Jaaaa ik doe ook mee! Begin morgen denk ik eens. Heb alleen geen matje, die ga ik binnenkort maar eens halen dan. Heb een tijdje yoga gedaan maar op een gegeven moment verwaterd. Ben ook bezig met elke dag een kwartier intense workout voor m'n buik. Dus ben benieuwd haha.
PureSG
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-14 00:26
nog meer mensen! Ik stel dag 3 een dagje uit ivm omstandigheden, hopelijk kan ik het morgen wel gewoon doen.
Ik heb gisteren dag 1 ook uitgeprobeerd. Menn...wat was ik een stijve hark, ondanks dat ik de afgelopen tijd enorm veel getraind heb (maar geen yoga). Straks dag 2 eens proberen. Ik hoop wel dat ik halverwege die 30 dagen kan merken dat ik er leniger op word.
Ik heb net dag 2 gedaan, maar man ik kon de helft niet mee doen. Ik heb problemen met mijn polsen en om zó lang die downward facing dog te doen, lukt gewoon niet. Hoop dat de dag hierna wat meer variatie heeft!
Erin is echt zo grappig! Heb deze hele challenge gedaan een paar maanden geleden en ook een gedeelte van de tweede. Echt heel fijn. Nu al een poosje niet meer gedaan, moet het eigenlijk weer eens oppakken.
Succes allemaal. Down dog blijft wel terugkomen....
Dag 3 gedaan vond hem goed vol te houden. Dag 2 van ik ook zwaar met de downward dog omdat je hem heel lang vast moet houden en ik daar gewoon nog kacht in mijn armen voor mis. Kon het net aan volhouden haha.
Dag 2 hier net gedaan. Indd die downward dog is erg pittig. Hield ook niet goed vol. Spieren aan de achterkant van mijn benen zijn wat kort. Ik krijg het er wel erg warm van
Ik heb dag één er net op zitten, vind het erg leuk. Die downward dog lukt nog wel maar die pigeon (?) vind ik wel zwaar hoor. Vanavond dag 2 maar doen, dan loop ik op schema
Gelukkig ben ik niet de enige die de downward dog lastig vind. Ook mijn beenspieren zijn wat kort, ik kan mijn benen ook niet strekken tijdens deze oefening.
dat is die staande met kont in de lucht? Wat een rampding is dat, ongeveer al mijn beenspieren zijn te kort dus rechthouden dan lig ik bijna plat dan maar een kleine buiging en hard mijn best doen om het een beetje te laten lijken
Ik heb wel eens gelezen dat die te korte beenspieren een beetje inherent zijn aan onze gezamelijke hobby. Op het paard zit je met licht gebogen en aangespannen spieren waardoor ze zich korter ontwikkelen dan gemiddeld.
Je kan geen lange of korte spieren "maken", je kan flexibele spieren of minder flexibele spieren hebben.
Het is wel mogelijk dat je te strakke spieren hebt en deze zorgen voor een verkeerde houding en dat je niet efficiënt kunt bewegen waardoor blessures ontstaan. Bij te strakke spieren (korte spieren in de volksmond) wordt altijd aangeraden om rekoefeningen te doen maar dit is precies wat je juist niet moet doen.
Het is dan net alsof je een elastiek die al helemaal uitgerekt is probeert nog verder uit te rekken. Te strakke spieren verkeren in dit soort situaties al in een constante rek situatie, hierdoor wordt het uiteraard lastig om ze nog verder te rekken en lijkt het dus alsof ze niet lenig zijn; De oplossing is om geen rekoefeningen te doen maar juist het versterken van de spieren!
Mensen denken vaak dat de VS modellen dus lange beenspieren hebben, maar dat is niet altijd het geval
Back to day 2; damn, die was zwaarder voor je lichaam dan day 1! Veel die downwarddog inderdaad, en ik kan m'n hakken echt niet op de grond houden haha Ik moet hier zelf ook mee oppassen, omdat het veel uitrekken van de zenuw bij mij mijn hernia klachten kan verergeren, dus moet dit soort houdingen voorzichtig verbeteren. Morgen weer fris en fruitig dag 3 doen!
WillBokkers
Geplaatst: 20-12-14 09:04
Net nog even dag twee gedaan. Want die was gistere niet aan de beurt gekomen Maar pfff doen geen yoga om half 8 in e ochtend Ik was nog totaal niet wakker en hij was ook een stuk moeilijk met dat hele downward dog gebeure.. Vond hem best nog wel lastig zo lang volhouden.
Hahaha die downward dog is inderdaad lastig. Dacht al dat het aan onze gezamelijke hobby lag, moet wel zeggen dat ik al tijden niet gereden heb dus bij mij lukt het nog redelijk
Ik zoek de filmpjes ook op via youtube. Dag drie vanmorgen gedaan. Ging me een stuk beter af dan 1 en 2! Kunnen jullie bij de childpose helemaal plat? Ik niet
Wow dag 4 is heel veel buikspier, best zwaar omda ik net ook crunches had gedaan voor de 30 day crunch challenge haha.
BelleTessa
Geplaatst: 21-12-14 03:34
En net dag 3 gedaan. Kreeg beetje last van mn polsen aan het begin. Steunen jullie op de gehele hand en pols of alleen op de vingers?
Ik wil heel graag de wheel pose goed kunnen, wat ik vroeger een "bruggetje" noemde. Ik heb hernia klachten na een vastgestelde hernia een jaar geleden, en deze houding zou goed zijn voor de onderrug. Moet zeggen dat ik bij het omhoog gaan van de benen even mn rug voel. Heb foto gemaakt hoe ik nu de wheel pose uitvoer, om bij te houden of het beter gaat worden.
Child pose vind ik een van de makkelijke oefeningen, word er heel relaxed van en kan ook helemaal plat . Heb nog niet kennis gemaakt met de wheel pose, maar die lijkt me vrij lastig!