Sizzle schreef:Bij gewrichtsklachten zou ik in iedergeval een tijd hooggedoseerd vitamine D proberen.
Dat zou ik pas doen als er ook werkelijk een bewezen tekort is aan vitamine D. Met name vitamine D mag je niet teveel binnenkrijgen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sunniva schreef:Hihi moet een beetje lachen om je opmerking vergeetachtigheid is namelijk ook een symptoom van B12 tekort.
Nee nu zonder dollen, je kunt het altijd proberen die B12 tabletten een eventueel overschot plas je toch gewoon uit dus niet geschoten is altijd mis.

En ik herken veel van jou klachten. Het werd bij mij steeds een klein beetje erger nadat ik kinkhoest had gehad. Dat kwam niet zozeer door die hoest zelf maardoor ik daardoor een hele tijd erg passief ben geweest en dus enorm heb moeten inleveren op conditie en spierkracht. Sinds een jaar ben ik begonnen met gerichte krachttraining en een klein stukje cardio en ik merk zoveel verschil! Het gaat langzaam (veel herhalingen en weinig gewicht in het begin) maar mijn lijf voelt beter en mijn spieren kunnen nu de soepelheid van banden en pezen veel beter opvangen. Ik heb zelf een katoorbaan, dus weinig beweging. Je geeft zelf aan dat je een zwaar beroep hebt, wat voor werk doe je? love_western schreef:Sunniva schreef:Hihi moet een beetje lachen om je opmerking vergeetachtigheid is namelijk ook een symptoom van B12 tekort.
Nee nu zonder dollen, je kunt het altijd proberen die B12 tabletten een eventueel overschot plas je toch gewoon uit dus niet geschoten is altijd mis.
Maar als maag/darmen b12 niet opneemt, dan heeft tabletten nemen geen zin.
Zelf had ik ook altijd behoorlijk veel pijn in gewrichten en spieren. Daarnaast ook nog andere klachten. Maar bleek dat ik zware vitamine d en b12 te kort had.
Dus nu zet ik elke maand netjes een b12 injectie. En elke dag vitamine d pilletje. Waar ik helaas niet zonder kan. Want dan schiet waarde omlaag. Terwijl ik veel buiten ben.
Alleen vervelendste is dat artsen vitamine b12 en d vaak niet serieus nemen. Of zeggen dat de waardes goed zijn. Maar terwijl het veelste laag is.