Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
snap dat echt niet hoe dat kan 

Begin gewoon met een smoothie als dat gaat, en dan daarna en cracker erbij, dan vervang je de cracker voor de boterham en daarna de smoothie voor de tweede boterham bijv.
Kopje thee erbij.. En geen ontbijt meer overslaan.
saskiakefie schreef:Als je je 's avonds vol propt heb je 's ochtends natuurlijk geen zin om te eten... 's avonds dus niet meer snaaien, als je echt honger hebt neem je een crackertje en verder niks. 'S ochtends ontbijten is dan een kwestie van jezelf aanwennen. Dwing jezelf iets te eten al is het klein, neem GEEN koppen koffie meer want juist daar raakt je maag van slag vanBegin gewoon met een smoothie als dat gaat, en dan daarna en cracker erbij, dan vervang je de cracker voor de boterham en daarna de smoothie voor de tweede boterham bijv.
Kopje thee erbij.. En geen ontbijt meer overslaan.
hihi.

pindakaas enzo kan ik ook niet zo goed eten.PowerReiner schreef:Ik ben vanmorgen ook maar braaf begonnen dan. Ik voel me echt niet lekker, maar ben wel trots dat ik iets naar binnen heb gekregen. Gisteren in de winkel heb ik eerlijk gezegd niet gekeken naar voedingswaarden, maar eerder naar iets dat ik lekker zou vinden.
http://www.ah.nl/producten/product/wi22 ... -paranoten
Dit heb ik vanmorgen met wat vanilla yoghurt gegeten. Ik hoop dat ik het vol kan houden ondanks ik me echt niet goed voel.
Ik zie nu overigens wel dat het niet heel erg gezond is, al dacht ik toen ik het kocht dat het nooit heel slecht kon zijn. Helaas toch wel wat suiker in verwerkt en hoog in calorieen.
Tink89 schreef:Brrt Maras, die havermoutplaatkoek klinkt echt heel vies. Wel tof dat het gezond is en dat het voor jou werkt hoor, maar om nou een zompige koek van vijf dagen oud op vrijdagochtend naar binnen te moeten werken... Doe me dan maar een bakje ontbijtgranen met hazelnootmelk, een verse boterham (liefst geroosterd) of iets anders.
Ts: Heb je een broodrooster? Dat maakt brood een stuk minder klef en dus makkelijker weg te krijgen. Je kunt ook banaan op je brood doen met kaneel, dan heb je aan één boterham meer dan genoeg. En verder is er niks mis met fruitsmoothies, maar al die ontbijtkoekjes, kant- en klare drinkontbijtjes en andere zooi vol suiker zou niet mijn eerste keus zijn. Als je dan toch maar leren ontbijten, maak dan lekker een gezonde smoothie i.p.v. dat je onderweg een koekje (want die Belvita-dingen zijn qua samenstelling gewoon een koekje) eet.
PenP2014 schreef:goedzo. Beter iets dan niets! Bizar dat jij je zo beroerd voelt als je ontbijt. Helpt het niet om een héél klein beetje te nemen en een uurtje later nog eens?
dus nee denk niet dat het heel veel uitmaakt.
Amaris schreef:Tink89 schreef:Brrt Maras, die havermoutplaatkoek klinkt echt heel vies. Wel tof dat het gezond is en dat het voor jou werkt hoor, maar om nou een zompige koek van vijf dagen oud op vrijdagochtend naar binnen te moeten werken... Doe me dan maar een bakje ontbijtgranen met hazelnootmelk, een verse boterham (liefst geroosterd) of iets anders.
Ts: Heb je een broodrooster? Dat maakt brood een stuk minder klef en dus makkelijker weg te krijgen. Je kunt ook banaan op je brood doen met kaneel, dan heb je aan één boterham meer dan genoeg. En verder is er niks mis met fruitsmoothies, maar al die ontbijtkoekjes, kant- en klare drinkontbijtjes en andere zooi vol suiker zou niet mijn eerste keus zijn. Als je dan toch maar leren ontbijten, maak dan lekker een gezonde smoothie i.p.v. dat je onderweg een koekje (want die Belvita-dingen zijn qua samenstelling gewoon een koekje) eet.
Hahahaha! Ik dacht eerst nog *ideetje* maar dat heb je nu wel vakkundig de grond in geboord![]()
Oh wat ben ik dom, ik had er ook bij moeten zetten dat ik nadat de koek uit de oven komt ik hem in plastic zakjes per portie in de diepvries doe, iedere morgen heb ik dan verse koek en het is echt heel heel heel erg lekker.
Maar vooruit, het is natuurlijk ook mogelijk om Zompige Koek voor twee of drie dagen te maken.
Maras, heb je voor mij de precieze hoeveelheden en hoeveel graden in de oven enzo? Wil het toch wel eens proberen, een echte zelfgemaakte Zompige Koek.

maras schreef:Ik gebruik dit recept maar doe er dan ook nog appels bij en lijnzaad en gojibessen. Het is een kwestie van even zoeken naar wat je zelf lekker vindt. Ik sport vrij veel en krijg echt super veel energie van deze plaatkoek als ontbijt maar ik eet hem uit luiheid ook wel als lunch, gewoon omdat ik dan geen zin heb in boterhammen smeren
http://soepkipje.blogspot.nl/2014/02/ha ... tkoek.html
Ga 'm dit weekend eens proberen bakken, als ik tijd heb. PenP2014 schreef:Ik moet leren ontbijten. Waarom?
Al zolang als ik me kan heugen ontbijt ik niet. Ik sta op met 2 bakken koffie (lekker gezond op de nuchtere maag) en ga dingen doen. Honden uitlaten/de paarden verzorgen/aan het werk)
Rond een uur of 12 a 1 krijg ik ontzettende honger en dan ga ik eten. Ik krijg dan ook maar 2 broodjes door mn keel omdat mn maag natuurlijk dan denkt "ja ho even". vervolgens eet ik weer niks tot het avond eten, (normaal schep 1 keer op) en savonds komt de snaaitrek.
Niet echt een gezond ritme. Ik merk dat ik de laatste tijd echt laag in mn energie zit. Logisch als je niks eet en dan wel uit de veren van alles gaat doen.. Plus dat ik echt tegen 12 uur heel erg misselijk word. koppijn... Buiten dat wil ik graag een beetje afvallen en dat gaat natuurlijk niet op deze manier. Mijn lijf slaat alles wat ik savonds eet genadeloos op in vet.
Ik heb me zo vaak voorgenomen om te gaan ontbijten maar het lukt echt niet. Een stuk fruit krijg ik niet weg (plus dat ik las dat fruit suikers smorgens niet goed zijn) Yogurt met meusli heb ik geprobeerd maar dat is te zuur smorgens, en tot brood kan ik me echt al helemaal niet zetten...
Nog meer mensen met dit probleem? Hoe leer je nou te ontbijten? En waarmee?
jokari schreef:dat klinkt lekker, die havermoutplaatkoek. Ik ben mijn dagelijkse boterham met choco beu en wil eens iets anders.Ga 'm dit weekend eens proberen bakken, als ik tijd heb.