verwijderd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Re: Blindedarm ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:07

Beterschap, TS! Goed dat je toch even hebt laten prikken

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:09

Hoe is je nacht verlopen? ben benieuwd naar de bloed uitslag vandaag en of ze je gaan opereren.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 08:14

Me nacht is prima verlopen, heel vast geslapen! Ik ga me omkleden en om half 9 naar het ziekenhuis.
Op nuchtere maag bloedprikken om te zien of de ontstekingswaarden omhoog zijn gegaan, gedaald of gelijk gebleven. En daarna een echo maken!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:14

Oke spannend, hou ons op de hoogte!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 08:15

I will! bedankt voor de steun iedereen! super lief :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:17

Ik hoop dat het meevalt en het geen blindedarmontsteking is! Maar als dat het niet is wat dan wel.
Goed dat je gelijk handelt en naar de Hap gaat.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:22

Ik ga volgen.

Veel sterkte.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:47

Sterkte!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 09:26

Saaams schreef:
Ik hoop dat het meevalt en het geen blindedarmontsteking is! Maar als dat het niet is wat dan wel.
Goed dat je gelijk handelt en naar de Hap gaat.

Het is heel vreemd. Nu doer het niet echt zeer rechts onder ine buik maar wel onder ne navel. Nu is de pijn minder hevig maar dat komt wel weer in de avond...

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:31

Ik heb acute blinde darm gehad. Eerst was de buikpijn niet zo hevig, wel misselijk etc dus ben ermee door gelopen. Dacht zelf dat ik ongesteld moest worden en de buikpijn daar vanaf kwam. Naar 5 dagen kon ik alleen nog maar overgeven en toen toch maar eens naar de dokter. 3 uur later lag ik al op de operatietafel en ik heb geluk gehad dat het niet gesprongen was. Dus beter te vaak naar de dokter, dan zo dom zijn als mij om maar gewoon door te lopen.

Beterschap!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:35

Jaren geleden had ik op zaterdagochtend ook enorme buikpijn rechtsonderin had wel iets verhoging maar niet extreem.
Later op de dag ging het beter en ben die avond nog gewoon gaan stappen en tot laat gefeest.
Zondagochtend weer enorme pijn met steken en beroerd alleen liep de pijn van links naar rechts in mijn buik, in de middag werd het weer beter en 's avonds nergens last van dus weer wezen stappen.
Ja hoor maandagochtend weer raak dus toch maar even naar de huisarts en die stuurde me door naar het ziekenhuis. Daar niet zo'n prettig rectaal onderzoek gehad en het viel wel mee maar toch maar blijven. Later diezelfde dag geopereerd en net als vele hier net op tijd hij was al aan het lekken maar nog niet geheel geklapt. Dus net op tijd eruit.

Nu hij eruit is denk zo stel dat ik ooit ergens vast kom te zitten kan ik hier niet meer aan dood gaan. :D

Succes en tegenwoordig is het een klein sneetje en niet zo'n jaap als ik heb.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:40

Toen ik 17 was heb ik ook een blindedarmontsteking gehad. Ik had de hele dag al een beetje zeurende buikpijn en toen ik eenmaal bij Albert Heijn was om te werken kon ik niet meer rechtop zitten van de pijn. Het was echt ondragelijk!! Toen ben ik naar huis gegaan en ik kwam huilend thuis binnen. Mijn ouders gevraagd hoe en wat en die hebben mij gelijk meegesleurd naar de huisartsenpost. Hij dacht ook dat het een Blindedarmontsteking was, dus gelijk doorgestuurd naar de EHBO. Zij dachten echter dat het een blaasontsteking was. Nou 1 ding wist ik zeker, dit was geen blaasontsteking.

Ik moest de dag erna maar terugkomen voor een echo. Ik mocht een nachtje in het ziekenhuis blijven, maar ik ben toch thuis gaan slapen. Eenmaal terug de volgende morgen hebben ze een echo gemaakt en was het inderdaad een blindedarmontsteking.

Het komische aan dit verhaal was, dat ik de dag erna geen buikpijn meer had, geen steken meer rechtsonder. Ik voelde me eigenlijk top fit! Dus ik zat daar in de wachtkamer en mijn moeder raakte aan de praat met de persoon naast haar. Zij vroeg wat ik had en mijn moeder ja waarschijnlijk blinde darm ontsteking. Nou ze kon der ogen niet geloven :Y).

Dus TS niet opgeven! Ik had de dag erna totaal geen last meer van mijn blindedarmontsteking, maar het was toch echt wel zo en ben die dag gelijk geopereerd! Dus op je strepen staan, als die knapt ben je nog veel verder van huis.

Edit: zo te zien heb je al actie ondernomen :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:57

@rumay hier ook een flink jaap! en 2 van de kijk operatie!

Rectaal heb ik ook gehad met nog 100 co-asistenten vreselijk overgeven niks meer binnen houden water zelfs niet echo's werkte niet dus toen idd maar de kijk operatie gedaan en uiteindelijk via de grote jaap er uit...

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:01

Ik heb 3 mini sneetjes. Echt niet te zien. Eentje op m'n blaas, eentje bij m'n navel en eentje links bij mijn heup! Is amper te zien!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:03

Ik volg ook, sterkte TS.
Het kan inderdaad goed zijn dat de pijn zich verplaatst.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:06

Ik heb een flinke jaap en een kleintje van de drain... In de haast hebben ze het snel open moeten maken helaas..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 10:14

Fijn die verhalen! Geeft toch wat zekerheid. Ik ga straks de echo krijgen. De ontstekingswaarde zijn even hoog gebleven

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:25

MM je zou toch denken appendix...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:26

_Reneee schreef:
Ik heb een flinke jaap en een kleintje van de drain... In de haast hebben ze het snel open moeten maken helaas..

:j bij mij ook. Als ik zie hoe mooi sommige 3 kleine streepjes hebben. Ik heb echt een grote dikke rode streep die zo dubieus over m'n buik loopt. Alsof ze hem maar gewoon ergens hebben gezet :D

Sterkte Deijs, ik hoop eerlijk gezegd voor jou dat ze er snel iets aan gaan doen. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat het vanzelf over ging..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:28

Veel sterkte vandaag!

Ik heb ook een best litteken op mijn buik van die operatie. Er waren wat complicaties, dus verder moeten openmaken. Resultaat is een litteken van ruim 30cm. De operatie vond ik heel erg meevallen. Ik heb nog een tijdje gevoelige buikspieren gehad maar verder is het me alles meegevallen. :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:30

Jeetje 30 cm := das idd een flinke!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:33

Ja, die had ik ook niet verwacht. De arts vertelde van te voren dat het gemiddeld 10 à 15 cm was. Het was dus ook wel even schrikken toen ik het voor het eerst zag.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:34

bij mij was het ook nog in de tijd van de rectale onderzoeken en de grote littekens.
Ik was in shock toen ik zag WAAR de snee zat en dat het met krammen gehecht was.
Volgens de chirurg was het een keurig bikinisneetje, maar ik vrees dat die man een ander idee van een bikini had als ik in die tijd _O-

Ik heb jaren een rood litteken gehad met witte puntjes (krammen) en heb jaren een badpak gedragen.

Nu, bijna 40 jaar later, zie je er niks meer van en bikini's/badpakken draag ik al jaaaaaren niet meer :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:35

Ik heb geen krammen gehad maar hechtingen die vanzelf zouden oplossen en de bovenliggende wond is open gehouden.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:37

@Morrie helaas bij mij na 30 jaar nog steeds zeer zichtbaar.
Ook omdat ik teveel deed en mijn hechtingen loslieten en de boel weer open ging het daarna ging ontsteken.
Mijn litteken is ca 15 cm.