) maar ik heb ook de 'diagnose' PDS. Ik was al ruim een half jaar aan de diarree, hoe gezond ik ook at. Steeds maar naar de dokter, die zei: Zal wel PDS zijn. Dus toen ben ik zelf maar gaan experimenteren. Eerst de tarwe geschrapt en over op speltbrood. Dit hielp iets, maar nog steeds dunne ontlasting. Toen ook de zuivel geschrapt. Dit ging nog wat beter maar nog steeds niet ideaal. Mijn dikke darm is nu denk ik al bijna een jaar continu geprikkeld. Ik kan haast niet aan mijn buik zitten en broeken dragen is een crime. Vettigheid kan ik ook slecht tegen. Ik wil nu graag afvallen dus eet heel gezond, en ik eet daarnaast geen brood meer. Alleen volkoren crackers en sojayoghurt. Ik eet nog wel kaas, dit lukt verbazingwekkend genoeg dan weer wel. Het gaat nu wel redelijk, alleen heb ik soms gigantische krampen waarbij ik over de grond rol van de pijn. De pijn zit dan rond mijn blaas, dit schijnt volgens mij HA het laatste stukje dikke darm te zijn die dan een bochtje maakt naar endeldarm wat dan de krampen geeft. Er is niks aan te doen zegt hij. Ik heb er diclofenac zetpillen voor gekregen mocht het zich weer voor doen.
Ik heb na de diagnose PDS en nadat ik bij de HA heb gezeten voor de krampen, zitten janken als een klein kind in de auto. Het is een klap in je gezicht als er gezegd wordt dat dit altijd zo zal blijven en je er maar mee moet leven. Ik moet zelf maar uitzoeken wat er voor mij werkt.
Het gaat zoals ik zei nu redelijk, mijn ontlasting is normaal als ik naar de wc ga, althans het eerste wat er dan komt. Wat er na de normale komt, is vaak heel dun. Hebben meer mensen hier last van?
Ik zal vanmiddag even bijlezen..

Met lopen komen de darmen wat op gang ofzo, maar soms is liggen de beste optie haha. 
Dus als ik nu een avondje aan het bier ga, calculeer ik het in. En soms heb ik het er wel voor over ja, maar drink nooit meer zoveel dat ik 'total-loss' ben.