IngridM schreef:Ik zwem ook graag. Heb aardig wat lichamelijke beperkingen dus op eigen tempo rustig wat baantjes trekken is fijn. Probleem is echter dat ik altijd zo'n last van mijn nek krijg door het hoofd boven het water te houden in schoolslag. Zou brilletje dan fijn zijn?
een brilletje helpt je in principe niet om je hoofd naar beneden te doen natuurlijk
(dan zou ik een stuk lood aan een ketting adviseren
)..
het is om te voorkomen dat je ogen geïrriteerd raken door het chloor in het water..
als je last van je nek krijgt door het omhoog houden van je hoofd in schoolslag, dan adviseer ik je om de techniek schoolslag te verbeteren en daarbij een chloorbrilletje op te doen zodat je geen irritatie krijgt van het chloor.. Veel mensen zwemmen schoolslag alsof ze een 'dobber' zijn. ze staan bijna in het water en gaan alleen wat voorover om vooruit te komen. hierdoor buigt dan de nek naar achteren om die 'rechtop' te houden (hierdoor ontstaat waarschijnlijk de pijn in je nek).. bij de correcte techniek lig je veel horizontaler (je gezicht ligt dus eigenlijk in het water) en richt je licht op om adem te halen.. Je nek is licht voorover gebogen en recht zich als je ademhaalt.
even snel gezocht..
dit filmpje is goed.. als je een nederlandse wilt moet je maar een gil geven, die zijn ook vrij gemakkelijk te vinden.