Hele mond verbrand !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bokker13579

Re: Hele mond verbrand !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:10

Suiker op je tong laten smelten haalt nu de pijn ook nog weg

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 12:12

Zal ik doen! :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:16

Heb ik ook wel eens gehad. Zo erg dat de vellen erbij hingen. Veel koud water drinken of koud eten zoals ijs. Helaas daarna wachten tot het geneest.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:13

djinnie schreef:
Als het zwart was geweest, had het zwarte deel in ieder geval geen pijn gedaan. Daaromheen uiteraard wel. Brandwonden kunnen zeer heftig zijn, maar als het alleen de mond is, niets dramatisch lijkt (geen enorme blaren, geen heel pijnlijke slokdarm), was ik er ook niet mee naar de huisarts gegaan. Zeker in de mond kun je niet zoveel. Alles is al wel genoemd. IJsjes, zachte dingen. Ik zou zeker warme dingen even niet doen, die kunnen nu wel eens heel vervelend voelen. Dus soep passen lijkt me verstandig, hahaha.

Ik begreep van mijn BHV en EHBO cursussen overigens dat het koelen met lauw water is, omdat je dat langer volhoudt. Echt koud water op een verbrande plek kan wel eens teveel zijn (pijnlijk, te koud, reacties daarop als flauwvallen) en omdat koelen best een poos moet, is het met lauw water minder pijnlijk en dus beter 10 minuten minimaal vol te houden. Maar 10 minuten met je open mond bij de kraan gaan hangen als die verbrand is lijkt me niks...

*Zegt de persoon die nooit lang genoeg koelt en zich toch vaak verbrand, woeps*

Nee, dat is niet helemaal waar.
Lauw water heeft nog een reden.
Een verbranding moet je koelen.
Bloedvaten trekken samen bij (te) koud water/ijs waardoor je het koelingseffect verminderd/koudeletsel voorkomt.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 02-01-15 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:17

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 18:24

Ik heb er bijna geen last meer van, met warm eten voel ik het nog wel maar ik denk dat als ik naar school ga weer helemaal over is :)

Rode kruis app zal ik eens installeren