Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:56

Is dat alles wat je eet Har?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:19

Meer tijd om t eten heb ik ook niet. Ik werk in het onderwijs en ik kan niet tijdens de les even een broodje eten. Heb om half 8 's ochtends allesbehalve trek en een shake is dan super handig. Fruit is makkelijk meenemen naar mn werk. Dan heb ik tegen vieren als ik thuis kom wel weer trek en eet ik een of twee crackers of rijstewafels dan ga ik daarna naar mn pony en met mn honden naar het bos en ga bij thuiskomst koken. Ik vind het zelf niet weinig om vier keer per dag te eten. Mijn dieetiste stelde dat ook voor, zij gaf aan dat ik ook 's avonds rond half 9 wat noten o.i.d kon nemen maar als ik na achten eet dan word ik 's nachts vaak misselijk. Van vet en gefrituurd eten word ik ook misselijk maar soms heb ik dat er voor over XD

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:26

Ik snap nooit waarom mensen niet gewoon wat minder eten op een dag om af te vallen. Minder eten en meer bewegen. Waarom moet dit altijd met een lastig dieet wat nooit vol te houden is of waarbij je net zo hard weer aankomt als je stopt.

Ik ben zelf 7 kilo afgevallen in 4 maanden door simpelweg wat minder calorieen naar binnen te werken en meer te bewegen. Niks geen vreemd dieet voor nodig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:48

Ik eet minder koolhydraten en meer eiwit en ben echt heel tevreden hoe ik me voel.
Kan me dus best voorstellen dat het werkt, ik zou het alleen niet 100% schrappen.
Bij mij was de broodmaaltijden vervangen voor eiwitrijk al echt genoeg om strakker te worden, niet minder gewicht want dat hoef ik niet kwijt.
Voel me er ook nog steeds heel goed bij.

Succes in elk geval.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:52

Supervixen schreef:
Ik snap nooit waarom mensen niet gewoon wat minder eten op een dag om af te vallen. Minder eten en meer bewegen. Waarom moet dit altijd met een lastig dieet wat nooit vol te houden is of waarbij je net zo hard weer aankomt als je stopt.

Ik ben zelf 7 kilo afgevallen in 4 maanden door simpelweg wat minder calorieen naar binnen te werken en meer te bewegen. Niks geen vreemd dieet voor nodig.

Ik ben 15 kilo afgevallen (ook in 4 maand) en toen ik weer rustig op ging bouwen met normaal eten niks aangekomen. Echter nu in deze maand wel wat aangekomen maar heb mij ook compleet laten gaan.

Daarnaast is dit dieet heel simpel vol te houden. Heb bijna geen last van honger gehad en had ook weinig behoefte naar ongezond eten.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:39

har166 schreef:
@kimberly1995; Ik heb twee jaar geleden het cambridge dieet gedaan en was 14 kg afgevallen. Ik voelde me echt fantastisch tijdens het dieet de periode erna. Ik heb 1 keer last van mn buik gehad en ben toen weer gaan opbouwen. Ik heb toen alleen te snel opgebouwd en kwam in mn oude voedingspatroon terecht. Nu ontbijt ik met een shake, van kruidvat eigen merk, lunch met fruit, neem rond vier uur een cracker of yoghurt en eet 's avonds normaal. Ik blijf zo op gewicht maar val niet af. Ik moet dus meer gaan bewegen en het eeuwige excuus ' geen tijd ' is bij mij van kracht nu het zo snel donker is. Ik wil nu een tweede maaltijdvervanger voor 's avonds maar twijfel of ik me er wel toe kan zetten. Het is echt mentaal en niet lichamelijk dat ik wil eten.

Ben jij je bewust dat jij veel te weinig eet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:26

har166 schreef:
@kimberly1995; Ik heb twee jaar geleden het cambridge dieet gedaan en was 14 kg afgevallen. Ik voelde me echt fantastisch tijdens het dieet de periode erna. Ik heb 1 keer last van mn buik gehad en ben toen weer gaan opbouwen. Ik heb toen alleen te snel opgebouwd en kwam in mn oude voedingspatroon terecht. Nu ontbijt ik met een shake, van kruidvat eigen merk, lunch met fruit, neem rond vier uur een cracker of yoghurt en eet 's avonds normaal. Ik blijf zo op gewicht maar val niet af. Ik moet dus meer gaan bewegen en het eeuwige excuus ' geen tijd ' is bij mij van kracht nu het zo snel donker is. Ik wil nu een tweede maaltijdvervanger voor 's avonds maar twijfel of ik me er wel toe kan zetten. Het is echt mentaal en niet lichamelijk dat ik wil eten.

Meid, je bent niet goed bezig. Heel gevaarlijk dit en niet iets om trots op te zijn.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:55

Ik ben in 2013 met behulp van Modifast bijna 13kg afgevallen. De eerste twee weken was soms even slikken, maar gaf wel effect en was opzich wel te doen. Voor mij was het de allereerste keer dat ik aan het lijnen en dieet sloeg.
Nu zijn we 2015, ik ben inmiddels wel een beetje zwaarder geworden (3kg), dus al met al heeft mijn afvallen wel terdege effect gehad. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn eetpatroon daarna wel aangepast heb. Zo eet ik bv nog steeds geen aardappelen. Wel meer groente en vlees en gebruik ik als broodvervanger wasa. Dit gaat nog steeds prima en blijf mooi op gewicht.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:56

Ik neem aan dat een dieetist wel weet wat ze doet?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:10

har166 schreef:

Ja, dat zou je denken, maar is niet mijn ervaring.. {:)-:(

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:12

Vallen producten zoals repen van weightcare en modifast ook onder een eiwitrijk dieet?

TS (en anderen): ik ben wel benieuwd wat de dieten die jullie noemen inhouden. Eiwitrijk eten is mij duidelijk, maar wat eten jullie dan, wat erbij, wat juist niet?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:14

Een dietist die je zo'n dieet adviseert moet haar titel kwijt raken als dit werkelijk is war ze adviseert. Bah. Dat is toch geen reclame voor het vakgebied?

Een eiwitshake dieet (waarbij je in ketose gaat) kan met de juiste begeleiding een goede eerste stap zijn om af te vallen, voornamelijk voor mensen die hun volledige relatie met voeding kwijt zijn. Even een herstart kan dan heel effectief zijn, maar dan voor een hele korte tijd, enkele weken tot een paar maanden misschien. Gewoon omdat het geen oplossing is voor het probleem.
Een eiwitdieet (van bij voorkeur gewone voeding, waarbij je niet in ketose gaat maar koolhydraat beperkt eet) kan daarnaast voor insuline-resistente mensen en diabatici de enige methode zijn om nog af te vallen, omdat er sprake is van een stofwisselingsprobleem. Maar dan gaat het niet om een crashdieet zoals de meeste eiwitshake dieten, maar om een structureel ander voedingspatroon met veel beweging en een kleine restrictie in kcal.

Ik ben vooral verbaasd dat veel mensen op deze manier rommelen maar geen flauw idee hebben wat ze doen met hun lichaam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:21

har166 schreef:

Ha, ja dat zou je denken maar er zijn ontelbare verhalen van dietisten die maar wat aanmodderen of gesponsord worden door een bepaald product en die dus de hemel in prijzen (zo had ik er een die helemaal lyrisch was van Optimel en Montignac...)
Dieetadvies is leuk, maar denk altijd nog eerst met je gezonde verstand.. Wat jouw dietiste je aanraad zou verboden moeten zijn.. Levensgevaarlijk. Op die manier ontwikkel je dus een eetstoornis!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:22

Dat "rommelen" heeft mij toch maar mooi op het gewicht gebracht wat ik graag wilde. Ik kan nu na geruime tijd niet zeggen dat het mij kwaad gebracht heeft eerlijk gezegd.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:29

ik ga weer "grip op koolhydraten" doen. dit is koolhydraten beperkt tot 1 maaltijd per dag (avondeten bij mij) .
ik heb eiwitshakes erbij besteld omdat ik naast t paardrijden 4 keer in de week sport en anders de kwark en griekse yoghurt mijn neus uit komt.
als ik meerdere malen per dag koolhydraten eet, blijf ik eten. ben er erg gevoelig voor/verslaafd aan en mijn genen zitten ook niet mee. was 10 kilo afgevallen maar door het weer khd gaan eten zitten ze er weer aan.

heb er ook nog broodbakmix (zeer khd arm) bij besteld zodat ik iets "makkelijks" heb om mee naar t werk te nemen. ben niet zo van de salades.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:33

Citaat:

Citaat:
Een eiwitshake dieet (waarbij je in ketose gaat) kan met de juiste begeleiding een goede eerste stap zijn om af te vallen, voornamelijk voor mensen die hun volledige relatie met voeding kwijt zijn. Even een herstart kan dan heel effectief zijn, maar dan voor een hele korte tijd, enkele weken tot een paar maanden misschien.

Wat gebeurt er dan bij zo'n dieet bij mensen die hun volledige relatie met voeding kwijt zijn, secricible?
Bedoel je trouwens met 'de relatie met voeding kwijt zijn' de stofwisseling van het padje is of iets anders?
Vraag is trouwens puur informatief bedoeld.

Citaat:
ik heb eiwitshakes erbij besteld omdat ik naast t paardrijden 4 keer in de week sport en anders de kwark en griekse yoghurt mijn neus uit komt.

Eet je dan alleen kwark of yoghurt naturel, sandyjorgen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:33

Icrack schreef:
Dat "rommelen" heeft mij toch maar mooi op het gewicht gebracht wat ik graag wilde. Ik kan nu na geruime tijd niet zeggen dat het mij kwaad gebracht heeft eerlijk gezegd.

Zeker bij afvallen is de reis belangrijker dan de eindbestemming...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:34

Cayenne schreef:
har166 schreef:

Meid, je bent niet goed bezig. Heel gevaarlijk dit en niet iets om trots op te zijn.

Volgens mij moet je de openingspost incl reactie van de mod nog even door lezen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:38

He maar iedereen die de shakes gebruikt. Ik krijg er enorme spierntwikkeling bij. Sport best wel intensief en ga bij die eiwit shakes er als een body builder uitzien. Voor mij werkt het dus niet zoals ik het zou willen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:49

Cayenne schreef:
har166 schreef:

Ha, ja dat zou je denken maar er zijn ontelbare verhalen van dietisten die maar wat aanmodderen of gesponsord worden door een bepaald product en die dus de hemel in prijzen (zo had ik er een die helemaal lyrisch was van Optimel en Montignac...)
Dieetadvies is leuk, maar denk altijd nog eerst met je gezonde verstand.. Wat jouw dietiste je aanraad zou verboden moeten zijn.. Levensgevaarlijk. Op die manier ontwikkel je dus een eetstoornis!

Dit gaat een beetje offtopic, maar ik ben 24 kg te zwaar en heb van de dietiste veel informatie gekregen over voeding. Wij hebben samen een 1500c dieet samengesteld met producten die gezond zijn. Vier maaltijden per dag is niet meer dan normaal. Ik beweeg twee uur per dag. Hoe kan ik hier volgens jou een eetstoornis aan overhouden?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:50

Jennyj01 schreef:
He maar iedereen die de shakes gebruikt. Ik krijg er enorme spierntwikkeling bij. Sport best wel intensief en ga bij die eiwit shakes er als een body builder uitzien. Voor mij werkt het dus niet zoals ik het zou willen.

Foto! XD

Is wel een hele markt voor vrouwelijke bodybuilders hahah.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:56

Afbeelding
Hou op zeg. M'n Chiropractor noemt me al Miss Olympia _O-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:46

Tja wat ik op het moment eet zouden jullie ook niet goed keuren maar hè ik ben er wel veel mee afgevallen en voel mij daardoor psychisch ook veel fijner. :)

Ochtend: Modifast pudding.

Middag: Modifast pudding met billion.

Tussendoor: 2 stuks fruit.

Avond: Modifast pudding + rauwkost.

Tja het kan weinig zijn, maar vroeger in de oorlog kregen ze net zoveel calorieën en moesten daarnaast ook nog zware arbeid verrichten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:36

Ja en toen waren ze ook zo lekker gezond.. |o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 16:41

Emma_s_girl schreef:
Vallen producten zoals repen van weightcare en modifast ook onder een eiwitrijk dieet?

TS (en anderen): ik ben wel benieuwd wat de dieten die jullie noemen inhouden. Eiwitrijk eten is mij duidelijk, maar wat eten jullie dan, wat erbij, wat juist niet?

Weightcare is niet op basis van eiwit.

Als je bijv op www.prodiet.nl kijkt, dan eet je 5 Maaltijd vervangers.
Daarna ga je opbouwen tot een gewoon eetpatroon met brood en aardappels.