks je angst 2x gegaan bent!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:16

Oke even een tegenvaller. Vond hij het er naar omstandigheden verder wel goed uit zien? Een antibiotica kuur is zeker niet standaard in dit geval. De oorzaak van de pijn is weg, als er geen ontsteking aanwezig is en je neemt dan antibiotica dan is het preventief. Daar is antibiotica niet voor bedoeld.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:28

XxMariellexX schreef:

Dat is balen! Fijn dat het nu gehecht is. Je zal vast instructies hebben gehad, maar doe vooral heel rustig aan. Absoluut niet spoelen/roken/alcohol drinken de eerste 24 uur. Beterschap, knap dat je toch weer gegaan bent (alsof je keuze had... :') )!!!

Antibiotica worden zo min mogelijk gegeven Wendy_Komen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:28

Maar bij een infectie waar koorts en fikse ontsteking aanwezig was als ik ts mag geloven zou ik zeer zeker wel aan een antibiotica denken!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:32

Wendy_Komen schreef:
Maar bij een infectie waar koorts en fikse ontsteking aanwezig was als ik ts mag geloven zou ik zeer zeker wel aan een antibiotica denken!

Ook dan niet... Oorzaak en gevaar is immers weg. Antibiotica worden nog maar heel beperkt gegeven ivm resistentie.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 18-01-15 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:34

Dan verschillen wij daarover qua mening.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:39

Zie mijn bovenstaande bericht (was hem nog aan het aanpassen). Gaat niet over een persoonlijke mening, gaat om standaarden die gehanteerd worden ivm een enorm probleem wat eraan zit te komen (resistentie tegen antibiotica en uitstervende alternatieven). TS is jong en de oorzaak is weg.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:46

Ondanks de aanvulling blijf ik bij mijn mening. Oorzaak is weg, maar is de gehele ontsteking ook weg? Maar wordt een eindeloze discussie, en geen van ons weten exact wat er aan de hand was/ is, dus rest mij niks anders dan ts veel beterschap te wensen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:47

Wendy_Komen schreef:
Dan verschillen wij daarover qua mening.

Maar die mening doet er niet toe. Ja heel banketstaaf gezegd en ik bedoel het echt niet zo als het klinkt. Zoals gabyfedde zegt; het gaat om de standaarden die gehanteerd worden binnen de medische wereld.
En wat maar goed is ook; las nog niet zo lang geleden hier in een topic dat er mensen zijn die ab eisen bij een griepje. Gezien het feit dat ab resistentie steeds meer en meer een probleem word, is het maar goed ook dat de persoonlijke mening van de patient (wat betreft ab) er niet toe doet.

Mensen schijnen niet te beseffen wat voor gevolgen het heeft voor ons mensen (en onze gedomesticeerde dieren) als geen enkele ab meer werkt. Ziektes die sinds de ontdekking van ab niet langer meer dodelijk zijn, kunnen dit gewoon weer worden. Een vervangende wondermedicijn alla ab is er nog niet namelijk.

ontopic; ts veel beterschap en fijn voor je dat je het ergste in ieder geval nu achter de rug hebt. Kiespijn is echt verschrikkelijk.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:49

Toch nog laatste kleine aanvulling. Bedenk wel dat het uitschrijven van ab an sich geen resistentie kweekt, maar de mensen die zich niet aan de voorschriften houden en te snel stoppen met de kuur/ de kuur niet correct innemen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:52

En jij bent bereid dat risico te nemen? Bedenk wel dat algehele resistentie voor iedereen op deze aardkloot gigantische gevolgen heeft...en die zijn zwaar negatief.

ab is met recht een wondermedicijn te noemen, die we absoluut niet kwijt willen raken (al zou het eerlijk gezegd voor de planeet beter zijn, maar das een andere discussie)

Dus waarom lukraak ab uitschrijven als er ook andere wegen zijn die naar Rome leiden?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:53

Mocht je deze discussie verder willen voeren, dan graag via pb. Voor ts een stuk fijner.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:57

Heb idd antibiotica gehad van de tandarts omdat de ontsteking er nog zit heb aan de zijkant een bult in het tandvlees waar nog allemaal troep enz in zit dus hij heeft me daarvoor een kuurtje van 7 dagen meegegeven, andere optie was dat hij de bult open ging snijden om zo de troep eruit te halen maar dat zag ik zelf niet echt zitten haha deze 2tandartsbezoekjes waren traumatisch genoeg voor me haha

Iedereen bedankt voor jullie medeleven en lieve reacties!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:00

heb je een pb gestuurd :)

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:07

Sterkte Mariel! Heb Nox een hele dikke kus van je gegeven. Hoop dat je snel opknapt! :+:

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 16:11

MaximeFlame schreef:
Sterkte Mariel! Heb Nox een hele dikke kus van je gegeven. Hoop dat je snel opknapt! :+:

Dankjewel Schattie!!!

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 17:30

gabyfedde schreef:
XxMariellexX schreef:

Dat is balen! Fijn dat het nu gehecht is. Je zal vast instructies hebben gehad, maar doe vooral heel rustig aan. Absoluut niet spoelen/roken/alcohol drinken de eerste 24 uur. Beterschap, knap dat je toch weer gegaan bent (alsof je keuze had... :') )!!!

Antibiotica worden zo min mogelijk gegeven Wendy_Komen.

Jaa baalde ook als een stekker dacht dat het nu klaar was maar nee dus :( maarja ik heb het nu hopenlijk alles gehad!
En ik had idd geen keuze haha ben nog nooit in mijn leven zo blij geweest dat ik naar de tandarts kon

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:33

Hou het ondanks alles toch goed in de gaten! Bij verergering van de klachten, koorts langer dan 3 dagen, of het niet meer kunnen openen van de mond gewoon weer terug gaan! Maar ga voor je duimen dat je je portie nu wel gehad hebt en de antibiotica snel aanslaat. (En de kuur natuurlijk wel goed netjes afmaken ;-) )

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 18:22

Nog geen 5 minuten nadat ik mijn laatste berichtje poste knapte de hechting dus weer non stop bloeden nu weer in de wachtkamer bij de tandarts pff dit is echt een gebed zonder einde :(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:24

XxMariellexX schreef:
Nog geen 5 minuten nadat ik mijn laatste berichtje poste knapte de hechting dus weer non stop bloeden nu weer in de wachtkamer bij de tandarts pff dit is echt een gebed zonder einde :(

Vraag extra gazen mee. Zodra je denk dat het weer gaat bloeden, dan kan je die zelf vouwen en er op de wond dicht bijten. Sterkte!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:44

Anders vragen om door verwijzing kaak chirurg? Als hun het niet correct kunnen oplossen? Sterke!!

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 18:50

Ben nu onderweg naar de kaakchirurg daar gaan ze die bult open snijden zodat alle troep eruit kan:( er staat nu zoveel spanning op mijn tandvlees door die bult dat het nu niet te hechten is en de pijn alleen maar zou toenemen :(

En ik wou nog wel wachten tot maandag ben ik even blij dat ik toch ge gaan ben