Verder heb ik echt geen idee wat het kan zijn, maar dit viel me op uit je verhaal
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maak jezelf nog niet te gek meid, het kan zó ontzettend veel zijn. Persoonlijk zou ik het afvallen nog niet wegstrepen als oorzaak, 55 kilo mag dan misschien een goed gewicht voor je zijn (ik weet niet hoe lang je bent etc, dus geen idee hoe gezond dit gewicht is), maar misschien functioneert je lichaam simpelweg beter als je bijvoorbeeld 60 kilo bent. Of als je een jaar stabiel op dit gewicht zit.
Cayenne schreef:bigone schreef:Drukker dan normaal, weinig rust in je lijf, s'avonds in bed ook last van hartkloppingen??
Ik moet zeggen dat dit wel bekend klinkt. Ik kan geen rust vinden (ga soms zelfs een uur verplicht in bad omdat ik daar wel MOET blijven liggen), kan ook niet rustig op de bank zitten of ik ben alweer ergens anders mee bezig. Hartkloppingen vallen volgens mij wel mee. Heb wel soms het idee dat ie sneller klopt, maar dat is vaak maar heel even en gek genoeg bijna altijd in bedToevallig had ik daar een aantal weken geleden nog een topic over geopend.
Citaat:Dat waren bij mij de eerste tekenen van schildklier problemen, bij mij ging hij op en neer, soms een periode doodop daarna weer langzaam hyper, helaas verloor ik wel gewicht in die hyper periodes en nadat de weegschaal 53 aangaf bij een lengte van 1,73 toch maar doorverwezen. Bleek dus wel een schildklierziekte te zijn maar omdat ik bij controles steeds afwisselend op de onder en bovengrens zat bij de huisarts heeft het dus wel jaren geduurd voor ik aan de medicatie ging. Ook het begin van de overgang viel in deze periode.

Cayenne schreef:Maar 55 kilo is toch geen schrikbarend gewicht om ervoor te zorgen dat de menstruatie stopt?Ik heb geen ondergewicht.