Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oji schreef:En het argument van ongezond, ben in de periode van shakes nooit ziek geweest, ook daarna niet. Overgewicht is ongezond, dus eerst dat wegwerken en dan een goede basis is helemaal niet zo'n slechte optie. Wil geen reclame maken voor afvallen met shakes etc, maar dat het niet kan werken is ook klinkklare onzin. Voor iedereen werkt iets anders, dus kunst is uit te vinden wat voor jou werkt.
help je lichaam niet om zeep met chemische troep in een zakje. Winged schreef:miss_lizje schreef:Persoon stond er ook wel achter, maar kon niet goed genoeg bewegen zonder daar elke keer blessures van te krijgen door het overgewicht. Dan heb je het cirkeltje: bewegen -> blessures -> niet meer bewegen tot genezen -> genezen -> bewegen en ga zo maar rond.
Bewegen als in sporten of bewegen in de vorm van wandelen etc?
Het is voor niemand goed om direct intensief te gaan sporten, dat moet rustig worden opgebouwd. TS kan bijvoorbeeld ook eerst een half uur per dag (stevig) wandelen, puur om de spieren aan beweging te laten wennen.
oji schreef:Nee, dat had niet gekund, dat hadden mijn knieen niet gehouden, het had veel langer geduurd en ik had veel te veel na moeten denken. Dat werkt niet bij mij, 10 jaar pogingen daarvoor hadden dat wel uitgewezen. Dat dat voor jou werkt prima, zal niemand afraden het anders te doen, maar het kan voor bepaald mensen wel werken. Simpel zat. Voor mij was het een prima methode.
Jillsil schreef:Om de koe maar even bij de serieuze horens te vatten zojuist contact gehad met een diëtist. En wat denken jullie...... Niks mis mee om te beginnen met shakes! Maar dan niet gelijk over op de 500 kcal. versie met de zeer chemische inhoudt. Ik ben 1.85 m dus mijn lichaam heeft wel iets meer nodig dan dat. En omdat ik bijna geen fruit lust gaat ze speciaal een plan maken voor mij, te beginnen met shakes.
Zoals al eerder gezegd, heb ik het doorzettingsvermogen van niks (terwijl ik vroeger 6x per week sportte) , een grote verslaving aan cola en andere lekkernijen. Ja, ja dat sporten beter is en gezonder en dat je je levenstijl moet aanpassen begrijp ik allemaal wel. Maar ik kies gewoon voor het gemak van de shakes. Dus niet hoeven nadenken over punten, calorieën tellen etc. Maar gewoon shaken en klaar.
Volgens de diëtist kan je door de shakes gemakkelijker je eetwijze/ denkwijze aanpassen omdat je die gewoonte niet meer hebt van; even naar de koektrommel of even een chipje. Daarna als je weer over gaat op gewoon eten is dit dus eenvoudiger.
Voor iedereen zal dit anders zijn en je moet inderdaad zoeken naar wat voor jou de beste manier is. In januari heb ik mijn eerste gesprek met de diëtiste. Ben benieuwd.
Mariska_28 schreef:Goed dat je er iets aan wilt doen!! Qua cola kun je natuurlijk overschakelen naar een light variant, die is calorie vrij..
Succes, ik ben 30 kg afgevallen (niet door shakes, maar door eetpatroon aanpassen, bijv. avondeten op klein bord en komkommer erbij, en ontbijten met havermout). En als ik het kan, moet jij het ook kunnen!
AustriaTrick schreef:Ooit begonnen met prodimed, na 4 weken 25 kg er af, maar ik ging naar een feestje toe, een uur later zakte ik in elkaar en viel ik flauw. Van het tekort aan , alles. Mijn familie heeft geeist dat ik er mee stopte. Het was gewoon een verslaving, dieetvoer..
marjan19 schreef:AustriaTrick schreef:Ooit begonnen met prodimed, na 4 weken 25 kg er af, maar ik ging naar een feestje toe, een uur later zakte ik in elkaar en viel ik flauw. Van het tekort aan , alles. Mijn familie heeft geeist dat ik er mee stopte. Het was gewoon een verslaving, dieetvoer..
Dan vraag ik me toch af wat voor begeleiding jij hebt gehad. Ik mocht niet meer dan 2kg per week afvallen, het liefst 1 kg. Elke week moest ik heen om te wegen en eventueel dingen aan te passen.
) Dus voor nu moeten er eerst 14 kilo's af.
Afvallen is niet moeilijk, zeker niet met zakjes, maar daarna het er af houden is extra moeilijk in dit geval...