Keandra schreef:En niet zo heel gevaarlijk meer na 6 maanden? Zelfs bij kinderen van 5 jaar (niet gevaccineerd) is het gevolg wel meerdere weken grondig ziek zijn (en met gevolgen voor de ouders, wie gaat opvangen als je beide moet gaan werken?).
Bij ons is het labo het referentielabo voor België. En we zien een stijging in het aantal kinkhoest gevallen door het nieuwe vaccin. Niet omdat het niet werkt, maar omdat velen het vergeten te laten herplaatsen na 6 jaar.
Oeh, het ging toch even heel erg kriebelen om hier op te reageren. Sinds wanneer is meerdere weken grondig ziek gevaarlijk? Jij benadrukt een economisch belang wat volgens mij ook zwaar meetelt voor vaccins, namelijk het feit dat ouders voor hun kind moeten zorgen en dus niet naar het werk kunnen. Dat heeft helemaal niets te maken met de gezondheid van het kind en het effect van vaccinaties op het kind.
Keandra schreef:Denk aan je kindje.
Voor zo iets ga je beter naar een kinderarts waarmee je degelijk kunt praten.
En dat denken aan haar kindje is wat TS nou precies doet. En meerdere mensen. En niet enkel met kinderartsen kun je degelijk praten hoor.
Daarnaast zijn er ook huisartsen die kritisch durven te zijn t.o.v. vaccins. Zo is er een voormalig huisarts die een hele lezing heeft gegeven over vaccins. Erg interessant om eens naar te kijken/luisteren. Dus mocht het je interesseren: https://www.youtube.com/watch?v=X093a9NxJ-o
Ik begrijp dat jij enorm gelooft in vaccins. Dat is prima. Jouw visie. Maar hoe kritisch jij naar personen bent die niet willen vaccineren of het op z'n minst willen onderzoeken, accepteer ook dat zij dus ook kritisch kunnen kijken naar datgene wat men probeert te standaardiseren.
Overigens is een vaccin weigeren helemaal niet zweverig. Het is het kritisch kijken naar zaken en daar een eigen afweging in maken. Maar omdat het niet conform 'de norm' is, is het zweverig? Rare benadering. Vraag eens aan 10 willekeurige mensen of zij weten wat er in het vaccin zit en waarom ze dat hun kind geven? Het gros zal zich waarschijnlijk niet verdiept hebben en gewoon de oproepkaart volgen die in de bus ligt, want als iedereen het doet en de overheid roept je op voor die prik, dan doen we dat gewoon. Want wie weigert er nou iets dat gratis is.....
AnneJ1995 schreef:Naar mijn idee werkt homeopathie alleen mentaal, placebo. Aangezien een kindje nog niet 'gelooft' dat het werkt, zal dat placebo effect niet voor dat kindje werken. Je kan t kind net zo goed een spuit water geven, dat heeft het zelfde effect

Typisch dan dat er wel degelijk kinderen ook positieve effecten van homeopatische middelen ervaren, zonder dat ze er zelf wat van weten of er in geloven. Dit was zo bij mij toen ik heel jong was en zie ik ook bij anderen die kinderen hebben die te jong zijn om er iets van te weten of er in te kunnen 'geloven', zoals jij dat noemt.
@Dribbel, wetenschap e.d. a la. Top. Alleen is wetenschap (dus ook met echt goede controlegroepen e.d.) ook de basis van de paraplu-invoering voor bv vaccins? Of bv het toedienen van vitamine K aan baby's? Op basis van wat ik gelezen heb, heb ik daar mijn twijfels bij.
Pmarena, ik vind het top dat je een dergelijk topic hebt geopend. Ben dan ook wel benieuwd of er ook mensen zijn die iets dergelijks kennen. En dat hoeft wat mij betreft niet per sé homeopatisch te zijn. Een alternatief is altijd het overwegen waard.
Heb jij trouwens het boek 'Vaccinaties doorgeprikt' al gelezen? Erg interessant. Daar wordt ook meer over de ziektebeelden geschetst.