Tetanus prik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:56

afgelopen zomer een knauw van een hond gehad, volgende dag toch maar even langs de huisarts gegaan omdat de wond er wat viezig uit zag, gelijk tetanusprik gehad dus kan er nog 9,5 jaar tegenaan

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 01:49

Ik heb hem een tijdje terug ook gehad.
Was aangevallen door een junk... En dat zijn niet bepaald de meest schone mensen.
Was er voor naar het ziekenhuis geweest, toen we weer in de auto terug naar huis zaten werd ik door het ziekenhuis gebeld dat ze vergeten waren om me een injectie te geven en dat ik hem de volgende dag bij de huisarts moest halen.
Ik kan goed tegen injecties (B12 te kort) maar van deze had ik toch echt wel even een paar dagen last.
Maarja beter safe than sorry natuurlijk :-)

heidy_wilco

Re: Tetanus prik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 02:09

Ik moest (nouja, mag, maar er wordt wel op aangedrongen) voor mijn opleiding (Archeologie) een prik halen. Heb ik ook gedaan, liever veilig dan ziek!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 02:19

Ik kan me niet herinneren dat ik een tetanusprik gehaald heb de afgelopen tien jaar en ik ben toch behoorlijk wat keren gevallen, waaronder een keer met mijn brommer door een aanrijding, waarbij beide handen opengeschaafd waren door het asfalt :').
Hmm, ik ga het morgen maar eens navragen bij mijn ouders.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 02:21

Weten mensen hier uberhaupt wel wat tetanus voor een naar iets is?
Even opzoeken op google en je wilt je toch liever wel laten inenten ;-)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 02:23

Ik ga er niet naar googelen, niks voor mij. Google praat mij altijd de meest vreselijke ziektes aan :'). Maar ik ga het morgen weleens navragen hoe het zit, mijn ouders zullen dat nog vast wel weten.
Ik heb er gewoon nooit bij stilgestaan, stom eigenlijk.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 05:03

Laatst heb ik dat nog aan de dokter gevraagd of een tentanus prik handig was,
Aangezien ik door een kras van 1 van de katten een schimmel had opgelopen op mijn been was ik toch wel nieuwschierig of ik geen tentanus prik weer opnieuw moest halen aangezien de laatste van kindertijd is geweest.

De huisarts vertelde dat dit niet nodig was en enkel nodig was als je een grote wond zou hebben >;)

verteld dat we thuis 4 katten hebben en ik nogal wat wondjes krassen halen oploop thuis van de kittens maar nee kon geen kwaad.

Dus vraag me af hoe dat dan zit.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 06:33

Het risico van tetanus zijn juist kleine wondjes (die je niet doorhebt) maar die wel de bacterie de kans geven om je te besmetten. Onopvallende maar diepe wondjes zijn hiervoor ideaal omdat tetanus een omgeving zonder zuurstof nodig heeft.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:54

Ik zat net te denken,heb inderdaad voor Turkije toen ook een cocktailinjectie gehad van DTP :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:59

Ik had altijd het plan om hem netjes iedere 10 jaar te halen, maar toen ik 19 werd bleef het bij een plan. Tot ik ergens rond m'n 22/23e een aanvaring met een roestig hek op stal had en er dus meteen drie mocht halen plus een shot antilichamen.. Inmiddels zijn de richtlijnen daarin veranderd en hoef je meestal maar één prik te halen als je kans hebt op infectie, maar toch heb ik ook nu weer het plan om braaf iedere tien jaar te gaan halen :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 22:49

Inmiddels de losse vellen die op de wond zaten maar vakkundig verwijderd. :')
Hier bleef veel rotzooi onder zitten.
Er komt nog steeds rotzooi uit de wond, en om de wond heen is het ook roder.
Moet hand ook echt hoog houden anders gaat het kloppen als een idioot.
En mijn bovenste kootje kan nog niet echt buigen. Maar denk dat dat door de ontsteking komt.
Afbeelding