"Rugzak" en daten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: "Rugzak" en daten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:53

Ik heb ook een flinke rugzak, en heb dit zo ongeveer meteen voor de voeten van mijn toen-nog-potentiële vriend gegooid. Niet alles tegelijk trouwens, maar stukje bij beetje. Ik dacht: als hij nu al schrikt zal het later toch niets worden :+ Maar inmiddels zijn we alweer twee jaar samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:58

Cayenne schreef:
Ik heb ook een flinke rugzak, en heb dit zo ongeveer meteen voor de voeten van mijn toen-nog-potentiële vriend gegooid. Niet alles tegelijk trouwens, maar stukje bij beetje. Ik dacht: als hij nu al schrikt zal het later toch niets worden :+ Maar inmiddels zijn we alweer twee jaar samen :)

Precies. Nou heeft het bij mij wel enige noodzaak om het vrij snel te vertellen omdat het allemaal relatief recente gebeurtenissen zijn, maar als iemand niet kan handelen wat er vroeger met mij gebeurd is dan heeft diegene ook geen recht op een toekomst met mij imo. Ik ga natuurlijk niet op een eerste date mijn hele levensverhaal zitten te vertellen, maar als ik het idee heb dat het wat serieuzer wordt of uitkijk heb op een relatie vind ik het toch wel belangrijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:02

Mijn rugzak is dat ik een slechte eter ben, ik zie dat als een probleem en schaam me daar voor. En de reacties uit je omgeving dragen niet positief bij om daar zeker in te worden. Ik wil alles koken maar eet het niet op.... Dat is mijn rugzak...ja en dat ik een dikke kont heb. Verder geen issues en ben ik heel normaal.

Anderen zullen denken joh is dat het maar eten doe je 3x per dag....

Maar ik weet nooit hoe ik dat moet brengen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:15

Mijn rugzak was dat ik heel zwaar ben geweest (zit dus niet meer strak in het pak zeg maar), vroeger seksueel misbruikt ben en daardoor nog wel moeite heb met mensen 'dichtbij' te laten komen, en ik ernstige gebitsproblemen heb waardoor ik in de tijd dat ik mijn vriend leerde kennen nog een prothese gebit droeg (Inmiddels heb ik implantaten). Dat is nog niet alles maar waren wel de grootste punten.

Ik heb ook heel bewust eerst een maand gewacht voor ik hem heb ontmoet (leerde hem kennen via RP) en ook daar had hij alleen maar begrip voor en geen problemen mee. We hebben elkaar in de tussentijd wel leren kennen via de mail, sms, bellen etc. Gewoon heel rustig en op mijn manier.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:08

Zonnetje81 schreef:
Aria_zz schreef:
Zonnetje, hangt er maar vanaf, dingen uit het verleden kunnen erg lang blijven hangen door de zware impact die ze hebben. Jeugdtraumas kunnen ook boven komen juist omdat je een relatie aangaat.

Ja maar dan noem je iets. Trauma's...... Maar er werd gesteld dat het abnormaal is als je 30+'bent zonder rugzak. Ik vind niet dat ik die heb, en mezelf niet raar. Ik vind het een kort door de bocht conclusie. De dingen die ik heb meegemaakt zijn voor een ander misschien wel een rugzak.

Dus mijn vraag was, wat versta je dan onder rugzak...? Ik zie het zoals hierboven maar een ander misschien heel anders. :-)

Ik zei dat het normaal is dat iemand een rugzak heeft >30j, niet dat het abnormaal is als je dat niet hebt, ik ben zelf ook nog rugzakvrij. Maar bij mij is een rugzak al wat sneller een rugzak blijkt ook uit deze definitie. De ene rugzak is inderdaad minder zwaar dan de ander. Ik vind een kind al een rugzak.

Ik heb zelf ook niet zoveel in de rugzak, wel mijn portie gehad aan verdriet binnen het gezin (en nog steeds niet rustig).
Maar als ik nu terug 'op de markt' kom weet ik wel dat het realistischer is dat ik een man van 35 mét kinderen dan zonder kinderen tref. Dat bedoelde ik meer.

Psychiatische rugzakken zijn aan mij niet besteedt, ik kan daar niet zo goed mee omgaan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:11

Ook valt dit enorm te zien van hoe zwaar je dingen opneemt, niet? De ene ziet een gebeurtenis eerder om in zijn/haar rugzak te steken als een andere. De ene laat eerder dingen los dan de andere en laat dingen achter zich etc.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:34

Dat klopt, ik had een ex die hele 'jeugdtrauma's' op tafel gooide waarvan ik dacht: jeetje, is dat alles?
Get a life.
Wij paste niet zo best bij elkaar :+

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 21:08

Zeker maar andere zaken zijn gewoon echte rugzak gadgets. Alleen zei zonnetje het zo mooi, als het nu geen echte issue meer is kun je dat ook zo op tafel leggen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:34

Ik heb toen ik voelde dat het serieus werd alles verteld, maar pas een paar maanden geleden kwam eruit hoe diep het zat toen mijn vriend iets flikte wat ik herkende van 'toen' en ik echt helemaal uit mn pannetje ging.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 00:00

Ja en dan ben je de fase van daten wel voorbij ook eigenlijk toch. Dapper en ook rot dat dingen zo kunnen terugkomen eigenlijk he.